De wanhoop nabij!!

durf het bijna niet te zeggen, ben er ook niet echt voor, maar laat je m wel eens flink huilen ??
Mijn zoontje moet af en toe flink huilen ik laat hem even ( 15 min ) gaan en dan slaapt ie meestal het diepst..............

Sterkte

PS probeer hem anders overdag wat wakker te houden.??
Zal ook wel een opgave zijn he want je bent ws erg moe ?!
 
Ik leg 'em altijd wakker op bed, hij geeft een minuut of 5 een protesthuiltje en valt vervolgens in slaap...

En toen het slapen overdag nog niet zo goed ging (twee of drie keer een half uurtje) had ik 's nachts nog steeds hetzelfde probleem...

Ooooh help! Volgens mij heb ik alles al geprobeerd.....
 
Hallo,

Misschien is het een idee om het licht 's nachts aan te laten. Dit omdat het overdag ook licht is en omdat ik uit jou verhaal hoor dat hij overdag wel redelijk goed slaapt.
Of zet een radio zachtjes aan, misschien vind ie het wel te stil in huis.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes van Mieke
 
Heeft hij overdag wel genoeg gegeten? Of heeft hij misschien juist last van de flesvoeding? Ik zou het ook niet weten; het lijkt me echt slopend. Wij hadden het ook, maar bij ons helpt een speentje wel.

Groetjes en veel sterkte,
Machteld
 
mischien helpt het om een gedragen tshirt van jou onder zijn hoofd te liggen.
vanwege jou geur, hebben ze het idee dat je in de buurt bent.
of inderdaad een cdtje opzetten met rustgevende muziek.

veel succes ermee
groetjes ilonka
 
hallo,
ik hoop dat je het boek regelmaat en inbakeren hebt gelezen want dat vinden mijn man en ik echt de bijbel voor onze baby!
Er staan goede tips in en het werkt enorm goed. Alleen inbakeren is niet voldoende juist de regelmaat doet wonderen. Je moet je kindje dan binnen een uur weer wakker in bed leggen nadat hij is verschoond gevoed etc etc. Ik vond het in het begin erg zielig omdat hij zo lekker wakker was en dan alweer zijn bedje in moest maar geloof me, hij komt in zijn ritme na een week en je voelt je een stuk minder wanhopig!
Ik wens je erg veel succes en kracht toe in deze periode!
groetjes maddy
 
Koop of leen het boek 'Slaap, het geheim van probleemloze nachten', van Beatrice Hollyer en Lucy Smith. Ik heb het zelf pas sinds gisteren, maar de theorie die er in staat lijkt me werken.
Wat zij beschrijven is het 'aanleren' van de kernnacht bij je baby. Dit is de periode die de baby 's nachts doorslaapt zonder dat hij voeding nodig heeft. Als de baby dan wakker wordt 's nachts, maakt het vaak eerst wat geluid, alsof hij ligt te bedenken heb ik wel of geen honger (zoals wij soms in bed liggen te bedenken, gaan we er wel of niet uit of wat water te drinken). Veel ouders springen dan bij het eerste geluidje al uit bed en denken dan dat hij honger heeft (en geven dus een voeiding). Vaak is dit niet (meer) nodig. Het is dus de bedoeling om eerst uit te zoeken of er zuigereflex is bij de baby (heeft hij echt honger). Is dat er niet, dan in z'n bedje laten liggen en op die manier troosten.
Ik heb het nog niet helemaal gelezen, dus of ik alles goed beschrijf, weet ik niet. Maar volgens mij was dit de hoofdboodschap!

Veel sterkte!
Groeten van Marieke
 
Ik ben met 5 maanden gestopt met borstvoeding (vond ik erg) maar ik kon niet meer, ik was op en mijn zoon heeft door de flesvoeding toch meer regelmaat gekregen. Het is wel een hele stap natuurlijk maar als je nu echt gebroken bent; borstvoeding geven kost ook veel energie!
Sterkte
 
Terug
Bovenaan