Curettage na miskraam, wie heeft ervaring?

Ik zit normaal op het "derde kindje???" forum. Maar nu toch een specifieke vraag waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
Ik ben/was zwanger van mijn derde. Vorige week dinsdag begonnen met vloeien bij 6 weken en 2 dagen. Vandaag echo: idd geen vruchtje, wel vruchtzakje en placentaweefsel. Dus nog niet alles kwijt. In overleg met de gyn 1 week afwachten of het spontaan komt. maandag 16 mrt weer echo. Als het niet schoon is   dan krijg ik dinsdag 17 mrt een curettage. ik dacht dat dit onder plaatselijke verdoving kon, maar in het ziekenhuis hier gaat dat onder narcose. En daar baal ik van. Tuurlijk is het geen pretje, maar emotioneel gaat het redelijk met me. Ik ben 38, dus best grote kans op miskraam. Hebben jullie ooit een curettage gehad. Misschien onder plaatselijke verdoving? Ik bedoel maar, in een abortuskliniek doen ze dat toch ook niet onder narcose? (gelukkig geen ervaring mee hoor!!). Of denk ik nu te simpel? Volgens de gyn is zo'n curettage geen pretje, maar als ik de informatiefolder lees, zuigen ze alleen het materiaal weg.
Hoor graag jullie ervaringen.

Liefs,

Edith

Hoi Edith,

Wat vervelend voor je, ik heb 5 maandjes geleden een curetage ondergaan en ben toen onder narcose gegaan.
Het was erg goed gegaan en ik heb er  niks van  gevoeld. Ook de dagen erna nergens last van gehad.(Alleen het bloeden maar dat hoort erbij).

Alvast heel sterkte met het verwerken.

Veel liefs Daisy

Hoi Edith,Ik ben met 16 weken bevallen van onze zoon, zijn hartje was gestopt met kloppen. Na de bevalling werd de placenta niet vanzelf geboren en had ik al veel bloed verloren. Toen ben ik ook gecurreteerd en daarvoor onder narcose geweest. Ik weet niet of dit altijd zo is hoor maar ik heb het niet als vervelend ervaren.  Het is nu 3,5 week geleden en ik heb nergens last meer van gehad (lichamelijk dan)
Ik hoop voor je dat het spontaan komt, in ieder geval heel veel sterkte en succes!
groetjes Irma

Hoi Edith,

Helaas heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 feb. gecurreteerd. Wij hadden op de echo met 8,5 wk al gezien dat er geen hartfunctie meer was. Het was 1,5 wk eerder gestopt met groeien. Ik begon wel met vloeien maar een week later bleek dat niet alles weg was en ben ik alsnog gecurreteerd.
Ik heb toen aan de gyn gevraagd waarom het onder volledige narcose plaastvindt.

De baarmoeder is heel moeilijk plaatselijk te verdoven, dus dan moet het met een ruggeprik. Deze heeft als nadeel dat het een aantal uren duurt voordat deze uitgewerkt is en is ook niet zonder risico.  De ingreep zelf duurt hooguit 10 minuten.  Je krijgt  een  lichte, maar wel volledige narcose van ong. 15 minuten. Bij mij was het zelfs maar 6 min. ingreep en 11 min. narcose. Daar heb je normaal gesproken echt geen last van. Na de ingreep moet je even goed wakker worden, gaat heel snel, duurde bij mij max. 10 min. Wat eten en drinken en naar het toilet. Gaat dat allemaal goed dan mag je naar huis. Duurt meestal een uurtje of 2 a 3, na de ingreep.

En zeg nou zelf, wil je echt zo'n ingreep bewust meemaken?   Ik niet, ik was toch wel verdrietig, ondanks dat je weet dat het kan gebeuren (ben 39). En de artsen vinden het zelf ook niet prettig als de patiënt bij kennis is. Dus vandaar dat het onder volledige narcose gebeurt en ik heb dat als zeer prettig ervaren.
Maar als ik er echt op had gestaan dan had het met een ruggeprik gemogen van mijn gyn.

Ik hoop voor jou dat het vanzelf loskomt, maar voor de ingreep zelf hoef je niet bang te zijn.

Veel sterkte.

Miri

Ik heb 2 januari een currettage gehad. Wat iemand anders al schreef, de narcose is maar erg kort dus ik heb er geen last van gehad.
Ik heb eerst nog pillen genomen om de miskraam op te wekken. Ik vond dat veel vervelender. Het was veel erger dan mij was voorgespiegeld. Het was wat er normaal na de bevalling nog uit komt.
Na de currettage was ik wel meteen van het vloeien af.
Succes de aankomende week.

Hoi Edith,

als eerste sterkte bij het erwerken van jullie verlies.

ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere meiden. Ik heb afgelopen september na16 weken zwangerschap, onze dochter verloren. Doordat er nog wat weefsel was achtergebleven na de bevalling, ben ik gecurreteerd. Dat is mij enorm meegevallen. Weinig last van de narcose en maar twee dagen wat bloedverlies. Daarna knapte ik lichamelijk snel weer op.

Lieve meiden,
dankjewel voor jullie reacties!
Ik ben inmiddels van de schrik bekomen. Hoop dat het vanzelf loskomt deze week en anders gewoon een korte narcose.
Ben gewoon een beetje controlefreak en vind het een eng idee dat ze "vanalles" gaan doen terwijl ik het niet meemaak.
Maar jullie verhalen stellen me erg gerust, dankjewel.

ik laat nog wel even weten hoe het volgende week afloopt....

Edith

Hallo Edith,

ik was juist bang dat ze plaatselijk gingen verdoven, dat doen sommige ziekenhuizen namelijk...dus ik had tegen de gyn gezegd dat ik dat echt niet wilde (schijnt nogal pijnlijk te zijn) en dat deden ze bij ons gelukkig niet. Alleen onder algehele narcose en achteraf gezien kan ik zeggen dat dat niets voorstelde..

Heb geen buikpijn gehad, maar een dagje suf van narcose, toen nog een dagje rustig aan gedaan, beetje gevloeid en daarna weer gaan werken en niet meer gevloeid.

Oh ja bij mij is een missed abortion vastgesteld met 11 weken, hartje bleek rond 7,5 gestopt te zijn....

Succes!!

gr Yosha

Terug
Bovenaan