Denk ik te veel na??????????????

A

Anoniem

Guest
Hey, hey,

Zit te wachten of ik maandag ongesteld wordt, na 2 negatieve testen, heb ik voor deze maand de hoop opgegeven. Was de 2e ronde.

Maar grote vraag nu:  gaan we naar ronde 3?!?!   Dan wordt het kindje in de maand juli geboren (of later als het de 4e of 5e ronde wordt augustus/september).  
Het lijkt me geen pretje om hoogzwanger te zijn in de zomermaanden. En ook voor het kind lijkt het me niet leuk om in de zomervakantie jarig te zijn.
Of wacht ik tot volgens jaar mei en ga dan weer op de klusbus?

Ons dochtertje is in juni geboren vond ik een mooi maand, zwangerschap liep van oktober t/m juni. We hebben het een beetje zo gepland.

Het lijkt me ook niets als je kindje in november/december/januari wordt geboren zo net voor/tijdens/net na de feestdagen.

Tuurlijk kan je niet overal rekening meehouden en denk ik misschien veel te veel na. En kan je ook niet alles plannen. Maar misschien weten jullie wel voordelen van in de zomermaanden zwanger zijn of bevallen?  Of denken jullie....waar houdt die allemaal rekening mee, zeg!?!

Ondanks bovenstaande wil ik echt super graag  een tweede kindje.

Hoi sunshine mama,
Ik vind het inderdaad wel een beetje lastig wat je schrijft.
Maar het is jou mening, en de mijne is anders.
Ik heb een dochter van september, en een zoon van december.
Nu wilde we heel graag een derde kindje erbij. Ik werd in juli zwanger, en natuurlijk waren we heeeel blij. Het zou een april kindje worden.
Helaas ging het na 8 weken mis..en nu ben ik net pas weer ongi, dus we kunnen weer aan de slag zeg maar.
Maar nu word het ook op zijn vroegst een juli kindje...en of we daar blij mee zouden zijn!!
December leek me ook niets, maar toen we in maart 2002 voor de tweede bezig waren, en ook bewust om de vruchtbare dagen heen klusten..werd ik mooi niet ongi in april!!
Dus 19 dec bevallen..Hoezo plannen..haha
Ben zelf 25 dec jarig, weet hoe het is he!
Maar goed, voor mij staat echt de gezondheid van moeder en kind voorop.
En de maand?? ja jammer dan.
De wens is groter denk ik..
September vond ik heerlijk om te bevallen.
Lekker al vrij vanaf eind juli..als het heet word zit je thuis en doe je alleen waar je zin in hebt.
En het is vaak nog mooi weer, dus verjaardagen kunnen buiten..
December is al zo druk, maar heeft wel iets gezelligs hoor! Warme maand in huis zeg maar.
Nu we voor de derde gaan, en een miskraam hebben gehad, is alles veel minder belangerijk.
Een kindje is zo welkom, en ach, september is goed, en  maart gaan we ook echt niet meer overslaan als we nog niet zwanger zijn..dan nog maar een decemberkind.
Het gaat je goed, en dit is mijn mening erover.
Als je teveel plant denk ik dat het misschien alleen maar tegenzit.
En als er een half jaar maar overblijft...om zwanger te ''willen'' worden..lastig.
Nogmaals ik gun je het van harte, en hoop dat het voor je komt zoals het komt.
Groet R

Hi R,

bedankt voor je reactie. Jij bent iemand die uit ervaring spreekt en daar heb ik een hoop aan. Jij beschrijft hoe jij het hebt ervaren en hoe je het vindt.
Ik denk ook wel dat ik gewoon doorga met klussen want de wens voor een teweede kindje is ook wel groter dan die dingen die ik beschrijf.
Het zijn twijfels en vragen, maar nu ik jouw verhaal lees, wordt het mij wat duidelijker.
En ik ben het met je eens: de gezondheid van moeder en kind staan voorp!

Wens je veel succes toe, hoop dat je snel zwanger zult zijn en dat het dit keer goed mag blijven gaan.
Heb zelf ook een MK gehad voordat ik zwanger was van ons dochtertje, 1 keer ongesteld geweest en daarna was het gelukkig raak.

kuz

hoi ,

hoe raar het ook eigenlijk is dat je je druk maakt over welke maand enzo terwijl we met zo iets belangrijks bezig zijn,..toch weet ik precies wat je bedoelt hoor. wij zijn ook in augustus weer begonnen voor nr 2 de vorige keer was ik in 1 keer zwanger,..nu misschien na 2 keer maar dat weet ik nog niet zeker ( zie etos test verhaal waar je eerder op reageerde) en wij hebben het ook een beetje zo ingerekend voor in de lente,..natuurlijk heb je dat helemaal niet voor het zeggen en mag je van geluk spreken een super gezond kindje te baren in augustus midden in een 4weekse hittegolf,..zonder airco in het ziekenhuis,...maar ja als je kan kiezen he,..... mijn dochtertje wordt in januari 2 en ook daarom lijkt in de lente bevallen me voor haar makkelijker,..zwembadje en zandbak in de tuin dan vermaakt ze zich ook wat beter in die eerste weken...de kinderwagen mee naar de kinderboerderij enz....

dus wat dat betreft denk ik net zoveel als jij!!!

nog even over die etos test,...dus je vriendin had dat ook...was haar streepje dan ook echt super suuuuuuuper licht,..zo licht zeg maar dat je t alleen ziet omdat je er naar zoekt??

Hoi hoi,

Ik zit eigenlijk met hetzelgde. Heb vandaag echt een ongi gevoel, dus zit er niet meer in denk ik. Maar ja, wat gaan we dan volgende maand doen. Klussen we even ergens omheen of nemen we dan toch maar de gok. MAar ja, dan is je kind iedere keer midden in de bouwvak jarig.... (tenminste als het gaat zoals de afgelopen 2 zwangerschappen) Augustus vind ik alweer iets minder erg omdat je dan al vaak na de vakantie zit. Oke, ze zijn nooit jarig en op school, maar ja, aan de andere kant, dat is maar 8 jaar dat dat niet zo leuk is.
Ik heb zelf ook nog een zoontje die 8 januari is geboren en moet zeggen dat dat wel meevalt. Je hebt alle geestdagen achter de rug en wij doen toch niet aan kerstkadootjes dus qua kado's valt het weer mee. En verder ja, soms is ie in de kerstvakantie jarig en soms niet.....
Ik weet nu echt nog neit wat we gaan doen... Wie weet heb ik volgende maand toch zoiets van "schijt aan alles en we gaan er gewoon voor!"

Hoi allemaal,

Ik kan het niet laten om ook mijn reactie op dit stukje te geven.
Mijn eigen ervaring is als volgt: ik werd van de eerste zwanger in ronde 11. Al die rondes daarvoor was ze al zo gewenst geweest; het maakte echt niks uit wanneer het geboren zou worden. Achteraf gezien ben ik bevallen in juni en dat was dus echt perfect! Van de volgende 2 werd ik in ronde 2 al zwanger! Niet op gerekend; bevallen in september; ook perfect! Inderdaad hoogzwanger (van een 2-ling) in de zomer maar wat heerlijk dat je dan lekker verlof hebt en niks meer hoeft. Stel je voor dat je uitgerekend bent in oktober of november en dan in die hete periode je laatste loodjes werkt...
Behalve deze overwegingen: ik vind het erg jammer dat men blijkbaar in de huidige tijd alles wil en denkt te kunnen plannen. Terwijl zwanger worden en een kindje krijgen nog altijd een kadootje van moeder natuur is. Ik vind dat je daar niet in moet gaan zitten plannen; wat is nou belangrijker? Uiteindelijk toch dat je een gezond kind krijgt.
Ik vind het wat pijnlijk om te denken (zeker tov dames die al eens een mk hebben gehad; ben er zelf ook 1 van) dat alles maakbaar is.
Maar goed; ik zeg alleen maar mijn mening en jij hebt de jouwe. Ik hoop ook oprecht voor jou dat alles loopt zoals je zou willen. Volgens mij is een flexibele houding tov zwangerschap echter wel noodzaak; de natuur laat zich niet dwingen!

Groetjes M3

Ronde 7 (na een mk in ronde 7; totaal nu dus 14 mnd ; bezig' voor nr 4)

Wat grappig dat er meer meiden zijn die dus wel op die manier denken!
Ik voelde me er al schuldig over.

Mijn man en ik zijn al weer ff aan een 2e toe. Maar hebben wel even gewacht totdat onze oudste als de nieuwe kleine zich aan zou dienen 2 zou zijn (ze is nu 1 1/2) Dus we gaan er voor.

Maar ook wij hadden zoiets van we beginnen er mee in sepbember als het dan snel mag lukken is het idd een mei/juni kindje. Het ging sneller dan verwacht en ik was in juli al zwanger!! Helaas is dat fout gegaan met 7 weken (zie mijn verhaal bij even voorstellen) dus nu zijn we weer druk bezig. 19-10 mijn NOD. Ik heb ene heeeeeel goed voorgevoel maar mocht het nog niet raak zijn (wat niet raar is want het blijft een lot uit de loterij!) dan gaan we lekker door. En tja, dan is het maar 1 zomer puffen met dikke enkels etc dat heb ik er maar al te graag voor over!!!

Liefs Bieb.

Hoi,

Wat maakt het uit in welke maand je kindje geboren wordt. Het belangrijkste is toch dat het gezond is. De natuur laat zich bovendien niet dwingen.
Zwanger zijn als het buiten erg warm is, is natuurlijk niet altijd even leuk, maar iedereen heeft dan toch last van de warmte en als je zwanger bent wordt er meer rekening met je gehouden!

Ik denk dat je je niet druk moet maken om de maand wanneer je kindje geboren gaat worden, maar dat je de natuur zijn gang moet laten gaan en maar moet afwachten wanneer je zwanger raakt.
Maar dit is mijn mening, dus als je het er niet mee eens bent, je er niets van aan trekken!

Succes met zwanger worden!

Mama van 5 (ronde 7 voor nummer 6)

Terug
Bovenaan