De 24uur voor je bevalling begon

Bij mij was het in 2018 met Koningsdag ik ben centrum ingeweest ging ervan uit dat ze nog wel 10 dagen zou blijven zitten. Ik weet nog dat ik savonds shoarma ging eten alleen heel weinig eetlust had en erg moe was. Toen ik naar bed ging begon er een lichte rugpijn die steeds erger werd en zo wist ik uiteindelijk het is zo ver. Nu ook weer in April uitgerekend geen idee of het weer zo zal gaan haha 

Ik had in de avond (rond 19:30) heel veel harde buiken die soms ook pijnlijk waren. Ik dacht toen, ik moet echt rustig aan gaan doen want ik was pas 36+1 zwanger. Diezelfde avond 23:15 braken mijn vliezen (golfslagbad ?) en 2 dagen daarna is hij geboren.

Grappig om te lezen hoe anders het bij iedereen is! Je kunt er echt geen peil op trekken. Ik loop al dagen in de 'latente fase'. Een hoop harde buiken, kramperig gevoel beneden maar niks concreets of regelmatig. Het is dus een kwestie van geduldig af blijven wachten. Ik ben benieuwd wanneer die kleine zich echt aandient. Bij mij zal het dus niet het verhaal zijn van "Ik had niks door en ineens begonnen de weeen"... Haha 

Woensdagavond moest en zou ik naar de McDonalds. Gelukkig vond manlief dat geen enkel probleem ? Donderdag hele dag hyper, opruimen en harde buiken. In de ochtend slijmprop verloren. Flinke duin wandeling gedaan met de hond. En snachts begonnen vervolgens de weeën. Had nog niet verwacht dat de bevalling zou beginnen met 39 weken, maar ergens had ik altijd dat weekend al in m'n hoofd ?

Grappig om te lezen! Ik had de avonden ervoor al wat voorweeen, maar buiten dat merkte ik niks! De voorweeen werden echte weeen, bleek toen ik om 14 uur op za ging timen. Helaas duurde het nog tot 16 uur op zondag voor ze er was.. 

Gewoon als alle andere dagen was 41 weken zwanger. Kreeg de sochtends te horen 3a4 cm ontsluiting te hebben en wou savonds naar bed en toen begonnen de weeën pas. 3 uur later bevallen. Overdag gewoon boodschappen gedaan.
Bij de eerste ook niks van te voren gemerkt.

Ik merkte niks.. Ik dachr de heletijd dat het ging beginnen (weken lang voorweeën) en toen ik het eindelijk los kon laten werd ik snachts wakker van echte weeën ?

Terug
Bovenaan