Dag ritme

ik geef het op hoor met perfect zijn althans volgens andere mensen die vinden dat een baby echt moet slapen in bed.
tuurlijk zit er wel iets van in dat het fijn is als ze lekker zelf slapen in bed.
mijn dochter slaapt de ene keer lekker in haar eigen wieg en ook wel in de kinderwagen beneden.
maar als ik nu s nachts in bed in slaap val voedend (geef borstvoeding liggend dan) laat ik haar gewoon liggen als ik even weer wakker wordt. en zelfs s avonds als ze onrustig blijft na 1 of 2 keer proberen in bed. laat ik haar bij mij slapen ik wil me slaap wel hebben. en natuurlijk voor ieder zijn eigen of je je daar bij lekker voelt. dit is mijn vierde kindje. met de eerste heb ik ook veel slaap problemen gehad overdag. zelfs tot een half uur huilen laten in bed toe. omdat ze zeiden dat ik dat maar moest doen. dat ging me te ver. uiteindelijk leerde ook zij zelf in eigen bed te slapen. me tweede zoontje sliep vrij goed in eigen bed. me derde zoontje was echt erg met slapen. vooral s nachts wel 5 tot 6 keer uit bed om hem maar te laten slapen in zijn eigen bed. en ik maar zeggen tegen de huisarts en cb hij huilt veel en ik heb het idee dat die graag recht op wil slapen, want zijn voeding komt omhoog. (heeft jou kindje daar misschien ook last van?) op een duur was die zo oud dat ze zeiden ja je moet hem maar laten huilen. dat werkte echt niet 2 week lang gedaan om de 5 min heen troosten in bed. (misschien een tip voor jou dat was tip van cb bij mij werkte dat niet) na dat hij een half jaar was en op zijn buik ging slapen ging het slapen beter.
sorry wordt nu wel een beetje erg mijn eigen verhaal ook. maar misschien heb je iets aan ervarings verhaal! mijn dochtertje van nu 4 weekjes, huilt zich soms ook even in slaap maar das niet langer dan 5 min. dat zal je eventueel wel kunnen proberen gewoon even laten huilen. dit werkt s avonds niet dna is ze gewoon iets onrustig en wil ze ook vaker drinken, maar dat doen meer baby s als je borstvoeding geeft.
groetjes van

ik lees nu de rest ook beetje door wat de andere schreven.
en ben het wel mee eens dat je inderdaad baby s dingen aan kan leren.
ik zal zeggen ook gewoon op je moeder gevoel vertrouwen als iets goed voelt voor jou om het zo te doen gewoon doen.
maar wil je het anders dan kan je inderdaad dingen als advies tips doen.
zo wel van andere moeders als van cb.
maar weet wel cb geeft tips het hoeft niet zo te zijn dat dat ook echt helpt of voor jou goed werkt.
ik weet dat met je eerste je veel naar cb nog luisterd althans dat deed ik wel. en nu doe ik het op me eigen manier en dat werkt toch het beste......
groetjes van

Winx: Ik volg nu ook gewoon mijn gevoel. Ik kan haar niet laten huilen in bed totdat ze in slaap valt. Ik denk altijd straks heeft ze pijn. Ik vind het best moeilijk. Ik laat je het weten als ik cb heb gesproken, vrijdag was diegene die mij begeleid niet aanwezig.

Marisca: Geen lang verhaal hoor, ik heb ook van de kraamzorg gehoord dat ze aan moet wennen dat ze niet meer in mijn buik zit. ik denk dat het ook aan mij ligt, ik wil alles zo goed mogelijk doen en dat alles volgens schema gaat. De 3 r heb ik volgens mij niet goed begrepen.

Boy Baby: Je hebt precies beschreven hoe mijn dochter ook is. Ik heb een box in de woonkamer, ze houd het niet langer uit dan 5 minuten en als ik haar oppak is ze meteen stil. Ze kan zo uren op mijn schoot zitten en zodra ik haar neerleg begint ze te huilen. Daarom dacht ik dus dat ze dus wel het verschil weet. Mijn vriendin is ook pas bevallen en echt een rustige kindje. Maar ja niet ieder kind is ook hetzelfde

Kidsbaby: ik denk dat ik het ook maar ga opgeven met het perfect zijn. Mijn dochter geeft veel over denk je dat het ook daaraan kan liggen? ik heb haar een paar keren laten huilen maar dan raakt ze helemaal overstuur en geeft ze ook over.

Kidsbaby: daar ben ik dus bang voor dat ik haar dingen aanleer nu en dat ze daardoor overstuur raak als ik het anders doe. Wat ik het liefst wel is, verschonen, voeden knuffelen en dat ik haar daarna in de box kan neerleggen en als ikz ie dat ze moe is dan leg ik haar neer in bed. Dit wil ik haar het liefst aanleren maar dat lukt me niet. Dit is ook mijn eerste kind.

Hoi!

Hier is net ons derde kindje geboren en wat je schrijft had ik vooral met onze tweede.
(wat overigens veranderde toen we met haar na 6 weken bij de osteopaat waren geweest, toen werd ze heel rustig en sliep overal!)

Ik wil nog even reageren op het niet kunnen verwennen de eerste 6 maanden, dat klopt. Verwennen niet maar "wennen" wel, alles wat aangewend is, is ook weer lastiger af te wennen (is dat een woord?!) maar kan natuurlijk wel! Doe in elk geval waar je jezelf het beste bij voelt en hecht niet te veel waarde aan het cb... ik heb daar bij de vorige twee kids niet zoveel aan gehad. Tips die totaal de plank missloegen... ik heb geleerd op mijn eigen gevoel te vertrouwen (en dat van papa, ook niet vergeten natuurlijk!) en daar krijg je uiteindelijk de meest tevreden kids van (tevreden mama met zelfvertrouwen straalt rust uit waar je kleintje ook rustig van wordt!)!

Vertrouw op je eigen gevoel!

Terug
Bovenaan