Hoi Dames,
Twee jaar geleden ben ik onder behandeling geweest bij een sexuologe wegens pijn bij het vrijen. Na een hele lange tocht kwam ik er achter dat een kleine flysieke klacht heeft uitgemond in een hele hoge basisspanning in mijn bekkenbodemspier. Hierdoor kreeg ik een hele slechte doorbloeding. Waardoor het fysieke mankement helemaal niet kon genezen. Ik had focale vulvitus, ik ga het niet helemaal uitleggen, google maar eens, hahaha.
Waar ik naar toe wil is het volgende: " Het gaat vaak niet vanzelf over." Wij hebben een hele hoop geleerd, vooral dat ontspannen en geen pijn hebben, heel erg belangrijk zijn voor lekkere sex. Schroom niet om bijvoorbeeld een keertje langs bekkenbodemfysio te gaan. Zij kunnen je heel goed leren hoe je hier mee om kunt gaan. Je hoeft niet gelijk naar de sexuoloog hoor.
Ik heb zelf ook een groepsbehandling gehad, waar ook een vrouwtje in zat die ook klachten had door haar bevalling.
Bij ons is het, mede door een keizersnede en onze ervaring bij de sexuoloog, beter als tevoren. Nu moet ik eerlijk zijn, dat komt ook doordat ik geen pil meer slik. Ik was een week begonnen met de pil en het voelde alsof er een hele zware deken over me heen lag. Ben gelijk weer gestopt en mijn man vind het helemaal geweldig. Ben hem twee weken geleden zelfs zelf besprongen, dat was echt jaren geleden, hahaha.
Het is dus geen kleinigheid en neem je tijd. Probeer samen te ontspannen en plezier te hebben, op wat voor manier dan ook.
Lieve meiden, heel erg veel succes en op termijn weer plezier onder het dekbed!!!
Groetjes,
Evelien (sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden)