Cyclus na een miskraam

Hier een positief verhaal! Helaas ook een miskraam begin april dit jaar (na 8,5 week). Inmiddels alweer 11 weken zwanger! Gelijk na 30 dagen menstruatie gehad en daarna gelijk de 1e ronde zwanger. Het kan dus inderdaad wel. Moeilijk, maar positief blijven en niet teveel aan denken. Ook dat kan meehelpen en zorgen dat de menstruatie uitblijft. Ook stress is niet goed. Wellicht weer aan de pil 3 maanden om zo een regelmatige cyclus te krijgen en dan weer stoppen? Ook dit doen er veel heb ik vernomen. Succes!

hallo @linn23, hoe gaat t nu met je? heb je misschien intussen al beter nieuws?

Dank voor je positieve reactie @minime538 en gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Al 11 wk dus dat schiet hard op, geniet er maar lekker van!:)

Ik zit momenteel weer op het wachtbankje...eind juni heb ik bij ca 9 wk een miskraam gehad (opgewekt via cytotec wegens een missed abortion bij ruim 6 weken). Het leek goed te zijn gegaan (volkomen mk); er zat nog wat troep maar niets wat zich waarschijnlijk niet vanzelf zou oplossen.
Eind juli was ik blij want ik leek te menstrueren en t moment klopte heel redelijk met mijn cyclus, dus ik was blij dat ie ook gelijk al weer regelmatig was.....maar dat was toch iets te vroeg gejuicht blijkt nu. t Kwam namelijk maar moeilijk op gang en was (nog) minder dan anders. (wat ik op zich natuurlijk niet erg vond maar ik was wel verbaasd: ik had eerder verwacht dat het nu evt nog wat heftiger dan normaal zou zijn). Ik dacht dat t toch wel door de mk zou komen. Even vroeg ik me af of dit ipv menstruatie niet ook wat anders kon zijn. We hadden immers wel onbeschermde seks gehad dus evt zou ik toch ook meteen weer zwanger kunnen zijn geraakt en dan zou t dus wellicht ook een lichte bloeding tijdens zwangerschap kunnen zijn.... (Ik heb daarom voor de zekerheid met twee zwangerschapstesten gedaan met een tussenpoze ve wk maar die waren toch echt allebei negatief.
De bloeding was in allerlei opzichten anders dan anders maar dat schreef ik ook maar toe aan de mk. Ik voelde me wel goed dus zocht er niet zo veel achter.
Na 4 dg dacht ik er bijv. van af te zijn maar daarna kwam er in eens toch nog wat en had ik vervolgens nog enkele keren heeel lichte spotting (dacht ik).
Nu ben ik afgelopen zaterdag op nacontrole bij de gyn geweest en die vond t er na mijn verhaal te hebben gehoord en een echo te hebben gemaakt niet goed uitzien, er zat te veel slijm....
Nu heb ik tabletten die ik 10 dg moet slikken die hopelijk gaan helpen om dan na die 10 dg het kamertje weer helemaal fris te maken voor een hopelijk nwe kostganger.....

T Was echt wel weer ff een tegenslag en ik werd er erg verdrietig van dat deze ronde dus toch ook alweer helemaal afgeschreven is....maar goed... Sunnyside op: ik hoef nou tenminste niet meer tot de 26e in spanning te zitten te wachten en we richten onze blik maar weer op vooruit en d ehoop wordt gevestigd op september, ronde 10.

Jeetje vitanova!
Dat is gewoon klote!
Die pillen gaan je iig bellen alles weer klaar te maken dan moet het vast goedkomen meis!

Ik denk aan je

Xxxxxx

Goedemorgen Dames,

Wat een verhaal vitanova! Wel fijn dat je nu met die pillen echt weet dat je menstruatie komt.

@minime538 Gefeliciteerd wat een super nieuws om te horen zeg, super!

Wij zijn ook weer wat verder, ben 14 juli voor het laatst ongesteld geweest en afgelopen 11 aug weer bij de gyn geweest. Van me vriend en mij was alles nagekeken en kregen nu de uitslag en gelukkig is er met ons niks aan de hand, dus dat moet geen problemen geven.
Mag nu met pillen starten om mijn menstruatie op te wekken en dan de 3de dag van me menstruatie starten met Clomid om me eisprong op te wekken, zodat de cyclus gewoon weer goed word. Ze verwacht dan geen problemen of dat het allemaal nog lang gaat duren, laten we het hopen zijn ondertussen alweer ruim 10 maanden verder.
Fingers crossed!!

Dankje @annemarie31, ik hoop t echt! Achteraf gezien had ik misschien toch beter voor een curettage kunnen gaan maar ja dat is achteraf.... ik wilde niet direct naar t zwaarste middel grijpen maar mijn geduld wordt nu wel extra op de proef gesteld (al durf ik dat bijna niet te zeggen gezien al het geduld dat jij jarenlang hebt moeten hebben en ik ben nog geen jaar bezig...).

Dat geeft niks Het voelt hetzelfde als je graag iets wilt en of je er dan kort of lang over doet maakt alleen het verschil dat je geduld nog langer op de proef wordt gesteld... Maar ook daar sleep je je doorheen :)
Morgen je nod spannend!

Terug
Bovenaan