De Pokkels (zoals mama dat zegt)

Hey forumvriendjes....

Tis raak hier hoor .....ook ik heb de Waterpokkels....wat een ellende zeg al die rare en vervelende vlekjes, blaasjes en korstjes....

tot nu toe heb ik niet zoveel last gelukkig want mama smeert maar raak met calendulan en zinkzalf.....maar goed nu heb ik ook nog niet zoveel maar er komen er wel steeds meer bij...

Hoe lang duurt het eigenlijk allemaal want dat weet mijn mama niet zow goed....en hoe lang duurt de uitbreiding van die pokkels....en hebben jullie ook koorts gehad (voor degene die de pokkels dan ook hebben gehad of hebben)

Nou hi5 van Yoëll

Oh wat sneu ja , ook de waterpokken.
Annique is er nu bijna vanaf, buiten de mooie korsten die nu overal over haar lichaam zitten hahaha.
Zoals ik weet duurt het 7 tot 10 dagen voordat de blaasjes zijn gekomen   en ook weer zijn ingedroogd.
Ze kunnen er ziek van worden, Annique had 2 dagen koorts en was er ook echt ziek van. Ze was hangerig , sliep veel en ze wilde niet eten en drinken.
Het kwam ook omdat een paar pokjes ontstoken waren, en ze heel veel in haar mondje had. Ze heeft een antibiotica kuurtje gehad en nu gaat t weer bijna als vanouds.
Ik hoorde van een moeder van een meisje op mijn werk dat die 2 dagen koortsaanvallen heeft gehad en ook echt flink ziek er van was.
Maar daarentegen zijn er 2 andere kindjes op mijn werk ( hahaha ja t gaat enorm rond daar) die echt helemaal nergens last van hebben. zelfs geen kriebel en jeuk.
Dus dat verschilt echt per kindje..
Ik hoop dat hij er geen last van krijgt, en lekker blijven smeren met die calendulan zalf, dat heb ik ook gedaan en Annique heeft geen last van jeuk gehad, en de blaasjes drogen vrij snel in. Verder lekker verwennen, knuffelen maar dat zal je vast wel doen.
En bij blaasjes in de mond helpen waterijsjes heel goed!!!

En trouwens de tip van sportdrankjes was van jou geloof ik... in 1 woord ...GEWELDIG hahaha Annique dronk niet en ze dronk 1 avent fles met sportdrank helemaal leeg en ze was ook weer aardig actief na die tijd ... komisch
super tip... haha

succes en geef m maar een dikke knuffel van ons...

groetjes sandra en annique

Hi Yoëll!!

ik heb ook de pokkels en heb er niet heel veel, gelukkig want als meid moet je toch een beetje goed voor de dag komen, toch??!!
Alleen de dagen voordat de pokkels kwamen was ik wel erg ziekjes, jij ook??

Een dikke pokkelknuffel van Meike

Lieve Denise,

bedankt voor je lieve woorden.
Ik zat er gister voor het eerst doorheen en heb veel gepraat.
Ik heb niet eens vertelt dat ze op het cb hebben vastgesteld dat ze op alle punten een achterstand heeft. Wel zijn lengte en gewicht in verhouding; 10,280 gram en 78 cm.
Maar als haar weerstand toeneemt zal daar ook een sprong in komen, daar heb ik alle vertrouwen in.

Ik snap dat het voor jullie ook niet allemaal vanzelf gaat. Hoe is het met jouzelf eigenlijk. Voel je al weer beterder??
Wij zijn de afgelopen maanden wel naar elkaar toegegroeid, ookal zijn we vaak bek- en bekaf. Dat zullen jullie ook wel herkennen of slaapt Yoëll wel goed?? Kan hoor er zijn genoeg kinderen hetzelfde als Meike die s'nachts slapen (heb ik mij laten vertellen hoor, kan ik mij natuurlijk maar moeilijk voorstellen haha).

Nou ik hoop dat jullie kleine grote man net zo weinig last heeft van de pokkels als Meike.

Veeeeel sterkte en veel liefs Renske

Beterschap hoor!
Gelukkig hier geen ervaringen met de waterpokken, dus ik heb geen idee hoe lang het allemaal gaat duren. Ik hoop in ieder geval voor jullie dat Yoëll er weinig last van zal hebben.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Ach lieve Yoëll!
Tja ze zeggen dat het erbij hoort, maar daarom is het nog niet leuk he? Al die gekke pokkels op je lichaampje.
Laat je maar lekker verwennen door pappa en mamma want dat hoort er ook bij hoor!
Wij hopen dat je er niet al te ziek van bent!

Groetjes van Cissy en Fabio

Hè bah,wat vervelend.
Maar,je moet maar zo denken,dan heb je het maar gehad...
Ik moet wel lachen om de 'pokkels'...Giovanni zegt altijd tegen papa dat 'ie een 'dikke pokkel' heeft,maar die heeft niet de 'pokkels' ,haha,snap je 't nog???
Heel veel beterschap mannetje!
Groetjes Tanja.

Terug
Bovenaan