De Biegtbank: welke leugens vertellen we onze kids ...

Vooral het leugentje, iedereen slaapt al.... gebruiken we hier regelmatig. Hij werkt namelijk hier heel erg goed whaha.
Ook als Skip zijn handen wil wassen aan de keukenkraan (wat altijd uitmond in een enorm waterballet) zeg ik wel eens dat het water op is.... hij vindt het een aannemelijk antwoord, want hij is meteen stil daarna.
Inderdaad, soms moet ik wat creatief omspringen met de waarheid haha, maar wie doet dat nou niet? Ik hoop iedereen eigenlijk!
En het is een feit dat het ontwikkelen van lieggedrag bij kinderen niet wordt ontwikkeld door dit soort leugens maar door ouders die niet om kunnen gaan met een waarheid die zij niet willen horen. En voordat kinderen echt bewust liegen (heb het nu niet over jokken, want dat is een heel  normale fase in de ontwikkeling) zijn we heeeeel veel jaren verder.
Succes met de LEUGENS (foei, foei) mama's!

Groetjes, Noor

Hier wordt wat afgeslapen door kabouter plop, bumba, sesamstraat, piet piraat, In de manenschijn etc.

Als de tv uit moet of uit staat en Lukas wil nog kijken dan zeg ik altijd die en die is moe of nog niet wakker. Dat werkt redelijk goed.

Als hij geen koek meer mag of water ipv limonade dan zeg ik dat gewoon maar ik heb er geen problemen mee als andere zeggen het is op.

Annemieke

hoi hoi,

De vraag (zie sinterklaas-topic) over hoe baby's in de buik komen,
daar zal ik zeker nog een tijdje overliegen (ik kan er nu nog overheen praten)

en idd.......
Goh je moet echt slapen, kijk je vriendje ligt ook al op bed.
en papa en mama gaan straks ook (is geen leugen, maar wat is straks...???)

Over drinken/eten/snoep/douchen ed lieg ik niet.....het is gewoon nee...het is
nu afgelopen.

O ja.......de oudste (bijna 5)  had op een gegeven ogenblik regelmatig ongelukjes......
dus toen heb ik gezegd dat ze met haar blote kont in haar broek moest, want  ik heb geen schone onderbroeken meer (dus wel) Deze heeft erg veel indruk gemaakt......

Verder weet ik het 1-2-3 niet zo snel..

gr diana

pieker me suf...
Enzo is idolaat van plantjes water geven dus hier is het hoofdzakelijk dat het water op is of dat de plantjes buikpijn krijgen van teveel water (hij doet er altijd een plons in...)
uhm....
tja hier is eigenlijk ook dat of sascha of koning koos gaan slapen dus gaat de tv uit.

verder denk ik het niet

liefs
di silva

oh ja hoor heeeeeeeeeel veel hier haha
Ik gooi ze zo uit mn mouw als het moet.

- nee lief het zwembad is dicht
- we gaan niet naar oma ze is druk aan het huishouden
- niet met de deur open en dicht dan krijg je het koud
- guus gaat niet aan hij is eten/slapen
- oh het bad is leeg en het water op dus eruit
- ga nog maar slapen, iedereen slaapt nog het is nacht
- we gaan naar bed het is al donker
- gaan niet naar soline, ze moet even slapen

nou dat was het even hihi

hier ook een paar smoesjes/leugentjes.

iris wilt steeds naar oma waar we vaak langs moeten met de auto.
we zeggen dan oma heeft buikpijn. nu zegt iris dat ook steeds.
als iris nog meer water wilt als he tbad al vol zit het water is op.
als iris moet slapen iedereen slaapt al en dan ook alle namen noemen.
al ze op de auto en vliegtuig wilt bij de winkel de auto/vliegtuig is kapot.

maar de meeste hebben de zelfde smoesjes zie ik al.
groetjes petra

O ja! Hier in het centrum zijn ook alle apparaten waar geld in moet stuk. Kian loopt al door het centrum en zodra hij zo'n ding ziet roept ie al keihard "GUK". Dus dat scheelt mij dan weer een leugentje (hij zei het zelf.....).
Behalve bij de AH. Daar stinkt ie niet meer in. Dat is een politiemotor. Daar gaat ie gewoon opzitten, hoe vaak ik ook zeg dat ie stuk is.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan