de laatste loodjes (nog 3 dagen)

Hee Doornroosje;

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!
Ik was al zo benieuwd steeds of er al een berichtje van jou was!
Jammer dat het zo tegengevallen is zeg!
Hadden ze niet kunnen inleiden met 38 weken? Of is je bekken te smal?
Maar goed; je hebt je kindje!!! Wij moeten nog even.
Hopelijk knap je snel op, hoe doe je dat eigenlijk met kraamvisite? Of hou je een kraamfeest?
Het allerbeste!!!

Hey Teddy,

Heb er, ondanks het tegenvallende herstel, geen spijt van hoor! Mijn vorige bevalling was echt een trauma voor mij (en m'n zoontje!!). Kan er nog steeds niet zonder tranen over praten. Een keizersnede was dus eigenlijk de enige optie, ook voor de gyneacoloog overigens. Alhoewel, mocht ik aangegeven hebben dat ik toch natuurlijk zou willen bevallen, dan gaf dit natuurlijk wel de voorkeur. Nee hoor, ik heb liever lichamelijk pijn, dan zoveel verdriet!

Wat betreft de kraamvisite; een derde is volgens mij veel minder interesant voor anderen! Natuurlijk directe familie en goede vrienden willen snel langskomen. Maar verder is het erg rustig. Mensen hebben de andere twee al gezien, dus weten het  ondertussen wel, zo lijkt het een beetje!  Omdat het ook niet zo druk is, is het makkelijk om niet te veel mensen op één dag te laten komen. Dus of 's ochtends, of s'middags of s'avonds en niet teveel tegelijk! Dit werkt wel.

Nou, geniet nog van je zwangerschap. Ik mis het nu al! De kraamverzorgster is nu weg, het gaat allemaal zo snel!!!!! Twee weken geleden zat íe nog in m'n buik en nu gaat het leven weer gewoon door (kraamverzorgster weg, kids naar school, man aan het werk)

Liefs,
Doornroosje

Hee Doornroosje.
Ik dacht dat dit je tweede kindje was! Ging de bevalling bij de eerste wel goed?
Vaak worden ze steeds zwaarder he!
Ik ben ook zo benieuwd hoe het straks bij mij gaat! Ook al moet ik nog best een poos, ik ben er ook vaak mee bezig hoor!
Donderdag moet ik terug naar de verloskundige, en dan wil ik echt een plan opstellen mbt groeiecho's enzo. Ik wil nu weten waar ik aan toe ben.
Het liefst zou ik natuurlijk bevallen met 39 weken ofzo, maar dat gaat er waarschijnlijk niet inzitten. Als we niks doen wordt het toch weer 42 weken, en een kindje van 10/11 pond, en daar krijg ik nu al de bibbers van...........
Ik ben nu nog maar 22 weken en de baby schopt nu al tegen mijn middenrif........
Maar goed........even over je kraamvisite.....toch wel heerlijk hoor, dat het nu niet zo druk is! Bij ons kwam er bij de eerste GIGANTISCH veel visite, ik was helemaal kapot!
Maar bij de tweede en derde viel het erg mee! Dus maak ik me daar ook nu niet druk over, wel gezellig zo.
Maar ik kan me je 'weemoed' wel voorstellen hoor, buik leeg,  kraamtijd over, kraamverpleegster weg, man naar z'n werk, kids naar school.......
Ja, het gaat supersnel. Maar je hebt toch weer heel wat moois in je wieg liggen!!!!!

Hoi Teddy,

Dit is inderdaad ons derde kindje. Onze eerste (een dochter)m woog 3630 gram. Gewoon normaal, dus! Bevalling ging ook 'volgens het boekje'.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je je nu al zorgen maakt. Maar zijn de bevallingen dan allemaal wel zonder complicaties verlopen? Hebben jij en/ of je kinderen er niets aan 'overgehouden'? Dit was voor mijn gyneacoloog wel van belang om een keizersnede te doen. Maar ook mijn traumatische ervaring en dat ik nog steeds niet zonder te kunnen huilen over die bevaling kon praten.
Ik ben trouwens in het ziekenhuis terecht gekomen doordat ik zwangerschapsdiabetes had. En als je dan toch in het ziekenhuis loopt, is een extra echo natuurlijk zo gemaakt.

Ben jij dan ook gecontroleerd op zwangerschapsdiabetes, of niet? Volgens mij word dit standaard onderzocht wanneer je vorige baby meer dan 8 pond was. Maar ik zou zeker nog een echo vragen! En maak je zorgen en angsten kenbaar. Ik heb gemerkt dat dit eenhoop duidelijkheid schept bij anderen,  dan je maar groot houden en stoer doet.

Ben ook heel benieuwd hoe je zwangerschap verder verloop en hoe je bevalling straks gaat. Maar maak je niet teveel zorgen, hoor! Ook wel lekker genieten.Ik geniet zeker!!Ben helemaal verliefd op m'n mannetje, heerlijk!!

Ben trouwens ook erg benieuwd  hoe het met de anderen is die (bijna) uitgerekend zijn.

Groetjes,
Doornroosje

Hoi Doornroosje;

Mijn bevallingen zijn -na een vacuüm, tang, AAA-ligging, en de vele knippen- zonder complicaties voor de baby's verlopen. Dus een keizersnee is ook niet echt de optie.
Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, bij elke zwangerschap moet ik een dagcurve doen, en heb ook zelf zo'n prikapparaatje gebruikt om er echt zeker van te zijn. Het punt bij mij is dat mijn placenta schijnbaar zoveel voedingsstoffen doorgeeft, en het zit ook in de familie. Ja, gezond zou je zeggen, en dat is ook wel zo, maar ja, het moet er allemaal wel uit he! Mijn zwangerschappen verliepen prima, bij de eerste 2 had ik bekken- klachten, maar verder geen probemen. Het is gewoon dat ik best tegen de bevalling opzie, en voor mezelf zeker wil weten of ze er iets aan gaan doen (zoals groeiecho's).
Nou, geniet van je ventje, heerlijk hoor! Al geniet ik echt elke dag met volle teugen van mijn zwangerschap en het getrappel!!!!!!

Terug
Bovenaan