Dag ritme

Hier een juni-mama, ik heb ook mijn eerste kindje en ook hij wil graag bij papa of mama liggen en slaapt dan heerlijk. Hij kan ook wel in de kinderwagen of wieg slapen hoor en 's nachts slaapt hij al goed door, van 11 tot 6.
Maar deze mama vind het ook heel fijn als haar zoontje bij haar ligt ;)
Hij is overdag dus heel veel bij me, op de arm of in een draagdoek. Hij slaapt dan heerlijk. Als hij wakker is, ligt hij graag in de box of op de bank, kijkt lekker om zich heen en wil na een tijdje weer op de arm of in de doek.
Volgens mij kan je zo'n kleine baby niet te veel bij je hebben. Na een paar maanden (geloof vanaf 9 mnd) gaan ze zelf wel meer de wereld ontdekken, ze kruipen en daarna lopen overal heen en willen dan veel minder bij je liggen.
Mijn zoon ligt ook vaak na het voeden 's ochtends nog een tijdje bij mij in bed, gezellig toch!
En laten huilen doe ik niet hoor, als hij behoefte heeft aan aandacht, dan kan hij dat voorlopig in elk geval krijgen.
Doe vooral wat je zelf fijn vind, als je je kindje liever bij je op de arm draagt dan te laten huilen, dan vooral doen. Er zijn zoveel verschillende meningen over, doe wat bij je past en laat je niet frustreren door hoe anderen er over denken.

Ook hier van mening dat je je pasgeborene nooit teveel kan knuffelen! Geniet er van en bouw het wegleggen op.

Wat al eerder gezegd is: 9 maanden in je buik, veilig, altijd warm, gedempte geluiden geborgen en natuurlijk je hartslag.

Baby's hebben HUID HONGER!!

Ik leg onze zoon elke dag meerdere malen kort weg, als ik even snel wil stofzuigen, broodje smeren, toilet bezoek noem maar op. Hij is nu bijna 2 maand en begint nu "pas" de box interressant te vinden en volgt de beestjes aan de muziekmobiel. ligt nu soms tussen 15 en 30 minuten in de box maar heb dit dus geleidelijk opgebouwd.
Ook ik heb veel te horen gekregen dat ik hem niet moet verwennen, maar die eerste paar week zijn ze zo kwetsbaar en hulpeloos dat ze snakken naar je aandacht.... Mijn mening: Laten huilen tot 3 maand is echt niet nodig, daarna gaan ze dingen doorkrijgen en worden zich al wat bewuster van de reactie op huilen. Kortom geniet van je verlof en de tijd om heerlijk te knuffelen... Ze worden veel te snel groot!!! Maar bovenal laat de wereld kletsen en vertrouw op jouw!! gevoel. Jij kent je kindje toch echt als allerbeste!

Terug
Bovenaan