de avonduurtjes....

He lieverds,

Nou hoe goed het twee weken geleden ging... zo dramatisch gaat het nu helaas weer... Weet af en toe echt niet wat ik moet doen. Saar begint met huilen rond 16u en stopt pas rond 21u. Soms kan ik haar met geen mogelijkheid troosten. Soms wil ze lekker bij me slapen. Geen idee wat er aan de hand is. Zou ik met haar eens naar de KA moeten gaan? Zou er iets zijn met het meisje?

Gisteren heb ik echt 3 uur met haar op mijn arm zitten kijken hoe hard ze kon gillen. De dag ervoor same same - van 15 u tot 22 u. Mijn oren piepen gewoon nog na. Lopen, knuffelen, eten, schone luier niets helpt. In bedje laten liggen is al helemaal geen optie, want dan raakt ze volledig overstuur - tja bij mij op de arm eigenlijk ook. Voel me zo enorm machteloos en zit ook vaak een traantje erbij weg te pinken.

Sorry hoor moet echt even mijn ei kwijt. Ben al drie dagen alleen thuis en hakt er toch wel in. Heb niet eens de mogelijkheid om te koken of te eten tussendoor. En als ze even haar ogen dichtdoet kun je al helemaal geen kant op, omdat je bang bent dat ze weer wakker wordt.

Het zou nu toch beter moeten gaan zijn??? Het meisje is 3 maanden (bijna 14 weken). Oh sorry hoor meiden, ik weet dat het allemaal veel erger kan en voel me een enorme muts dat ik zo loop te klagen...

Ha lieverd,

Klagen mag. Nee... MOET! Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen.
Ik snap dat je met je handen in het haar zit. Zeker als je er nu tijdelijk alleen voor staat.
Misschien een idee om de huisarts even te bellen en de situatie voor te leggen?
Gebruik jij een fopspeen om haar te kalmeren? Ik wil van Jasmijn absoluut geen spenenkind maken, maar af en toe blijkt ze een enorme zuigbehoefte te hebben en komt ze op die manier goed tot rust. Ik gebruik de speen dus als ze blijft smakken of als troost. Werkt lang niet altijd, maar vaak toch wel!

Lieve Suus, superveel succes.Ik hoop dat dit een zeer tijdelijk dipje is.

Dikke kus van de twee mutsjes uit Nieuwegein ;-)
Enne, ik denk eigenlijk gewoon dat ze papa mist!

Hee lieve Suzanne,

Slopend als je kleine meid zo ontroostbaar is. Dus gooi alles er hier maar lekker uit, dat lucht misschien een beetje op.

Misschien mist ze papa of voelt ze dat jij papa mist?
Voor de zekerheid zou ik de arts even bellen. Zeker met het weekend voor de deur.

Hier werkt een speentje soms ook tegen intens verdriet.

Zit je meiske misschien midden in een sprongetje? Er zit er een rond de 12 weken. Kindjes die vroeger geboren zijn, hebben het sprongetje iets later.

Heel veel succes meis.
Liefs banka

Lieve Suus,

Hoe kom je er nou bij dat je aan het klagen bent? Ik kan me heel goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit en aan het einde van je goede moed bent gekomen. Een kindje dat maar een uurtje huilt is al heftig!

Helaas weet ik niet zo goed hoe ik je kan helpen. Ik denk dat je veel ook al hebt geprobeerd... Ik denk dat Marieke een goed advies geeft met het telefoontje naar de huisarts. En heb je al geprobeerd om Saar in te bakeren? Qua sprongetjes zou ze nu in een rustiger periode moeten zitten...

Wellicht is het voor jouw eigen gezondheid goed om Saar even een paar uurtjes uit te besteden, zodat jij weer op adem kunt komen? Als je in de buurt zou wonen, dan paste ik met alle liefde even op.

Heel veel dikke knuffels en sterkte.

X

Hallo Suus,

Sinds een aantal dagen slaapt Stacey in een slaapzakje. Stacey is altijd vrij druk met haar armen en benen in de lucht slaan. Sinds de slaapzak merken wij dat het haar meer rust geeft. Echt huilen en niet willen slapen heeft ze geen last van gehad, maar mogelijk komt Saar hiermee ook wat meer tot rust. (Of wat Melian aangeeft, inbakeren kan ook een optie zijn)

Daarnaast is het benaderen van de HA natuurlijk altijd goed om te doen. Veel succes en het komt allemaal goed.

Veel Liefs Geert, Joyce en Stacey

Een paar bezoekjes aan de osteopaat kan ook verhelderend werken. Misschien toch een verkrampte plek in de nek of krampen in de buik.
Na 3 maanden moet het toch wat rustiger worden, alhoewel Sven het hier ook tot 4 maand 's avonds heeft gedaan. De ene avond ging het dan goed en dan weer een paar avonden niet....

Sterkte meid, trek aan de bel als je het niet vertrouwd.

Dank je wel liefkes, ik ga inderdaad eens contact opnemen met de HA. Lijkt me nog enige optie (inbakeren, speentjes, pinken en slaapzakjes helpen helaas ook niets..). Sprongetje lijkt me ook sterk. Ik neem tenminste aan dat ze niet vanaf geboorte al in een grote sprong van OEI ik groei zit ;-) Denk dat we er gewoon mee moeten dealen totdat het vanzelf overgaat... en hopen dat we weer hier en daar een goede dag hebben. We shall see.
xx

Terug
Bovenaan