De Biegtbank: welke leugens vertellen we onze kids ...

Kwam weer op een idee na een ander topic (rara, welke zou dat nu zijn).
Er was vorige maand een onderzoek waarin werd gezegd dat ouders in de opvoeding ongeveer 3000 keer liegen tegen hun kinderen. Lijkt veel, maar ik denk dat ik daar al overheen ben .. haha
Dus dames kom maar op, welke leugens vertellen we onze kids.....
Zie het meer als een luchtig onderwerp hoor, iedereen snapt wel dat we een voorbeeld moeten zijn voor de kids en dus eerlijk moeten zijn, maar die vlieger gaat hier niet altijd op.
Liefs Nelleke

Mijn leugentjes:

- Nee schat, we kunnen niet meer douchen want het water is op.
- De rozijntjes zijn op
- "Mamma, waar is de maan?" - De maan slaapt
- Kusje erop, dan is het over
- Toto, Sassa en Koning Koos gaan ook naar bed
- Kijk dan, lekker olijven (terwijl ik een tuinboon aanbied)

- Ja écht waar: álle kindjes slapen en ja, opa en oma slapen ook al (ook tussen de middag)
- er zijn geen filmpjes meer op tv, de tv moet even uitrusten
- éérst kaas of worst op je brood en dan pas pasta (onee, dat is een gebod, geen leugen)
- de koekjes zijn op hoor, daarom eet je nu een appel
- vandaag staat in de krant dat jij een rokje met een maillot aan gaat doen, dat is ook toevallig zeg (als zij perse een jurkje aanwil en geen maillot)
- sinterklaas bestaat en Amerigo kan écht op het dak lopen
- enzovoort, etcetera

Maar och, leugens..leugens............ meer een beetje bezijden de waarheid praten om discussie te vermijden met veel te bijdehandte 2 jarigen hahahaha.

Leuke topic
Susan

Uhm...even inloggen op m'n werk....

om te zeggen dat ik er werkerlijk zo 1,2,3 niet eentje kan terughalen...

Als Julian nóg een snoepje/koekje wil dan is het hier gewoon "nee" of "nee, je hebt al 1 (of 2) gehad, dat vind ik genoeg voor vandaag. Of: "nee, morgen mag je er weer 1". Ik ga niet zeggen dat ze op zijn als dat niet zo is. Als papa thuiskomt en dan eentje uit de kast haalt...dan ben ik niet meer geloofwaardig als ik de volgende keer zeg dat ze op zijn....

Ik ga mezelf eens goed in de gaten houden, en zodra ik mezelf op een leugen(tje) heb betrapt meld ik me weer!!

Ellen mv Julian

Heerlijk onderwerp!

Hier nog een paar:

* Het water moet nu echt naar een ander kindje anders kan die niet in bad.
* De appelsap is op, je krijgt nu water
* Doe je sokken aan anders worden je voeten verkouden
* Nee je mag je crocs niet aan, het is nat buiten (ehhh meestal valt dat wel mee)

En al de voorgaande van Susan ook wel, die van de krant en a malloit ga ik onthouden. Hier is het ook dagelijks wil een jurkje aan maar als je het dan pakt... nee geen malloit mama!

Heerlijke 2-jarige! En ik zie het ook niet als schadelijke leugens. Maar goed dat is mijn mening, iemand die zegt nooit te liegen vind ik een knap persoon.

Groetjes Nanda

- Kom snel naar boven!! Beer (haar lievelingsknuffel) heeft het helemaal koud en je  moet  haar snel knuffelen!!
-Dat alle kinderen in de straat al in bedje liggen helpt hier ook heel goed!
-Doe oma maar bellen!! (het is gewoon een nep telefoon!!)
-Heeeeel goed de tandjes poetsen , anders worden het allemaal vieze beestjes!
-Maar 1 keer schampo in de haartjes want anders gaan je oogjes prikken (shampo prikt niet eens!)

Ik heb  volgens mij  veel leugentjes!! Maar ik vind het zelf allemaal onschuldig en meestal zijn de leugentjes om haar eigen best wil!!
ik maak me er   totaal geen zorgen over!
Ook dat sinterklaas gedoe... ik zou willen dat ik nog in de Sint geloofde! Super traditie!

Liefs Lonneke

Terug
Bovenaan