de laatste loodjes (nog 3 dagen)

Hey Anouk,
Ik krijg een keizersnede omdat de baby te groot is. Mijn 2de kind was bijna 10 pond (wat we niet wisten) en die is op de 'normale' manier geboren. DIt ging niet helemaal vanzelf en hij heeft hier erg veel last van gehad. Was voor mij ook een traumatische gebeurtenis. Alles bij elkaar is nu besloten om dit voor te zijn en met 38 weken een keizersnede te plannen.
Ben vandaag de laatste dingen aan het doen, wasje, strijken, laatste boodschapjes, enveloppen klaarleggen, batterijen fototoestel opladen enz. enz. Vanavond m'n ziekenhuiskoffer inpakken met de babykleertjes, raar hoor! Ben me er erg van bewust dat dit echt de laatste dag van m'n leven is dat ik zwanger ben (klinkt wel erg dramatisch, overigens!)

Maar bij jou ook spannend hoor, als het eigenlijk elk moment kan beginnen. Is ook erg onwerkelijk dat je misschien morgen ook een kindje hebt, of misschien pas over een week, wie zal het zeggen? Is ook erg bijzonder! Is het je eerste kindje, of niet?  Geniet nog  maar even en hopelijk snel een lief, mooi en gezond kind kindje in je armen.

Liefs,
Doornroosje  

Hee Doornroosje 1,

Even een vraagje, konden ze nu op de groeiecho zien dat de baby weer 10 pond of zwaarder was? En waarom niet inleiden met 38 weken?
Ik had zelf ook erg grote kinderen (8,  10 en 9  pond, en die van 10 pond was ook nogeens een 'sterrenkijker") Maar bij mij is nooit over een keizersnede gesproken, wel is mijn derde dochter met 40 weken ingeleid, en woog toen 9 pond.
Nu ben ik zwanger van de vierde en wil wel graag weer een groeiecho.
Het liefst wil ik natuurlijk bevallen, maar mocht hij/zij weer zo groot zijn dan hoop ik dat ze me weer inleiden. Mij lijkt een keizersnede echt niks, dan ben je in de weken daarna niks. (mijn man zou het wel willen hoor, want mijn eerste 2 bevallingen waren superzwaar) Maar ik denk ook aan de andere kant dat deze kinderen de weg wel gebaand hebben voor de volgende. Wilden jullie zelf graag een keizersnede, of begon de verloskundige daarover? Bij mij wilde de verloskundigezelfs niet dat ik ingeleid zou worden bij de derde, maar wij hebben daar zó op aan gedrongen.
In elk geval veel succes en sterkte, en hopelijk heb je straks de kleine (of de grote, hihi) in je armen

Hi meiden,

veel succes he, met de laatste loodjes. Spannend hoor, dat afwachten.
Zelf ben ik nog niet zoveel (precies op de helft), maar ik weet nog goed hoe het voelde vorige keer. En iedereen maar vragen: loop je nog steeds??? Ja, blijkbaar ;)

Wilde eigenlijk even reageren op Teddy09:
Ik heb vorig jaar een onverwachte keizersnede gehad (i.v.m. stuitligging) en ik kan alleen maar enthousiast zijn hoor. Was met 2 dagen weer op de been. Tillen enzo moet je langzaam opbouwen, maar dat lijkt me ook na een gewone bevalling niet handig om direct alweer te doen.
Een keizersnede klinkt dus enger en zwaarder dan het is. Als ik de keuze heb, zou ik zo weer een ks doen!

Nogmaals: succes aan allen!
Dee

Hoi doornroosje,

Ik ga je heel veel succes wensen morgen, hopelijk dat je hiermee een betere ervaring zult hebben. Ik kan me voorstellen na de vorige keer dat je dat niet nog een keer wilt overkomen.
Voor mij is het mijn eerste kindje, heel spannend allemaal dus.
Vooral omdat je niet weet wat je "moet" voelen. Op dit moment is alles nog rustig.
Wel wat buikpijn er zeer harde buiken maar verder niet veel.
De tijd zal het uitwijzen.
Nou, voor morgen veel succes nogmaals, geniet van   jullie kindje en we horen hopelijk later van je hoe het allemaal is gegaan en hoe het me je gaat.

Groetjes Anouk

Hoi Teddy09, Anouk, Dee en alle anderen
,
Ik bleek met 19 weken zwangerschapssuiker te hebben (en had dit waarschijnlijk tijdens mijn vorige zwangerschap ook) waardoor ik doorverwezen ben naar de gyneacoloog en internist. Ik kreeg bij elke afspraak ook een groeiecho. Bij 32 weken bleek de baby een flinke groeispurt te hebben gehad en bijna op de bovenste lijn van de groeicurve zat. Met 34 weken weer lekker doorgegroeit. Als het zo door zou groeien zou het inderdaad weer een 10 ponder worden. De gyneacoloog adviseerde daarom of een keizersnede met 38 weken of inleiden met 37 weken. Zijn voorkeur ging uit naar een keizersnede omdat ik bij m'n vorige kinderen rond de 40/ 41 weken ben bevallen en de kans klein was dat het allemaal soepel zou verlopen met bevallen met 37 weken en uiteindelijk dan toch een keizersnede zou worden.
Maar de voornaamste reden voor de keizersnede was dat mijn zoontje  veel last  heeft gehad van de bevalling (o.a.erpse parese omdat 'ie achter m'n bekken bleef 'hangen', 1ste apgarscore van 3). Wat de moeder er verder aan overhoud is niet zo belangrijk, maar de gyneacoloog wilde niet weer zo'n risico lopen  met de baby.Zijn verwachting is dat deze baby een klein 8 pond zal zijn, ik ben erg benieuwd!

Ik zie trouwens helemaal niet tegen de keizersnede op. Zag nl. heel erg tegen deze bevalling op! Na m'n vorige zware bevalling moest ik na een dag naar huis en m'n zoontje moest in het ziekenhuis blijven waardoor ik 3x per dag heen en weer moest rijden op en neer naar het ziekenhuis. Dit was ook niets en ben ik ook niet echt van opgeknapt! Ik weet nu dat ik echt rustig aan moet doen en ga dit dan ook echt doen! Misschien dat het heel erg tegen gaat vallen, maar ik kijk er nu alleen maar positief tegenaan!

Nou meiden, allemaal nog even volhouden en straks hebben we allemaal onze lieve, mooie baby in onze armen. Heel veel sterkte en plezier met de laatste loodjes! Ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is!

Ga nu m'n tas maar pakken en kijken of ik kan slapen, want de zenuwen beginnen te komen....

Liefs,
Doornroosje

Lieve Doornroosje,

Ik snap het! Ik heb je verhaal aan mijn man verteld, en hij was het helemaal met je eens, en zei dat hij dolgraag wilde dat ik een keizersnede vroeg.
Dus ben erg benieuwd straks, hoe alles is verlopen en hoe zwaar je kindje was....
Hopelijk slaap je toch nog lekker, je laatste nachtje thuis, en mag je morgen je kindje in je armen houden. Kun je het geloven???? Morgen heb je je kindje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heey...

Ik moet volgende week naar de Gyn. omdat ik  nu een week overtijd ben  en dan controleren ze of je nog voldoende vruchtwater hebt e.d. dus dat is dan ook gelijk mijn wekelijkse controle... en als het volgende week vrijdag er nog niet is wordt ik   ingeleid...maar als ik voor de tijd ga bevallen moet ik gewoon mijn verloskundige bellen...

grtn Judith

Hey allemaal,

Nou, ik ben er weer! Op vrijdag 21 november 'bevallen' van onze zoon Dex Julian. Hij woog 3815 gram (inderdaad een kleine 8 pond, zoals de gyneacoloog had voorspeld) De keizersnede is me 100 % meegevallen, was helemaal niet zenuwachtig of gespannen en heb het allemaal maar over me heen laten komen. Het was wel een bijzonder ervaring!!
Zaterdagochtend ging de catheter eruit en moest is zelf naar het toilet, pff... ik kon amper omhoog komen. Maar met een hoop pijnstillers ging het zaterdag al snel beter en ik mocht zelfs zondagochtend al naar huis!!

Maar om heel eerlijk te zijn; het herstel valt me heel erg tegen!! Ik had verwacht dat ik een week later wel weer een beetje mobiel zou zijn. Nou nee, dus!! Ik loop nog steeds in  m'n pyama door het huis te waggelen en kan bijna niets. De wond doet erg veel pijn en ook in m'n buik doet alles zeer. Wanneer iemand maar naar m'n buik wijst verga ik al van de pijn. Ik kan moeilijk rechtop zitten Kortom; ik heb me er erg op verkeken!!
De kraamverzorgster vertelde ook dat 10 jaar geleden vrouwen 10 dagen in het ziekenhuis moesten blijven na een keizersnede...
En ook dat je een keizersnede kan vergelijken met het verwijderen van de baarmoeder. Iedereen doet heel makkelijk over een keizersnede (ikzelf inclusief!!) maar het is echt een zware operatie waarbij je echt moet herstellen.

Maar het belangrijkste is dat ik een gezonde zoon heb. Ondanks de pijn ben ik blij dat het zo gegaan is en ben ik heel tevreden over hoe alles verlopen is. Wanneer ze me hadden laten lopen zou het zeker weer een grote jongen zijn geworden.

Ik ben heel benieuwd of de anderen ondertussen al bevallen zijn, en wat 'het' zijn geworden.

Liefs,
Doornroosje

Terug
Bovenaan