Dag invulling

Al vrij snel heb ik aangestuurd op een vast/ regelmatig ritme.
Rebecca heeft dit snel en goed opgepakt.
In de eerste maanden was ze rond 7:00 wakker en gingen we ook uit bed.
Maar sinds enkele maanden is dit opgeschoven naar 8:00

De dag verloopt ongeveer als volgt:

8:00 opstaan. Soms kletst/ speelt  ze nog in bed met knuffels, soms leest ze een boekje bij mij in bed (heb ik even tijd om wakker te worden). Pas als ze papa of mama roept is het echt tijd om haar eruit te halen.

Na aankleden/ wassen krijgt ze een bord pap met beker drinken.
Daarna mag ze maximaal een half uur tv kijken.

Anderhalf uur na de pap eet ze fruit en drinkt wat

Rond 11:30 a 12:00 eet ze een broodje en gaat ze daarna naar bed

Het is altijd weer een verrassing wanneer ze wakker wordt. Soms slaapt ze 1 ½ uur, soms  2 ½ uur of zelfs  3 uur.

Na het slapen drinkt ze weer wat en eet er iets bij.

Tussen 16:30 en 17:30 eet ze warme hap en yoghurt.
Na het eten mag ze soms nog 15 minuten tv kijken.

Rond 18:30 a 19:00 ligt ze weer op bed en slaapt 12 a 13 uur achter elkaar door.

Afhankelijk van hoeveel energie ik heb doen we tussendoor:
boodschappen/ wandeling buiten/ eendjes voeren/ naar Dierenkampje/ op visite/ samen spelen of knutselen/ buiten spelen.

Doordat ik een hele lage bloeddruk heb, ben ik eigenlijk altijd moe en voel me heel lusteloos. Ik ontzie het vaak om met haar op stap te gaan. Mijn man daarentegen barst van de energie. Als hij thuis komt om 17:00 neemt hij Rebecca vaak even mee naar buiten en dan kook ik. In het weekend gaat hij ook vaak en veel op stap met haar.

Leuk om te lezen hoe anderen het doen en verschillen en overeenkomsten te lezen.
Hoop dat je wat aan al die dagindelingen hebt, om zo jullie dagindeling 'te maken'.

Succes, Marianne

Onze dagindeling is ongeveer als volgt..

6.45 Annique wakker , naar beneden. Annique kijkt dan vaak Zappelin en ondertussen
             lekker papje eten
8.00   Aankleden en dan lekker spelen of naar buiten als het lekker weer is
10.00 Koekje  of iets anders lekkers eten met sap drinken
11.00   Naar bed toe
13.30   Wakker broodje eten en melk drinken
14.00   Lekker wandelen, boodschappen doen of lekker spelen
15.00   Fruit eten met sap drinken
17.00   warm eten
18.00   In badje
18.45   Naar bedje toe

groetjes sandra

Nou ik ga wel naar beneden als ze wakker zijn om 7.00.
Eerst krijgt ze ontbijt en daarna gaat ze wat spelen.
Daarna kleed ik  haar aan. Om dinsdag en donderdag hebben we gym en/of zwemmen. Op de maandag moeten we vroeg de deur uit om der broer naar de pz te brengen.
Als de kids aangekleed zijn ga ik zelf douchen en spelen ze wat op de bovenverdieping. Daarna gaan we vaak boodschappen doen, ik haal iedere dag vers. Is voor hun ook wel leuk hebben ze wat te lopen. Als we terug zijn is het vaak alweer tijd voor middageten zo niet doen we een spelletje. Smiddags gaan we lekker buiten spelen of naar de bieb of kinderboerderij. Bij slecht weer zet ik een filmpje op. Vaak gaat de jongste halverwege het filmpje zelf spelen. Tussendoor helpt ze mij wat met dingen zoals de vaatwasser uitruimen of met een doekje kliederen. Voor je het weet is het 17.00 en kan ik aan het eten beginnen. Na het eten in bad en en naar bed voor de jongste...ze ligt zo rond 19.00

Wahahahaha lach me slap....

wij hebben nl. momenteel helemaal geen ritme....nadat Yoëll de waterpokken heeft gehad is het hele ritme eruit.....soms ligt ie zelfs pas om 22.00 op bed omdat ie bijv. laat in de middag in slaap valt....en soms ligt ie ook om 19.30 omdat ie overdag niet meer wil slapen...het verschilt per dag....

maar hij is nu weer een stuk fitter dus hebben we vanaf vandaag de wekker gezet om er `s ochtends op tijd uit te gaan zodat hij weer een rust en regelmaat ritme krijgt.....

maar wij zijn heel ondernemend hoor....gaan vaak ff op visite, naar ballorig, zwemmen, wandelen, fietsen en heel vaak naar de dierentuin.....

qua eten hebben we wel een strak schema

6.00 fles pap (daarna natuurlijk heerlijk bij mama verder slapen)

10.00 sap met een koekje

12.00 brood (en op dinsdag warm) en daarna warm flesje melk

15.00 fruit, sap of iets anders lekkers

18.00 warm eten

19.00 douchen en daarna nog wat drinken

en voor het naar bed gaan een fles pap

ach tis soms vervelend dat we geen ritme hebben.....maar dat komt vast allemaal wel weer goed....

Liefs Denise

hoi hoi,

wij houden ook wel van structuur. ik merk dat Lieve daar echt baat bij heeft, als we eens een dag ergens zijn en ze slaapt bijvoorbeeld in haar wagen, slaapt ze lang niet zo goed en is ze daarna vaak wat humeurig, hihi!

onze dagindeling:

7.00-8.00u wakker worden, papfles (in bed bij ons) en weer terug het bed in
10.00-11.00u wakker worden, aankleden etcetera, fruit en beker karnemelk
12.00u boterham en beker roosvicee
13.00-15.30u slaapje
daarna blijft ze op en kan ze zich over het algemeen erg goed zelf vermaken met haar poppenhuis (van Little People) of een puzzle of we lezen lekker wat.
17.30-18.00u eten
19.00u douchen met mama (heerlijk ritueel!)
nog even wat drinken, tandjes poetsen en om 20.00u naar bed

Ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat de dag zo lang duurt, eerder dat het allemaal te snel gaat! Maar nu boffen we ook wel met het feit dat Lieve heel goed alleen kan spelen.. (zodat ik even wat voor mezelf kan doen of wasjes draaien etc..)

Mo22

Ik vind dat wij best een lekker ritme hebben:

*tussen 07:00-08:00 wordt Linde wakker, aankleden en ontbijten( boterham + flesje   melk). Ik sta om 06:30 op en Roos maak ik om 07:00 wakker.

*08:15 op de fiets en Roos mee naar school brengen.
 daarna soms even boodschappen doen of iets gezelligs, en als ze heel moe is   nog  even   naar bed maar dat wordt steeds minder.

*10:00-10:30 fruit + drinken

*12:00-12:30 boterham  + melk
 daarna lekker slapen, meestal 2-2,5 uur. Ik plan dan meestal niets zodat Linde in haar eigen bedje kan slapen.

*14:45 Roos uit school   halen en dan een sapje + fruit of koek
  en lekker spelen of we gaan weg.

*18:00 eten als papa thuis komt, daarna spelen met Roos, kunnen papa en mama even afwassen en de dag doorpraten.

*19:00-19:30 douchen (meestal om de dag) nog een klein flesje melk, tandjes poetsen en naar bed.

Het is af en toe moeilijk om Linde 's morgens wakker te houden, en als ze laat in de ochtend nog gaat slapen, slaapt ze s' middags niet meer.
Verder werkt dit schema prima voor ons, op dinsdag komt mijn moeder haar halen en hoeft ze niet persé in de kleren te zijn of haar ontbijtje ophebben, best fijn!
Op donderdag gaat ze naar het kdv dan is het  rennen en vliegen om Linde daar te krijgen en Roos daarna op tijd op school.

groetjes Daniëlle.

Ik verbaas me eigenlijk dat jullie allemaal zo makkelijk een soort schema opschrijven.....
Wij doen het hier net zoals het gaat en dat gaat (nou ja, de laatste dagen dus niet helemaal) eigenlijk heel goed! Stef is best gewend aan dat alles altijd anders verloopt.... Ik zal toch eens nadenken vanmiddag of ik zo een schema kan schrijven..haha

Liefs Annet

Don't worry Annet, wij hebben ook geen schema. Het is maar net hoe het uit komt. Dean komt rond 8.15 uur uit bed en gaat 's middags 1,5 uur slapen (als hij wil slapen, hij is ook vaak wakker) en tussen 19.00 en 19.30 uur gaat hij weer naar bed. De rest vullen we in zoals het komt. Heerlijk en ontzettend makkelijk.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan