Denk ik te veel na??????????????

Hallo Sunshine mama,

Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt, ieder z'n mening en dat respecteer ik ook. Maar eerlijk gezegd, denk ik, dat als je zoals sommige hier, maanden of soms jaren moet wachten voordat je zwanger bent, het je werkelijk niets meer uit maakt!!! Mijn dochter is een paar dagen voor kerst geboren. Niet zo gepland, want het duurde een jaar(!) voordat ik zwanger was. Uiteindelijk blijkt het nu toch wel een drukke, maar toch ook een mooie maand met veel feestelijkheden. Haar naam hebben we gerelateerd aan de feestdagen, toch ook heel bijzonder. Weet je, als je een gezond kind in je armen houdt, doet niets meer ter zake.... . Ik ben nu net zwanger van nr 2, nu in 1 keer,  en zal hopelijk bevallen in juni. Maar als het augustus of sept was geworden, had het me nog niets uitgemaakt!
Ik ben van mezelf een perfectionist, maar dit heb ik uit handen gegeven. Dit valt, gelukkig niet, te plannen. Ik hoop uiteraard  voor je dat je snel zwanger bent! Veel geluk!

liefs
Fee Julia

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik zoies heb, laat de natuur zijn gang gaan... alleen die maand juli....... Tja, dat zal eventueel volgende maand uitwijzen wat ik dan doe. Kan het nu nog niet zo zeggen. Het lijkt me alleen voor het kind zo'n moeilijke maand om jarig te zijn. Al is dat alleen de eerste pakweg 12 jaar?!!

Wat ikzelf persoonlijk wel heb, is dat ik me soms een beetje kan ergeren aan mensen die zeggen, als het kindje maar gezond is! Tja, ik heb altijd een mening gehad van: Als je kindje maar gewenst is, dan is het goed. En zeker nu na het overlijden van mijn dochtertje, draag ik steeds meer die mening uit. Ik wil hier niemand mee kwetsen of zo, maar misschien dat iedereen er wat meer bij stil moet staan dat je kindje ook heel erg gewenst kan zijn als het niet gezond is?!!!.......

Hoi,

ik ben zelf midden juli jarig. En ik heb het nooit als iets vervelends ervaren. Ik vierde mijn verjaardag vroeger  wel vaak aan het begin van de schoolvakantie. Maar ik had altijd leuke tuinfeesten met heerlijk weer. Dit jaar was ik voor het eerst niet vrij op mijn verjaardag en daar moest ik wel aan wennen. Ik had het idee dat mijn verjaardag zo om was. Een kwestie van gewenning lijkt me................

Groetjes Keita
19wkn 4dgn

En Ienimienie je hebt helemaal gelijk.

Het is een uitspraak die je snel doet.......als je kindje maar gezond is...........maar ik zal voortaan jouw'n uitspraak overnemen......als het kindje maar gewenst is, dan is het goed......want elk kindje is bij ons gewenst......

Iedereen bedankt voor z'n reacties! Ieder z'n mening en ik begrijp ook ieder z'n mening hier op dit onderwerp.

Misschien was mijn verhaal wat kort door de bocht, maar ik bedoelde meer dat ik er flink tegen op zie om hoogzwanger in de zomer te zijn. En ik ben een persoon die graag rekening hou met mensen, dus ook met mijn eventueel aankomende kindje, dat het me voor haar of hem niet leuk leek om in de zomer jarig te zijn (of net voor, tijdens of net na de feestdagen). Ik hoor een hoop postieve verhalen hier, maar in mijn omgeving ook 'negatieve' verhalen van vriendinnen met kinderen die in de periodes jarig zijn.

Ik wil ook helemaal niet ondankbaar overkomen. En ik wil echt super graag een tweede.

En wat ieniemienie schrijft is ook helemaal waar, ik zou ook verschrikkelijk veel van een niet gezond kindje kunnen houden.

Mijn verhaal is niet vervelend bedoeld naar mensen die al maanden, misschien al een jaar bezig zijn. Want ik vind dat zwanger zijn echt een voorrecht is en dat je dat niet voor het uitkiezen hebt of het na 1 keer of 15 keer lukt!
En ook is het niet vervelend bedoeld naar mensen dien een MK hebben gehad, die heb ik namelijk zelf ook gehad en weet wat een verdiet en pijn dat terweeg brengt!

Ik ben een denkert, denk over alles en nog wat heel erg na. Misschien in dit geval ook uit ongeduld en onmacht omdat je niet kan bepalen wanneer je zwanger raakt. Omdat  je iedere maand maar 1 keer 'vruchtbaar' bent, dat je iedere maand maar zo'n kleine kans hebt......

Ik heb niemand willen beldigen of willen aanvallen. Ieder z'n mening en ben ook blij dat ieder z'n mening geeft, anders had ik niet m'n verhaal hier hoeven schrijven.
Maar ben toch blij met die verhalen van meiden, die toch ergens in hun achterhoofd met dezelfde gedachten lopen......ik ben toch niet helemaal raar....hihihihi

Hoi ienimienie,

Het is weer een hele andere discussie over houden van een ongezond kindje denk ik. Uiteindelijk is dat denk ik wel waar we allemaal voor gaan toch.?? een gezond kindje..
Tegenwoordig is dat soms een keus, en iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om.
Ik persoonlijk zou ook echt wel kunnen houden van een ongezond kindje, maar als ik het van te voren zou weten??? Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie..
Iedereen ook hierin zijn goed recht op een mening.
Het is inderdaad wel belangrijk dat een kind gewenst is, ben ik met je eens!
Groet R

Hiermee wil ik ook niemand kwetsen..het is je eigen keus en mening tenslotte..

Hoi RW
Nou je hebt helemaal gelijk hoor. Juist ik ben degene die heel erg goed weet dat niemand, maar ook helemaal niemand een keuze voor je kan maken in bepaalde situaties.
Maar ik zei het meer zo van.... iedereen zegt dat maar.... als het kindje maar gezond is! Ook al ben je zwanger. Ik heb zelf die situatie meerdere malen meegemaakt in mijn vorige zwangerscshap en dan is het toch pijnlijk om dat soort dingen te horen.
En ik zeg dit uiteraard niet zodat je die opmerking niet meer zou mogen maken, maar misschien moeten we er gewoon iets meer bij stil staan dat je kindje niet helemaal gezond hoeft te zijn. Of wel gezond, maar het mist bijvoorbeeld een vingertje of heeft 6 teentjes aan een voetje ipv 5
Maar ik moet eerlijkheidhalve er ook bij zeggen dat ik me in mijn eerste zwangerschap helemaal nergens druk over maakte en er helemaal niet bij stil stond dat mijn kindje ook wel eens ziek zou kunnen zijn.
Verder is het inderdaad aan iedereen persoonlijk hoe hij of zij over dit soort dingen denkt.... Ook over "plannen..."

Hoi allemaal,

En beetje een  late reactie, maar was het weekend weg. Toen  wij voor de eerste gingen heb ik totaal geen rekening gehouden met wanneer het dan geboren moest worden.Ik stopte midden in de strip met de pil en was gelijk zwanger, uitgerekende datum in december. Iedereen had toen zoiets van hoe heb je dat kunnen doen? Mijn zoon is 27 december 2000 geboren. Toen we graag een tweede wilden, stopte ik in november met de pil en was ik er wel steeds mee bezig wanneer de uitgerekende datum dan zou zijn. Maart kwam eraan en wij hadden zoiets van hoe groot is de kans dat het weer een december kindje word. Nou achteraf heel groot, ik raakte in maart zwanger en mijn dochter is 24 december 2003 geboren. Afgelopen april bleek ik ondanks de pil zwanger te zijn van de derde, uitgerekende datum 20 december 2006. Helaas bleek met 11 weken dat ik een bbz had, gelukkig door het lichaam zelf opgelost. We zijn nu in ronde 4 voor bewust een derde en ik kijk wel naar wanneer de uitgerekende datum dan zou zijn maar houd er geen rekening mee.   En ja het is vervelend om met de kerstdagen jarig te zijn, maar een kind komt als het klaar is of dat nou in de zomer is of met kerst.

Groetjes, Manon

Terug
Bovenaan