deze maand beginnen voor een 2e kindje.

@ astrid23

Goedemiddag ;-)
Ja.... ik ben zeer braaf. Tenminste, met de dingen die jij opsomt. Ik drink eigenlijk nooit. Ik geef er niet om, en mijn man houdt er wel van... dus ik mag eigenlijk altijd rijden ;-). Roken doe ik ook niet. En ja... ik slik foliumzuur. Bij de eerste heb ik dat niet gedaan. Maar ik wil achteraf geen schuldgevoelens krijgen. Ik wil er alles voor doen om een gezond kindje te krijgne. Mocht dit niet zo zijn, dan hoef ik me zelf niets te verwijten. Ik heb mijn etenstyle ook al aangepast... geen rauw vlees ed... Je kent het rijtje wel. Hopelijk gaat het niet te lang duren, want ik moet nu best wat dingen laten staan ;-) Maar kheb het er zeker wel voor over.

Hallo

Ook ik ben wel begonnen aan foliumzuur, staat er ook op dat je het beste al kan starten daarmee als je met je anticonceptie stopt en ik denk maar zo, dan bouw je ook mooi wat weerstand op.
Nou, Donderdag is de kleine 1 geworden, het was een fijne maar ook emotionele dag voor me. Ineens besef je hoe snel het eigenlijk is gegaan.,
op naar de volgende verjaardag. Hopelijk met een brusje of op komst...

allemaal dus van het ene pilletje op de andere ;) Ik ben vanaf november al aan de foliumzuur, volgens de gynacoloog kun je het beste drie maanden van te voren beginnen... dus dat doen we dan maar.  Helaas was het deze maand niet raak, maar een maand is zo voorbij, op naar de volgende ronde :) En ja, een jaar is ook zo voorbij. Mijn meisje, Dionne, wordt over   precies een uur twee... Jammer dat ze niet hier is op haar verjaardag, maar morgen avond halen we ze weer op,   en   de komende 6 jaar is ze lekker wel bij ons! (ha, misschien wel 7 jaar, met een schrikkeljaar erbij!)

Is er ook iemand van jullie die, net als ik, haar eisprong heel goed kan voelen? Ik heb altijd een dag af drie last, soms zo erg dat ik niet eens lopen kan, (dus "klussen" met de kiezen op elkaar voor  mij  :s)  Alleen  weet ik  nu niet of de pijn komt NA de eisprong, erVOOR... of... ja,tijdens zeg maar. Iemand een idee???

gr

Hiep hiep hoera voor de jarige jet.
Ook voor de kindjes die nog jarig zijn geweest.

Roken doe ik niet, drinken ook niet en foliumzuur ga ik deze week even kopen.
Vrijdag me laatste pil en dan beginnen we!

Eisprong voel ik nooit... hoor zoveel meiden die dat goed voelen etc en ik er geen last van.
Hier is het ook nog gissen naar me cyclus.

Fijne avond allemaal!

gr kaat mv jaimey

hoi dames

hier ook iemand die niet rookt en niet drinkt ook nooit gedaan!!!!
en foliumzuur ben ik gaan slikken 2 dagen voor mn spiraal werdverwijderd dus nu 25 dagen ongeveer!!!

ik voel mijn eisprong ook helemaal niet nooit gedaan ook volgens mij maar op babybrabbel.org kan je wel bereken wanneer je vruchtbaarste bent enzo als je je aantal dagen cyclus weet!! ik heb gegokt op 28 dagen maarja 2 dagen na verwijderen van spiraal werd ik ongesteld zoals ik ook weleens (1 keer in de 10 maanden ofzo) werd met de spiraal enorm licht alleen bij afvegen maar nu dus 2 weken later ben ik enorm ongesteld geworden ik loop echt letterlijk leeg zwarte vlekken voor mn ogen enzo dus echt een grote schoonmaak hier!! dus ga vanaf nu maar weer berekenen op 28 dagen maar!!!!

bij mijn eerste was ik trouwens te laat met foliumzuur wantja toen was ik ongepland zwanger maar wel alsnog toen mee begonnen!!

groetjes danielle

Hoe verliep jullie zwangerschap en bevallingen?

Mijn gehele zwangerschap opzich was echt perfect had las van een paar dingetjes maar op zich niet veel.
Ik zie wel meer op tegen de bevalling...

Ben benieuwd naar jullie reacties.

gr kaat mv jaimey.. die zo lekker gaat werken

Hallo allemaal! Nog bedankt voor de felicitaties! Jammergenoeg was het voor dekleine meid een dag met een domper want zaterdag is ze bij mijn ex van de trap gevallen waar ze een gescheurd trommelvliesje aan over heeft gehouden, gelukkug lijkt ze er niet al te vellast van t hebben, en het zou binnen een maand vanzelf weermoeten helen...

Mijn zwangerschappen zijn ook prima verlopen. Juist doordat ik elke maand last heb van mijn eisprong was ik allebei de keren zo zwanger, hopelijk deze keer weer ;) Wel zijn allebei de kids pas met 42 weken geboren. Met mijn eerste was ik op de dag van de 42e week ingeleid en met mijn jongste stond de inleiding gepland maar is ze toch nog vanzelf gekomen met 41 weken en 6 dagen. Het gekke is dat ik bij allebei "iets" had met de placenta, bij de eerste had ik 2 placentas....een grote en een kleintje, ik heb nooit gevraagd hoe dat nu kon... snap het nog niet. En bij de tweede keer wilde de placenta er niet uit, waarna ze zijn gaan trekken en het navelstreng af scheurde... maar het is nog net goed gekomen, ik hoefde niet onder het mes!
Ik zie er niet tegen op om het nog een keer te doen, jij/ jullie?
Nu een beschuitje met muisjes eten... misschien helpt het!
gr

Dat is wat minder nieuws dat je dochtertje van de trap is gevallen!
Hopen dat het meevalt idd en dat ze er niet veel last van heeft.

Mijn zwangerschap is prima verlopen, beetje last van maagzuur en een hoop vocht en op het laats een hoge bloeddruk.

Op maandag zou ik ingeleid worden, zondag was ik daar op controle en moest toen al blijven omdat mijn bloeddruk 115/200 was.
Heb daar pillen voor gekregen en de volgende dag werden mijn vliezen gelijk gebroken omdat ik al aan de 2 cm onsluiting zat
Na enige tijd had ik best veel last van me buik, maar dacht dat dat het erbij hoorde.
De hartslag van de baby zakte ook heel de tijd weg naar 40- 20.
De arts assistent kwam erbij en ging eerst even een apparaatje plaatsen om te kijken of de baby het benauwd had of dat de weeen niet sterk genoeg waren.
Ik hield het al niet meer van de pijn , maar goed ze ging de gynacoloog belllen.
Die kwam en ze zei jij wil wat voor de pijn... jaaa graag.
Ze ging kijken hoeveel cm ontsluiting ik had en op dat moment was het fout er zat allemaal drap bij.
Toen zei ze meid ik ga je opereren, toen ging alles in een versnelling.
Er was ook nog iemand ondertussen aan het  luisteren naar het hartje .. ze bleef even stil en was aan het zoeken en toen hoorde ik haar zuchten en zei ze oh gelukkig.
Toen is het echt rap gegaan en voordat ik het wist is jaimey dus geboren met een spoedkeizersnede.
Ik heb veel geluk gehad dat het allemaal goed is gegaan en dat we al in het ziekenhuis waren, de placenta was dus gedeeltelijk losgelaten.

Daarom zie ik er best een beetje tegenop, maar goed dat zien we dan wel weer.
Ben alleen wel benieuwd als ik weer zwanger bent of ik onder controle staat van de verloskundige of naar de gynacoloog moet.

Terug
Bovenaan