De box eruit!!!

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen ideeen hier over.
Maar zelf vind ik het heel belangrijk dat ze elke dag nog 1 á 2 keer in de box gaan.
Ze komen namelijk wat meer tot écht spelen. Zeker als ze een jaar zijn geweest gaan ze alleen maar op onderzoek uit, en kunnen ze in een vrije ruimte zich vaak niet lang concentreren. In de box leren ze ze zich te concentreren en komen ze dus beter tot spelen. Dat is allemaal zo belangrijk!
Ik heb het idee dat tegenwoordig de box zo snel mogelijk gaat bij velen. Ik denk dat de box bij kan dragen om je kind te leren rustig te spelen en beter een concentratie op te bouwen.
Tuurlijk wil dat niet zeggen dat het ontzettend fout is en dat jullie kinderen nu verknoeid zijn hahaha
Mijn kinderen zijn 4 jaar en 1 jaar (15 maanden). De oudste kan mijn dochtertje zo lekker opjutten en druk maken, dus dan is het zeker handig om haar in de box te zetten. Ook hebben wij een houtkachel, dus moet ik haar wel in de box zetten als ik bijvoorbeeld ga eten koken of boven iets moet doen, of haar niet goed in de gaten kan houden.

Hoi,
Daniëlle is inmiddels 16 maanden en de box staat hier ook nog pontificaal in de huiskamer.
Ze zit er ook nog geregeld in. Het is voor haar ook echt een rustpunt. Als ze niet in de box zit is ze alleen maar aan t rennen en vliegen, zit echt geen minuut stil! Ook niet bij ons op schoot ofzo.
In de box gaat ze echt zitten en spelen. Dus dat vind ik ook wel belangrijk, een beetje eens met mn voorganger. Maar kan me voorstellen dat als je kleintje er echt niet meer wil je dat ding ook uit de huiskamer haalt want het is een behoorlijke sta in de weg.
Groetjes van Sonja

Bij mij is het er niet meer van gekomen, moet het maar weer eens gaan invoeren. Het is nu vooral een opslagplaats voor speelgoed. Ik ga binnenkort even speelgoed uitzoeken en een hoop boven zetten.

groetjes Maris

Ik zou welwillen hoor dat obstakel uit de woonkamer weg maar kan echt niet zonder. Ik kan Levi echt geen seconde uit het zicht laten of hij is weer ergens opgeklommen of hij vreet weer wat uit.
Dus als ik even naar boven moet gaat hij in de box, eerst een paar minuten piepen en dan hij zitten en lekker spelen en dat houdt hij dan ook echt wel 1 a 2 uur vol. Normaal is hij alleen maar drukmaar in de box komt hij inderdaad tot rust. De oudste 2 hadden dit trouwens ook dus voorlopig staat de box er nog wel.

groetjes chimene

Nou, hier is hij weg!

Ik was zondag in de badkamer aan t klussen en ik kom beneden: Wat een ruimte! Heeft mijn vriend de box opgeruimd! er staat nu een tafeltje met stoeltje.. Ik moet zeggen dat Birgit nu ook ineens weer beter zelf speelt, zo echt weer een eigen hoekje...
Ik vind het fijn!

Evelien

Vorig weekeind heeft mijn man de box naar de zolder verhuisd omdat Daan er al 2 maanden (of misschien wel langer) niet meer in zat.
Nu staat op die plaats het knutseltafeltje van Maik zodat die ook weer wat meer ruimte heeft.

gr Saskia

Vorig weekeind heeft mijn man de box naar de zolder verhuisd omdat Daan er al 2 maanden (of misschien wel langer) niet meer in zat.
Nu staat op die plaats het knutseltafeltje van Maik zodat die ook weer wat meer ruimte heeft.

gr Saskia

Dat je kind protesteert is normaal, maar daar geef ik niet aan toe. Bij mijn oudste was het écht hardnekkig, brullen!!!(met 14 maanden)  Ik heb het gewoon vol gehouden en helaas voor hem dus, maar hij moest van mij in de box. Later was dat weer wat beter.
Mijn dochtertje nu van 15 maanden, protesteert ook, jammer dan! Op een gegeven moment gaat ze wel spelen.

Terug
Bovenaan