de eerste...

Snel moe, trek en opgeblazen gevoel.. Dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Heerlijk hè? ;-)

Voor mij geldt dat de erge vermoeidheid van de eerste maanden inmiddels een beetje is afgenomen. Alleen mijn rug en bekken zijn zwakke plekken en als ik teveel doe, dan bekoop ik dat met flinke steken. Verder heb ik weinig kwalen gehad en verloopt de zwangerschap heerlijk.

Afgelopen vrijdag hebben we met 21 weken DE echo gehad. Helemaal opgevouwen met armpjes en voetjes voor het gezichtje lag ons dochtertje lekker te dutten. Onbetaalbaar en vertederend. Ik realiseer me nu dat, hoewel iedere ronde voelde als een ronde teveel, alles toch heel snel is gegaan.

Ik wens je echt een fantastische zwangerschap toe en ga je volgen. Ben heel benieuwd hoe het voor jou verloopt. Wil je straks weten of het een jongen of een meisje is?

Liefs!

Hoi mama,s

dit wordt mijn eerste kindje. Hiervoor heb ik een miskraam gehad dus hoop dat het nu echt goed gaat. Maar ik ben zo onzeker en bang. Heb best wel last van buikpijn die lijkt erop of ik ongesteld moet worden. Wie kan mij vertellen wat dit is. Bij de vorige voelde ik me super en toch is het na 18 weken nog afgekomen. Ben ook echt super moe en kan janken om alles. Morgen moet ik naar de huisarts en ga dan ook een afspraak maken met de verloskundige.

Liefs Petra

Hoi peetje1981,

Klinkt alsof ik je gewoon kan feliciteren! zelf heb ik ook last van "menstruatiepijn",dacht voor de test o ok zeker niet dat ik zwanger was want het rommelde zo daar beneden. Maar als ik vele andere verhalen lees blijkt het er allemaal bij te horen.

Maar ik snap dat je deze spannende periode wat anders beleeft dan de vorige. Succes en hopelijk kun je er snel van genieten!

Heey peetje..

Ik ben nu 5 weken en verlies af en toe nog steeds wat bruinig slijm en heb last van menstruatieachtige krampen. Dit heeft alles te maken met de innestelling en de placenta die voorbereid zich langzaamaan gaat klaarmaken. Ik had dit bij mijn dochter ook en toen ging ook alles goed. Zolang je geen grote hoeveelheid helderrood bloed verliest hoort het er gewoon allemaal bij. Het janken om alles heb ik deze keer ook, echt niet normaal!!

Dus gefeliciteerd en geniet van je zzwangerschap meid!!

Liefs ciomama

@ melian,

Wat fijn dat alles goed is met jullie dochtertje!! Wat bijzonder hé om even te spieken hoe het daarbinnen is! Ook fijn dat de moeheid wat minder word. Mijn zusje is morgen 21 weken en ook bij haar gaat het nu steeds wat beter. Wij willen niet weten wat het is, kan ik me ook niet verspreken en we vinden de verassing veels te leuk haha!

Zelf moet ik 's morgens wel meteen eten anders word ik wat draaierig en misselijk maar afgezien daarvan geniet ik van het idee een klein wurmpje bij me te hebben!! Ben me er nu ook veel meer van bewust dan de vorige keer. Toen was alles zo plotseling en nieuw. Nu herken ik heel veel en geniet ik veel meer. Gisteren ben ik meegeweest naar de controle van mn zusje. Erg mooi maar ook moeilijk hoor!! Kon het grote nieuws nauwelijks meer voor me houden!! Nog 4 weken en 2 dagen dan heb ik de echo en mag iedereen het weten!!!

Liefs ciomama

Hey lieve mama.s

ben vanmorgen bij de huisarts geweest en hij denkt dat ik rond de 7 weken ben. Ga vanavond ook naar de verloskundige. Vind het zo spannend. Mijn man is super trots en zo lief voor me. Is ie normaal ook.
Dus horen jullie snel meer hoe ver ik ben. Kan het bijna niet voor me houden. Heb het mijn ouders en zus al verteld maar mijn ma had het allang aan me gezien. Slimme ma heb ik toch. Hoop dat het jullie allemaal goed vergaat.

Liefs Peet

En?? Alles goed bij je echo??

Ik ontloop mn moeder op het moment. Ik ben zwanger van haar 4e kleinkind en bij de vorige 3 x wist ze het al meteen. En ze vond het zo moeilijk om haar mond te houden dat ik nu moeite ga doen om mijn mond te houden zodat ze het over een paar weekjes meteen van de daken mag schreeuwen!!

Liefs ciomama

vertel hoe was de echo?! ben erg benieuwd...

@ciomama, ow wat herken ik dat! ik merk ook dat ik mensen ontloop omdat ik niet wil dat ze het weten nu al..

nog 6 nachtjes dan mag ik naar de vk.. spannend.... vooral omdat ik geen idee heb hoe ver ik ben.. nu ruim 5 of ruim 6 week..

liefs

Terug
Bovenaan