Dag ritme

Dag jonge moeders,

Alle mama's van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kind. Mijn mooie meid is op 5 juli geboren.

Ik heb een vraag: Ik heb het gevoel dat ik het niet goed doe. Mijn dochter krijgt om de drie uur voeding 100ml en drie schepjes. voor de voeding krijgt ze een nieuwe pamper. Ik heb van de kraamzorg geleerd rust en regelmaat. Ik geef haar flesje en hou haar even vast en als ik zie dat ze moe is leg ik haar neer in haar bed. maar dan begint ze alleen maar te huilen, het liefst wilt ze dat ik haar de hele tijd vast hou. Ze slaapt nu op de bank. ik heb het gevoel dat ze dan haar slaap plek niet kent. Ook als ze wakker is wilt ze het liefst vastgehouden worden. Verwen ikhaar niet als ik haar telkens oppak. Ik wete het niet meer

ik heb altijd geleerd dat je tot het eerste half jaar een baby niet kan verwennen met optillen...??

Maar de 3 Ren werken wel het beste bij ons meisje...dus rust ritme en regelmaat. Ze ligt dus of in de wandelwagen in de woonkamer te slapen of in haar wiegje op onze kamer.

Tuurlijk is knuffelen heerlijk maar ik heb er nog 2 rondlopen die ook aandacht willen en dan is het gewoon handig als ons meisje haar plekje weet.

succes ermee en anders even het cb bellen voor advies
liefs winx

Dankje wel voor je reacties. Het verwennen hoor ik van mensen die bij mij op bezoek komen. Ik krijg altijd te horen leg haar neer anders verwen je haar. ik ga inderdaad cb even bellen

en ach je moet maar zo denken doen wat je hart je ingeeft. Dat is het aller aller belangrijkste.
Als jij denkt dat die kleine jou nodig heeft dan is dat zo!!!
laat maar weten wat het cb heeft gezegd ben wel benieuwd :)
liefs winx

Hallo Jebba

Hier ook een kersverse moeder die ook bang was onze kleine meid te verwennen maar idd je kan ze nog niet verwennen.

onze Amy is nu 2 weken oud en ligt idd ook het liefst bij mij of mijn vriend.

Je moet het ook zo zien voor de kleine dat ze 9 maanden lang jouw hartje en jou stem gehoord heeft en dat is ineens weg nu ze eruit is....
De kraamzorg leerde mij dat ze in het begin heel erg de vertrouwens band moeten opbouwen en dat ze dus vaak contact / connectie met je willen en zoeken. dus ik zeg gewoon lekker op pakken en kroelen, knuffelen en liefde en aandacht krijgt die kleine in het begin nooit genoeg. is voor hun ook wennen in deze nieuwe wereld zonder mamma;s hartslag of handen tegen de buik als er iets onverwachts gebeurd.

wij doen het nu als volgt, overdag ligt ze in de wipper / box of effe lekker bij ons en tijdens mijn middag dutje in der bed en snachts in der bed.

Hoop dat je er wat aan hebt, maar lekker kroelen en genieten nu met je kleine en die vertrouwens band opbouwen ze moet wennen aan het feit dat ze niet meer in je zit maar je wel hoort en dat je wel komt zodra ze je nodig hebt. dus na de fles mag ze overdag echt nog wel heerlijk bij jou liggen en wat de 3 ren betreft naar mijn mening:

Met regelmaat wordt bedoeld niet de hele dag na de fles in der eigen bed, maar ze moet weten dat ze snachts als het donker is lekker in der eigen bed ligt en overdag in de buurt van jullie is en of dat nou lekker buiten wandelen met de kinder wagen is / op jouw buik lekker kroelen / in de box of in de auto is maakt niet uit naar mijn mening. dag nacht ritme moet verschil in zijn.

hoi
hier het zelfde verhaal.. ons boefje is 6 juli geboren.. in het begin sliep hij overdag en s nachts goed in zijn bedje maar vanaf 2 weken begon hij steeds meer te huilen en wil hij alleen maar bij mij of bij mijn vriend zijn... wij zitten ook steeds van we willen hem niet verwennen en er geen handenbindertje van maken als hij wat ouder is.. we hebben hem nu ook mee rin de kinderwagen liggen in de huiskamer.. maar ook dan huilt hij nog regelmatig.. de ene keer slaapt hij tussen de voedingen helemaal door en de andere keer is hij wakker en wil hij ook bij je zijn anders huilt hij.. soms is het ook van de krampjes maar wij zoeken hier ook nog steeds van wat is wel goed en wat niet .. blijft lastig maar we proberen ons gevoel te volgen maar merken ook dat het lastig is omdat je veel meningen te horen krijgt .. succes ermee ben benieuwd wat cb zegt

Hier een mei moeder,
Ik heb het zelfde gehad met mijn zoontje, de eerste tijd heb ik het lekker zo gelaten en hem inderdaad in de box laten slapen of lekker bij mij, als hij niet in bed wilde slapen.
Toen hij wat ouder (een week of 9 á 10) werd en ik bijna moest gaan werken heb ik hem geleerd in bed slapen (ging wel met veel gehuil, maar dit ging na 2 dagen stukken beter) Nu slaapt hij heel goed in zijn eigen bedje.
Verwennen kan inderdaad niet, maar je kunt kinderen wel dingen aanwennen.

Terug
Bovenaan