De uitslag van onze Thye

Jeetje Hanneke, wat denk ik veel aan jullie en wat leef ik met je mee!
Het is haast onmenselijk wat jullie momenteel doormaken! Welke keus moet je maken? Wat is de beste keuze....is er wel een beste keuze?
Ook ik vind dat het heel belangrijk is om te weten of Thye veel pijn zal hebben.

Ik heb zelf altijd gezegd, dat als mijn kindje zwaar gehandicapt blijkt zijn, ik de keuze zou maken om het niet geboren te laten worden.....maar nu ik zelf mamma ben, besef ik dat die keuze niet zo maar 1,2,3 gemaakt is. Het is een leven waar je over moet beslissen (en natuurlijk ook jullie leven wat ingrijpend gaat veranderen).
Maar ik denk wel, dat als je de keuze maakt vanuit je hart, dat deze altijd wel de juiste keuze zal zijn.
Ik wil jullie dan ook onwijs veel sterkte wensen voor de moeilijke periode die jullie te wachten staat.
Weet dat je altijd bij ons terecht kan voor advies, maar ook zeker om alles even van je af te schrijven en steun te vinden.

Heel veel liefs van Cissy

Oh meid wat hebben jullie een moeilijke tijd.............jullie thye waar je al zoveel van houdt. En dan zo'n moeilijke beslissing moeten maken.

Ik werk in de verstandelijk gehandicapten zorg (ook meervoudig), en ik zie vaak genoeg hoe moeilijk ouders het hebben  ze hun "kind" niet zelf kunnen verzorgen. Daarnaast zie ik ook genoeg hele gelukkige mensen (op hun manier)
Ik denk niet dat je veel hebt aan deze informatie want elke situatie is weer anders.

Bedenk wel heel goed dat jullie topouders zijn en wat jullie ook beslissen..........het is goed want je doet het uit liefde.

Dikke knuffel sandra

Hoi,
Zó moeilijk, de situatie waarin jullie nu zitten. Laatst hoorde ik zo'n ontzettend mooi stukje tekst uit een lied van Rowwen Heze, een stukje tekst wat door ouders wat gekozen toen hun kindje stierf.
'Soms is het beter iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad!'........... en daarmee wil ik helemaal geen oordeel uitspreken, want hoe zou ik dat kunnen als ik niet zelf ooit in jullie situatie heb verkeerd. Maar ik vind het zo ontzettend mooi dat ik het je niet wilde onthouden..... deze tekste zit nog heel vaak in mijn hoofd.
Heeeeeel veel sterkte, wijsheid en kracht, de keuze waar je met je hart achter staat (hoe moeilijk ook) is naar mijn idee altijd de juiste.
Groetjes, Noor

hey Hanneke

Weet eigenlijk niet zo goed wat te schrijven want t is nogal wat, wat julie doorstaan en gaan beslissen. Zo moeilijk. Maar elke beslissing zal goed zijn want dit doe je zowizo uit liefde. Wens jullie heel veel sterkte!

xxx Bianca

wat staan jullie voor een onwijs moeilijke en oneerlijke keuze want wie kan er nou  beslissen over het leven van zijn kind beide keuzes geven erg veel verdriet  Maar welke keuze je ook maakt het zal voor jullie en jullie mannetje de goede zijn Ik wens jou en je man de komende tijden heel veel sterkte toe!

liefs mira mv marek en jens

Lieve Hanneke,

Wat een verdriet voor jullie. Verschrikkelijk, afschuwelijk, het mannetje waar je zoveel van houdt en dan een echt onmogelijke beslissing moeten nemen. Ik wil je graag mijn ervaring vertellen, misschien heb je er niks aan maar had toch het gevoel dat ik t met je wilde delen.

Ik heb een nichtje dat is geboren met een open rug en een waterhoofd. Ik herken veel van wat jij schrijft, wat ze welk en niet kan. Ook zij is verlamd vanaf haar middel naar beneden, kan zelf niet poepen en plassen   (moest vroeger via een 'massagetechniek'en een catheter, vond ik als klein kind toen ze bij ons kwam logeren natuurlijk heel interessant.. ze kant het nu zelfstandig 'regelen') heeft een drain en zit in een rolstoel. Maar; ze woont ook redelijk zelfstandig (heeft haar eigen appartement in een woongroep) heeft een baan, een vriend en een (aangepast) autootje. Verstandelijk is ze redelijk, ze heeft niet een hoog IQ maar wel zo dat ze zelfstandig kan zijn. Het is een schat van een meid. Ze is nu denk ik 24 of zo. Haar ouders hebben altijd in het bestuur gezeten van de stichting Spina Bifida, zij hadden ook veel contact met lotgenoten.

Misschien heb je er niks aan, maar toch. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijk tijd en denk aan jullie.

Knuffel, Marcia

Ik wil jou, je man en de andere kindjes natuurlijk ook heel veel kracht en vertrouwen wensen voor de komende tijd. Je doet het goed, je bent een lieve moeder, hoe dan ook!!!

Het is voor ons natuurlijk onmogelijk om jou een goede raad te geven. Dit is echt iets wat in en uit jullie eigen hart moet zijn.
Ikzelf ben altijd erg voor het leven. Ik zeg altijd dat ik nooit een abortus zou doen. Dit omdat ik christelijk ben en geloof dat God de God is van al het leven.
Nu vind ik dit alleen erg hard om vol te houden als je voor zo'n situatie in het echt zou komen te staan. Het is makkelijk praten als je het zelf nooit hebt meegemaakt.  

Dit zeg ik ook totaal niet met een veroordeling naar mensen die een andere keus zouden maken of overwegen. Het is niet mijn taak een oordeel te hebben over de keuzes van een ander. Ik wil er alleen graag voor een ander zijn, ongeacht de keuzes die hij/zij maakt.

En in hoeverre moet je doorgaan met iemand in leven houden als het lichaampje dat zelf helemaal niet aankan. De medische mogelijkheden zijn zo groot, maar in hoeverre is dat altijd wijsheid?

Ik vind het wel heel goed dat je mensen naar hun mening vraagt. Niet omdat iemand het antwoord op jullie vraag zal hebben, of precies zal kunnen zeggen wat jullie moeten doen. Maar het helpt jullie wel om je mening te vormen. Ook al ben je het niet met iemand eens, het helpt je dan om te zien dat je dat niet wilt.

Ik wens jullie heel veel kracht en wijsheid toe. Volg jullie hart.
Heel veel liefs van Nelleke

Terug
Bovenaan