De laatste loodjes, het aftellen is begonnen, de kwaaltjes ook..

Hoi meiden,

Het aftellen is begonnen. Verschillende meiden zullen al met zwangerschapsverlof zijn en de anderen tellen de dagen waarschijnlijk af.
Ik wel tenminste.
Ik ben morgen 34 weken zwanger van onze derde.
6 juni is mijn laatste werkdag en zodoende heb ik nog 4 werkdagen te gaan.

Op zich voel ik me nog best goed. De vermoeidheid valt erg mee.
Wat nu vooral vervelend gaat worden is de forse pijn net onder mijn rechterrib.
Ik had dit tijdens de vorige zwangerschappen ook en weet daardoor uit ervaring dat dit tot de bevalling aan blijft houden.
Het schijnt te maken te hebben met het feit dat ik de kinderen erg "naar binnen" draag waardoor e.e.a. nogal in de verdrukking komt.
Ik heb gehoord dat na het indalen de klachten soms verdwijnen, maar aangezien onze 2 andere kinderen ook pas indaalden tijdens de bevalling heb ik daar niet al te hoge verwachtingen van.

Het enige was enigszins helpt is liggen, maarja, dat valt niet mee als je al 2 kinderen rond hebt lopen.

Ik ben benieuwd hoe het andere meiden momenteel vergaat. Het is relatief stil op het juli-forum, terwijl er in de beginmmaanden zoveel geschreven werd.
Zijn jullie klaar met de belangrijkste voorbereidingen? en hebben jullie de definitieve naamkeuze al gemaakt?

Ben benieuwd!!

Groetjes Vis79

vind het ook erg rustig op dit forum gek he
vervelend die pijn onder je ribben vooral als het maar aan blijft houden
ik heb erg last van bandenpijn kan soms niet eens lopen dus ik ben ook erg blij als die laatse weken voorbij zijn nog 8 weekjes en hopelijk iets minder
mijn man heeft de naam bedacht wij krijgen nu een zoon en hebben al twee dochters dus vond het erg leuk om nu de eer aan hem te laten voor de naam
wij moeten alleen nog geboortekaartjes uitzoeken maar verder is alles klaar
bij mij is de kleien wel al aan het indalen
zijn jullie al it de naam en is alles al klaar

Hoi hoi,

We hebben wat betreft de namen de knoop doorgehakt.
Vanaf het allereerste begin hadden we wel de jongensnaam, maar het wilde maar niet lukken om een geschikte meidennaam te kiezen.
Dat komt mogelijk omdat we al 2 dochters hebben.
Al moet ik zeggen dat we tijdens die 2 zwangerschappen absoluut geen geschikte jongensnaam konden bedenken.
Iedereen om ons heen reageert dan meteen van "o, dan zal het dus wel een jongen worden". Maar zelf hebben we echt geen flauw idee. We wilden het bij de echo ook niet weten. Mijn voorgevoel neigt ook meer naar een jongen, maar ik houd er uiteraard rekening mee dat het gewoon 50/50 is.

Het kamertje is wel helemaal klaar. Nouja, op de gordijntjes na, die worden momenteel nog door mijn schoonmoeder op maat gemaakt.
Maar verder is alles in orde.

We staan nog wel even in dubio wat we met een wandelwagen en box gaan doen. Goede vrienden van ons hebben gezegd dat we die van hun met alle plezier mogen lenen (zij laten het waarschijnlijk bij de 2 kinderen die ze nu hebben)
Maar wijzelf hebben daar een beetje een dubbel gevoel bij.
Waarschijnlijk gaan we ze toch voorstellen de spullen over te kopen. Anders heb ik continu het gevoel dat ik er zo om moet denken.
Zal je prompt zien dat er wat mee gebeurt.
Dat zijn dan echt de laatste dingetjes.

De geboortekaartjes zijn besteld en ik heb gister de enveloppen opgehaald.
Kan ik op een rustig moment weer beginnen met het schrijven van alle adressen.

Romy20, hoe oud zijn jouw andere 2 kinderen?
Die van ons zijn bijna 5 en bijna 3 1/2.

Groetjes Vis79

ik ben nu 31 weken zwanger maar ben ook al aan het aftellen
nog heel even 2 weekjes en dan gaat mijn verlof ook in

ja ik vind ook dat het erg rustig is op dit forum..
wel jammer hoor

xx

hoi meiden,

Hier nog iemand die vreselijk aan het aftellen is.
Morgen mijn laatste werkdag al.
A.s. zaterdag ben ik 34 wkn zwanger en begint mijn verlof. Maar ik werk altijd op maandag, dinsdag en woensdag. Dus nog 1 dagje en dan mag ik gaan genieten.
Heel eerlijk gezegd ben ik er ook wel aan toe.
Ik ben moe, hou vocht vast en heb nog tal van andere kleine kwaaltjes... maar goed... het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

We proberen deze week de laatste pruldingetjes op het kamertje klaar te hebben en ik ben druk met de babywas. (wat een karwei!)

W.b. de namen zijn we uit de meidennaam! Hoera... Nu de jongensnaam nog...
We hebben er wel eentje, maar die eindigt op dezelfde letters als waar onze achternaam mee begint.. En we twijfelen daarom heel erg of we dat wel zullen doen...
Bijvoorbeeld: Stef Faasen, Roel Leenders enz... Wat vinden jullie daarvan????

Het juli forum is idd erg rustig... Ik was altijd super actief op het als het langer duurt forum, maar hier ben ik ook niet zo heel actief geweest de afgelopen maanden...
Hoe het komt? I don't know... Wel jammer, maar misschien dat we elkaar toch nog door die laatste weken heen kunnen kletsen!!!
We mogen gaan aftellen meiden!!!!

Tot gauw!

Liefs,
mama Peet

Oh, zo herkenbaar! Ik tel ook al af!
Ik ben nu 33 weken,dus nog 7 weken tot aan de 40 weken. Maar eerlijk gezegd hoop ik toch wel dat ook deze keer de baby een klein beetje eerder komt!

Heb allerlei kwaaltjes, vreselijk moe. Maar ook veel harde buiken, last van de onderrug. Tja, heel herkenbaar voor iedereen, lijkt me zo!
Ik vind het echt zwaarder worden. Natuurlijk heb ik ook nog de zorg van onze andere kleine meid, zij is nu bijna 11 maanden. Ze oefent op het moment hard om te leren kruipen, dus dat is best lastig voor mij. Maar aan de andere kant geniet ik van iedere minuut die ik met haar ben!
Als ze in bed ligt, ga ik ook steeds even liggen! De benen en de rug ontlasten!

Heel veel succes met de laatste loodjes!
En laten we elkaar er lekker positief doorheen kletsen!

Liefs, Juffy

mijn meiden zijn 14 maanden en 2,5 de jongste loopt nu net een beetje en is een kleine dondersteen
de oudste die doet al veel zelf en is al zindelijk en ze begrijpt al heel goed dat mama soms een beetje rustig aan moet doen echt lief
ze gaat ook twee ochtenden naar de creche en straks een hele dag en de kleine vanaf dze week voor het eerst 1 middag dus heb dan 1 middagje voor mezelf daar verheug ik me wel op
het is dus erg druk met twee kleintjes maar sla me wel door de laatse weken heen vroeg naar bed enzo
ga jij borstvoeding geven ?
ik wil het wel weer proberen ben bang at het alleen heel druk word met de andere kids die ook aandacht willen maar denk dat ik dat maar af moet wachten hoe het verloopt

Hoi allemaal,

Romy20: het zal zeker druk gaan worden. Met een jongste van 14 maanden zul je ook nog wel heel veel moeten tillen.  
Onze andere 2 kinderen schelen elkaar 18 maanden. Ik vond dat toen eigenlijk wel een ideaal leeftijdsverschil. Voordeel was ook dat je niet 4x per dag naar school heen en weer moest, dus eigenlijk was het nog best ontspannen allemaal.
Na onze tweede hebben we bewust een poosje gewacht.
Ik vond het ook wel weer heel fijn om wat meer tijd voor onszelf te krijgen.
Geleidelijk aan begon het toch weer heel erg te kriebelen en vorig jaar hebben we de knoop doorgehakt.
Ook hier zal het straks weer een stukje drukker worden, maar het scheelt, denk ik, heel erg, dat we al een in redelijk strak ritme zitten.
Ons derde kindje zal zich daar toch aan aan moeten passen.
Ik ben zeker van plan borstvoeding te geven. Ik heb dit bij de andere 2 kinderen respectievelijk 8 en 6 maanden gedaan en ik vond dit heel bijzonder.
Hopelijk loopt het nu net zo voorspoedig als toendertijd.

Hebben jullie al wat gehoord van de kraamzorg? Ik nog niet, maar als ik me niet vergis zouden ze vanaf week 36 ook pas contact opnemen. Eigenlijk vind ik dit best laat, aangezien je vanaf 37 weken al thuis mag bevallen.

gr Vis79

Terug
Bovenaan