De 24uur voor je bevalling begon

Niks bijzonders gemerkt. Het was mooi weer, had samen met mn vriend nog lekker 25km gefietst. Daarna wezen shoppen in de stad, (alcoholvrij) biertje gedronken op het terras. In de nacht vliezen gebroken, had t echt niet verwacht haha. Wel gehoopt, had namelijk ananas-hart gegeten hihi

Ik wist het gewoon! Ik voelde het! Wilde mijn man nog appen: goh ruim je bureau maar op vanmiddag want morgen ben je niet op werk (maar niet gedaan.
Heb die dag heerlijk met de hond gelopen en op het terras gezeten..
En ja hoor snachts weeen, gebroken vliezen en einde van de nacht bevallen!

Hier ook niets gemerkt. Heb de hele dag nog in de tuin gewerkt en van alles gedaan en voelde me goed. S nachts begonnen de weeen, maar dacht dat het krampen waren en ben toen nog even lekker gaan douchen en toen pas had ik door dat het weeen waren. Paar uur later werd onze zoon geboren. 

Niks van gemerkt. Nog op controle geweest bij de verloskundige en een afspraak gekregen voor 3 dagen later om naar de gyn te gaan om evt ingeleid te worden. 'S morgens om half 5 begon het te rommelen en 's avonds om half 12 is hij geboren? Verder totaaaal niet aan zien komen

Ik merkte niets bij mijn eerste. Nog een stuk gefietst de dag dat de bevalling begon en dacht nog toen ik iemand inhaalde, "jeetje, die fietst langzaam, zelfs een 40 weken zwangere vrouw haalt je in". De dag ervoor de auto nog staan poetsen. De buurvrouw gaf toen aan dat het niet lang meer kon duren, maar ik merkte niets. 
Bij de tweede merkte ik ook niets. Ik stond op van de bank om naar bed te gaan en zei tegen mijn man dat ik me steeds meer een walvis op het droge begon te voelen. Op dat moment braken mijn vliezen. 

Ik ging voor een groei echo naar het ziekenhuis omdat de verloskundige mij 2 dagen eerder had door verwezen omdat de kleine de groeicurve afzakte. En laag geboorte gewicht was berekend. 
Smorgens vroeg nog een muis gevangen in huis. Op de knieën door de kamer. Nog gewandeld met de hond .
Met voor de middag afspraak ziekenhuis. Daar moest ik gelijk blijven omdat ik dus langdurig gebroken vliezen had. (verloskundige zei , incontinentie hoort erbij)
Na overleg Gelijk aan het infuus en 3 uur later was de kleine al geboren.
Ik had dus al wel klachten, plas niet ophouden, steken in mijn rug... 

Ik had 's middags gedoucht nadat ik een uurtje geslapen had, zat rustig voor de spiegel om m'n makeup te doen omdat ik 's avonds boodschappen zou gaan doen. Ik had wel een klein beetje buikpijn maar niet veel meer dan anders. Ik stond op omdat ik moest plassen, dacht ik, toen plots m'n vliezen braken. Om 18:30 in het ziekenhuis moeten melden omdat ik pas 36+1 zwanger was. Volgende ochtend is m'n dochter geboren. 

Ik was heel erg moe die dag en veel harde buiken. Een vriendin zou langskomen maar die had ik afgezegd omdat ik zo moe was. Na het slapen besloten we chinees te bestellen. Dat was bij een vriendin van mij ook het eten dat ze had gegeten voor de bevalling begon. Dus voor de grap besteld want het was de avond voor de uitgerekende datum. Nog voor de chinees bezorgd was had ik door dat ik weeën had en kwamen ze ook al regelmatig. Ik heb geen hap meer gegeten en mijn man moest ver uit mijn buurt blijven met zijn chinees haha.
In totaal 6u na de eerste wee werd dochter geboren. Succes met wachten!

Terug
Bovenaan