Curettage na miskraam, wie heeft ervaring?

Jeetje zeg, wat een heftig verhaal!
Ik wens je heel erg veelsterkte toe en ik hoop voor je dat je alles snel achter de rug hebt.

Die pillen heb ik trouwens ook gehad, terwijl het bij mij niet "potdicht"zat maar in het ziekenhuis waar ik ben geholpen is dat standaardprocedure. Ik moest ze overigens zelf inbrengen. Gaat een beetje branden dan, maar ik meen wel dat het minder gevoelig is erna...

Nogmaals sterkte.
liefs

Lieve meiden,
mijn laatste berichtje op dit forum, dat stap ik over naar "zwanger worden na een miskraam". Zag dat een aantal van jullie daar ook zitten, en dat lijkt me de volgende stap, nu ik mijn curettage achter de rug heb.

Wat een verschillende verhalen over curettages na miskramen, he? Maar goed, de ene miskraam is de andere niet...

In het kort: ik vond het best een traumatische dag. Dinsdagochtend om half negen in het ziekenhuis. Om negen uur is het staafje in mijn baarmoedermond geplaatst. Dit  gebeurde op een onderzoekkamer waarbij ik door de deuren "verloskamers" moest! Juist dit soort details vallen je dan op zo'n dag, he? Artsen denken daar niet aan...Het staafje was zo groot als een balpenvulling!  Het inbrengen was ronduit pijnlijk. Mijn baarmoeder was al gevoelig van 2 wkn vloeien. Toen in rolstoel naar mijn kamer. Gelukkig wel een kamertje voor mezelf. Door het staafje kreeg ik natuurlijk weer krampen. Tja, het moest voor een soort van ontsluiting zorgen, he. Volgens de gyn gaf dit minder schade dan oprekken op OK. Toen een uur verplicht op bed. Mijn  man heb ik weggestuurd, want ik werd heel onrustig. Toen begon het wachten. Ze hadden me verteld dat ik  wschl begin van de middag naar OK zou gaan. Maar ja, als er spoeddingen tussen zouden komen kon het ook wel 15 uur worden!  Dat snap ik best, spoedkeizersnedes gaan voor. Maar ik vond dat idee wel heeel zwaar. Gelukkig mocht ik na anderhalf uur wachten al mijn OK jasje   aandoen en een kwartiertje later al naar OK gereden. Daar infuus en weer wachten in het "voorportaal". Ik was klaarwakker, want ik wou geen slaaptablet vantevoren (sorry, controledwang!). Daar nog wel drie kwartier moeten wachten volgens mij. Weet het niet meer precies. Kon de klok niet goed zien zonder lenzen...
De narcose ging wel. Werd weer wakker op de uitslaapkamer. Wat wel heel naar was, dat mijn enige droom tijdens de narcose was dat ik mijn beide dochtertjes niet kon kon vinden, ik was ze kwijt. Werd dus heel verdrietig wakker en was echt een beetje de kluts kwijt.
Toen naar mijn kamertje. Mijn man kwam ook al snel. Ik voelde me na wat gegeten te hebben weer heel goed. Wilde naar het toilet. Maar toen ik op de rand van het bed zat, voelde ik alle kracht uit mijn benen zakken. Al zwaaiend en ondersteund door mijn man naar het toilet geweest. Wat was ik blij toen ik weer in mijn bed lag. Ik moest dus nog een paar uur wachten. Uiteindelijk ben ik om 17 uur naar huis gegaan.
Thuis lekker warm gegeten en mijn bed in.
Alleen de dag van de curettage nog wat bloedverlies. De dag erna was het al gestopt. Daar ben ik erg blij mee. Daar deed ik het voor. Ik heb nu nog het meeste last van de narcose. Slappe papbenen en snel duizelig. Ook nog veel last van emoties. Pas nu komt het besef dat ik een miskraam heb gehad. Wil heel graag zwanger worden, maar ben er nu ook bang voor, want zo'n dag in het ziekenhuis, wil ik echt NOOIT meer meemaken.

Liefs,

Edith

Helaas kan ik zeggen dat ik er nu ook ervaring mee heb sinds vandaag. Ik was gisteren het vruchtje verloren met 6,5 week en de bloedingen werden steeds erger (terwijl het minder hoort te worden) Op de echo was te zien dat nog lang niet alles weg was en dat het ook niet uit zichzelf zou komen.
Ik vond het wel 100% meevallen. Ik heb wel geteld 6 uurtjes in het ziekenhuis gelegen en mn bloedverlies is nu al zo goed als gestopt en ik heb geen pijn.

Liefs Jen

Jen, o wat verdrietig voor je!!!!
Fijn dat voor jou dat de curettage is meegevallen. Ik liep al 2 weken rond met een miskraam en was al redelijk uitgeput.
Even nieuwsgierig: heb jij iets van voorbereiding gehad: tabletten, gel of staafje om baarmoedermond te verweken?

Heel veel sterkte met de verwerking. Neem je tijd, daar gaat het bij nu mis, te snel weer aan het werk gegaan, nu beroerd....

Hoi Edith,

Ik heb helemaal niks van voorbereiding gehad. M'n baarmoedermond stond al ver genoeg open. Ik ben meteen naar de ok gegaan. Werd met spoed gehoolpen omdat ik echt heel veel bloed verloor.
Weet 1 van jullie trouwens of het kwaad kan om meteen weer pogingen te gaan ondernemen om zwanger te worden? Ik heb een zoontje van 6 maanden nu, het heeft bij hem best wel een tijdje geduurt voordat ik zwanger werd. En ik wil nu eigenlijk niet wachten.

Liefs Jen

Jen, tjonge, meteen met spoed geholpen omdat je zoveel bloed verloor! Heftig hoor.
Volgens mij mag je weer aan de klus als het vloeien gestopt is. Dat is mij verteld. Ik heb een week gewacht. Toch wel krampen en streepje vloeien na de klus. Baarmoeder is nog wel gevoelig helaas...
Sterkte!!

Hey,

Ook ik heb er helaas ervaring mee, ben 16mrt onder narcose schoongemaakt omdat ik veel bloed verloor..       heb de eerste dagen nergens last van gehad dus ik dacht nou das fijn, maar toen begon de ellende..

Weer veel bloed 4 dagen later en afgeolpen zaterdag liep ik krom van de buikpijn..
Is gelukkig vandaag een stuk minder en heb ook geen bloedingen meer..

Maar volgens de verloskundige kan je gelijk zodra en bloeden is gestopt aan de klus..

en nu maar duimen dat iedereen weer snel zwanger is en dat het deze keer wel goed mag gaan....

Groetjes en veel succes

liefs mirjam   x

Heb vandaag currettage gehad bleek niet 1 vruchtzakje te zijn maar 3 vruchtzakjes.( weet ik ook pas sinds zondag toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis)was wel spontaan begonnen maar vloeide veel te hard dus de verloskundige heeft ambulance gestuurd en zo naar het ziekenhuis vervoerd. Dus ben zondag opgenomen int ziekenhuis en vandaag smiddags gecurretteerd.heb roesje gehad heb heerlijk geslapen. Wel buikpijn en nog redelijk wat vloeien maar dat is normaal. Maar geloof me roesje ben je gewoon helemaal weg.

Terug
Bovenaan