Curettage na miskraam, wie heeft ervaring?

Hoi,

Ik ben vorige week zaterdag gecurreteerd na een zwangerschap van 12 weken (althans, dat dacht ik, kreeg bij 1e echo te horen dat het vruchtje al vrij snel gestopt was met groeien..)
Na een verdrietige week lijk ik weer een beetje op te krabbelen..
Ik heb de curretage zelf  niet als erg zwaar ervaren, ben uiteindelijk maar een half uur onder narcose geweest, en  was na een dag flink bloeden eigenlijk vrij  snel weer bloedvrij..  Zou persoonlijk niet kiezen voor een plaatselijke verdoving, dit schijn je toch als traumatisch te kunnen ervaren.. (dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk)
Sterkte met je keuze..

Groetjes..

Hoi,

Zelf heb ik alleen ervaring met curretages onder narcose. (2X) Maar een vriendin van mij heeft hem gehad met een ruggeprik. En van haar begreep ik dat het geen pretje is! Ze heeft een ruggeprik gehad om meerdere redenen.  Ze vertelde dat je in een zeer onconfortabele positie ligt. Met je benen bijna in je nek. Dan ligt de baarmoeder goed, en kunnen ze er goed bij. (nu weet iedereen gelijk waar die spierpijn na een curretage toch vandaan komt) Ook vond ze het vervelend, maar niet zozeer pijnlijk. Ook vond ze het heel naar om alle geluiden te horen.  Het duurde heel lang voordat de ruggeprik uitgewerkt was. Uiteindelijk heeft ze de gehele dag in het ziekenhuis doorgebracht. En ze was de avond ervoor met spoed binnen gebracht en in de loop van de nacht gecurreteerd.

Ik ben beide keren gewoon in de ochtend naar het ziekenhuis gegaan. Opgevangen door lieve verpleegsters, een eigen kamer, voor 12 uur gecurreteerd en om 14.00 uur weer thuis. (mag nadat je geplast hebt, en je je weer goed voelt. Anders ga je eind van de middag weer naar huis.)

Groetjes, Cathy

Hoi Allemaal,

Wij hadden 24 feb. de 12 weken echo en toen bleek dat ons kindje niet meer leefde was met 9 wkn en 5 dgn gestopt, toen ben ik 26 feb, gecureteerd, onder narcose, ben ook blij dat ik helemaal weg was.. heb er niks mee mee gekregen gelukkig maar en na die tijd weinig last alleen last van me buik een beetje en vloeien.
Ik ben ongeveer een uur onder narcose geweest.

Liefs Mij

Hoi Edith,

Hoe gaat het nu  met je? Ik wilde je nog even  het beste  wensen voor  morgen, ik hoop voor je dat je schoon bent. Vloei je nog steeds?
Laat ons even weten of je dinsdag nog terug moet komen.

Veel succes en sterkte!

Liefs,

Miri

pijnlijk he... ik zat ook bij een forum "deze maand beginnen voor een kindje" ...
Ik ben vrijdag gecureteerd na 9 wk,   leeg zakje op de echo.
Ik zag de steunen op de operatietafel en was juist erg blij dat ik volledige narcose kreeg,
 niets van meegekregen god zij dank.
De dagen erna wel last gehad van bloedverlies maar eigelijk geen pijn,
geestelijk is het zwaar.
Bij een abortuskliniek doen ze het iid onder plaatselijke verdoving, prikjes in je baarmoedermond en een roesje waar je een beetje high van word, maar je hoort alles.. echt geen pretje en je hebt ook meer pijn nadien.
Ik wens je veel sterkte morgen.
x

Lief dat jullie aan me denken. Ik ga helemaal voor de narcose hoor!!!!
Vorige week was ik nog redelijk fit en wilde ik zo snel mogelijke de curettage achter de rug hebben. Nu een week later. Ik ben al twee weken aan het vloeien. Niet veel meer, maar het blijft doorgaan. Afgelopen weekend veel buikkrampen. Ik zit er lichamelijk doorheen. Wist niet dat je hier zoooooooooooooo moe en brak van wordt!
Op de echo nog steeds weefsel aanwezig. Gyn zegt ook dat dit niet normaal is. Bij een miskraam verlies je meestal in een paar dagen veel bloed met weefsel en stopt het bloeden daarna. Bij mij gaat het maar door. Mijn baarmoedermond zit potdicht en die moet morgen eerst weker worden. Ze gaan een medicijn inbrengen. Dan de hele ochtend in laten werken. begin van de middag volgt de curettage. Tot die tijd nuchter blijven!!! Hoop dat ik niet onderuit ga...Ze gaan dan ook met een hysteroscoop in mijn baarmoeder kijken waar dat kleine stukje weefsel precies zit. Ze willen het niet missen. Het geeft zoveel klachten. Blijft nog hcg produceren, dus nog steeds pos zw testen! Hoe confronterend....
Ook pijn aan mijn rechter eierstok. Daar zit nog een geel lichaam, overgebleven blaasje van de eisprong . Die blijft over als je zwanger bent. Ding is bijna 2 cm in doorsnede. Op zich normale grootte, maar kan wel pijnklachten veroorzaken.
conclusie: ik blijf maar "zwanger".
Heb de gyn ook nog heel duidelijk gevraagd of hij ECHT geen hartje zag kloppen.
Dat snapte hij gelukkig wel...
je moet er toch niet aan denken dat ze je curetteren en dan op de OK zoiets hebben van : OEPS!

Ik laat een dezer dagen nog wel weten hoe het is gegaan. Heb in ieder geval een week vrij genomen van mijn werk.

Bedankt voor jullie steun!

Edith

Edith, meid wat een verhaal!!

Bij mij werd dus met de 11 weken echo een missed abortion geconstateerd. Met 12 weken ben ik gaan vloeien en dat heeft met ups en downs aangehouden tot 15 weken, toen ben ik gecurreteerd.

Ik begrijp niet zo goed wat hier nu vreemd aan is, mijn gyn zei dat dit het gevolg is van de missed abortion, bij mij bleef na het vloeien ook weefsel zitten. Ik ben ervan overtuigd dat mijn lichaam een soort van ongi heeft gegeven, maar lichamelijk gezien is dat niet mogelijk....ik ben toen gecurreteerd en twee dagen gevloeid toen was het klaar.

Waarom curreteren ze je niet gewoon??? Nu weer die pillen, bah er blijft je niets gespaard als ik het zo hoor...

En die hysteroscopie, ik moet 1 april, zonder verdoving dit ondergaan om te kijken of alles ok is van binnen....zie er als een berg tegenop!!

Meid heeeeeeel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!

liefs Yosha

Terug
Bovenaan