De laatste loodjes, het aftellen is begonnen, de kwaaltjes ook..

Hoi,

Ik ken het gevoel van onrust helemaal. Ik zit nu in mijn 32ste week, maar ben al een paar weekjes thuis met ziekteverlof. Officieel ga ik 16 juni met verlof. Het aftellen is dus allemaal wel al begonnen, maar het gaat zo langzaam. Ik ben natuurlijk veel te ongeduldig en wil graag weten wie er in mijn buik zit. Voor mij wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben die geen rust meer heeft. Ach, ik heb in ieder geval tijd genoeg om alle spulletjes te wassen en mijn huisje op te ruimen en schoon te maken.
Veel succes allemaal met de laatste loodjes.

Ook hier onrust bekend....
Hier zwanger nu in de 36ste week, van ons 2e kindje, (1e bijna 18 mnd), maar nog genoeg te doen. Babykamer is nog niet af, gebeurt als het goed is dit weekeinde. En dan aan de slag met de babywas. Qua kwaaltjes valt het allemaal mee, misselijkheid als ik ga liggen, dikke handen/voeten bij warm weer en spataderen.
Gelukkig nog energie voor 10, en genoeg te doen....

Hier nog weinig last van nesteldrang.
Ben wel bezig met de laatste dingen die geregeld moeten worden (schrijven enveloppen geboortekaartjes, laatste dingen aanschaffen met het oog op een thuisbevalling etc)
Maar nog geen last van enorme schoonmaakdrang. Had ik bij de eerdere 2 zwangerschappen trouwens ook niet hoor, dus zou me niets verbazen als dat nu ook niet de kop opsteekt.
Gister belde de kraamzorg voor het intakegesprek.
Zoals wel verwacht wordt het een groot probleem om in de uitgerekende periode (omstreeks 8 juli) voldoende kraamzorg te krijgen.
Ze streven naar 6 uur per dag (ik heb recht op 49 uur), maar ik moet er serieus rekening mee houden dat ik maar 3 uur per dag kraamzorg krijg.
In dat geval kun je ervoor kiezen om de overige 3 uur per dag aan te laten vullen door huishoudelijke verzorging. Dit betekent echter wel dat je op 1 dag 2 mensen over de vloer krijgt. Of dat nou ideaal is...
Ik zie het allemaal wel. Wat niet is is niet, ik kan me daar (nog) niet druk om maken.
Het is schoolvakantie dus ik hoef in elk geval niet een paar keer per dag naar school heen en weer. Bovendien neemt mijn man in die periode een aantal weken vrij.
We roeien wel met de riemen die we hebben.
Ik was na de eerdere 2 bevallingen heel snel weer op de been en fit. Hopelijk gaat het deze keer net zo vlot en voorspoedig.
Zijn jullie trouwens veel aangekomen tot nog toe?
Zelf ben ik tot nu toe 12 kg aangekomen. Daar zal nog wel een kilo of 2-3 bijkomen in de laatste weken.
Tijdens de 2 andere zwangerschappen kwam ik 11 kg aan. Nu dus iets meer, terwijl ik volgens mij minder eet.
Maar ach, het maakt niet zoveel uit. Door de borstvoeding zat ik toen ook binnen 2 weken weer op mijn begingewicht, dus dit is niet iets waar ik over in zit.
Nog 1 1/2 dag werken en dan lekker VERLOF!!!!!

Hoihoi,

Bij mij is het aftellen al bezig vanaf week 30 omdat ik sinds toen al in de ziektewet zit en dus thuis...
Nu is afgelopen zaterdag mijn zwangerschapsverlof in gegaan...
Nog maar 5 wkn en 2 dgn tot uit gerekende datum... Maar wat duurt dat wachten toch lang...
Hier is alles klaar... Kamertje is helemaal af... Kleertjes gewassen... Het eerste pakje uitgezocht... Naam staat al bijna de hele zwangerschap vast...(wat fijn dat we het zelfde denken)...
Alleen de geboortekaartjes moeten nog uit gezocht worden... Daar hebben we ons ook al wel een beetje in verdiept... We weten wat we ongeveer willen nu alleen nog naar de drukker en envelopjes gaan schrijven....

Qwa kwaaltjes niet veel te klagen... Hele rustige zwangerschap gehad...
Niet misselijk enzo...
Alleen moe, en nu aan het eind begint ook mijn maag vervelend te doen...
Onze kleine zit flink in mijn maag te trappen dus ik heb het met vlaagen heel zuur...
En dan moet ik heel snel rechtop gaan zitten of heel diep ademen anders blijft het niet binnen...
Met het warme weer heb ik geen puf meer om iets te doen want zweet druipt meteen van je voorhoofd...
Maar gelukkig nog geen gezwollen enkels en dergelijke....

Gr Annelies

Hoi hoi,  

Hier maar weer eens een berichtje van mij.
Inmiddels 38+2 dagen zwanger.
Ik heb net een forse verkoudheid achter de rug en ben een paar dagen mijn stem kwijt geweest. Met 2 kinderen om je heen erg vermoeiend moet ik zeggen.
Maar gelukkig zijn die klachten op zijn retour en krijg ik meteen m'n energie weer terug.
Tijdens de eerdere 2 zwangerschappen wilde ik elke avond om 21:00uur mijn bed al in, maar nu wordt het gerust 23:00uur of later en heb ik nergens last van.

Dinsdag weer op controle geweest bij de verloskundige.
Qua groei dacht ze wederom dat het kindje niet al te groot was (voelde aan als 36 wkn i.p.v. 38 weken). Maar gezien mijn voorgeschiedenis (2x werden onze kinderen "klein" geschat, maar bleken het zevenponders),  denkt ze dat het wel mee zal vallen.
Het schijnt door mijn sterke buikspieren te komen dat ik een klein buikje heb.
Nu nog zien of het na de bevalling nog steeds zulke sterke buikspieren zijn......

's Nachts slaap ik ook nog heerlijk. Ik hoef er praktisch nooit uit om te plassen, en dat is gezien mijn zwangerschapsduur toch wel een uitzondering, denk ik.

Bij onze jongste had ik al vanaf week 37 weken volop voorweeen en desondanks werd zij "pas" bij 40+5 wkn geboren.
Nu voel ik nog helemaal niets. Dat sterkt me niet in de hoop dat deze kleine uk misschien nog voor de uitgerekende datum gaat komen.
Ach, zoals ik me momenteel voel houd ik het ook nog wel een poosje vol.
Alleen het vocht vasthouden, dat is echt nieuw voor me en maakt wel dat ik me afentoe allesbehalve charmant voel.
Vanaf morgenmiddag hebben onze meiden schoolvakantie dus hoef in elk geval al niet meer 4x per dag naar school heen en weer.

Ik wens iedereen heel veel sterkte met de laatste loodjes. Nog even en dan hebben we ons wonder in onze armen. Ben zo benieuwd!!!

Fijn dat het zo goed met je gaat! Alleen dat vocht hè, vreselijk... Het valt nu nog mee, maar soms (en in de vorige zwangerschap) voelde ik me een olifantje. Nauwelijks enkels, zo lelijk! Ik weet wel dat het weer overgaat, maar toch...

Zie je er tegen op dat de kids vanaf maandag de hele week thuis zijn of vind je het lekker dat je niet meer op en neer hoeft naar school?

Succes met de laatste paar weken ( of dagen?!?!).

Groetjes, Kaskes

Het is juist wel fijn dat de meiden vrij hebben. Ik hoef nu niet meer 4x per dag naar school heen en weer en 's morgens hebben we alle tijd van de wereld.
Dinsdag en woensdag zijn ze lekker 2 dagen bij opa en oma.
Mijn man neemt dinsdag ook vrij en we zijn zijn van plan het er nog even lekker van te nemen met z'n tweeen.
We willen met ons bootje weg en lekker gaan zwemmen/zonnen bij een nabijgelegen recreatiegebied. Qua weersvoorspellingen moet dat wel goed komen.
's avonds willen we samen uit eten gaan.
Het zal voorlopig wel de laatste keer zijn dat het ervan komt.

Gistermiddag en avond hadden we een feestje.
Tegen het einde liep mijn schoonmoeder een bekende tegen het lijf. Dit was een wat oudere vrouw. Ze spraken over mijn zwangerschap en daarbij liet deze vrouw zich ontvallen dat ze wist wat het geslacht van dit kindje zou zijn.
Ook zei ze dat ik niet bang hoefde te zijn dat ik op de verjaardag van onze oudste dochter (13/7) zal bevallen. Ik ben de 8e uitgerekend, maar zij was heel stellig in haar mening dat ik voor die tijd zou bevallen.
Ik vond dit wel opvallend aangezien onze andere kinderen 6 en 5 dagen later kwamen.
Ik ben er daardoor tot nog toe vanuit gegaan dat ik niet voor half juli zou bevallen.
Sterker nog, deze vrouw wenste me succes voor het einde van deze week!!
Ik wist niet echt wat hiervan te denken, maar toen ik kort daarna een dochter van het bruidspaar sprak (" ik zou er toch maar heel serieus rekening mee houden, ze heeft het nagenoeg altijd goed") was ik toch wel van mening dat het ze het best bij het juiste eind kon hebben.
Ze heeft het geslacht op een briefje geschreven en dit aan mijn schoonmoeder meegegeven, ben benieuwd.
Natuurlijk het blijft 50% kans, maar ze was zo stellig...
Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen? en zoja, kwamen dergelijke voorspellingen uit?
Daar ben ik erg benieuwd naar.
Toch wil ik me niet teveel op het einde van deze week focussen want het is ook helemaal niet ondenkbaar dat de kleine nog gewoon 2 weken op zich laat wachten.
We wachten het af.

Terug
Bovenaan