Diagnostische laparoscopie (kijkoperatie)

Hallo allemaal,
Operatie is inmiddels achter de rug en ik lig nu thuis in bed te 'herstellen'. Gelukkig niet veel pijn aan mijn schouders maar wel aan mijn buik. Ook niet gek gezien het feit dat ze in mijn buik zijn geweest.
De uitkomst is als volgt:
aan de ene kant een grote cyste met endiometriose lekt geprikt, een eileider doorgespoten, aan de andere kant meerdere verklevingen waardoor ze het niet goed konden zien. eileider hier ook doorgespoten wat waarschijnlijk goed gelukt is.
Aangezien ze wat willen doen aan de endimetriose moet ik 3 maanden  Zoladex spuiten (ik open hiervoor een nieuw onderwerp om te kijken of iemand hier ervaring mee heeft).
Hoop dat het uiteindelijk een goed resultaat heeft.
Dank jullie wel voor je verhalen!!
Stella

Dag dames,

Ik heb al jullie verhalen gelezen. Als ik in sept. nogniet zwanger ben, moet ik waarschijnlijk ook een kijkoperatie.

Hoe snel na een kijkoperatie mag (kan) je eigenlijk weer sex hebben?

Ik heb weleens gehoord dat je na een HSG of kijoperatie extra vruchtbaar kunt zijn?

Bij is de reden van kijkoperatie een heftige chlamydia infectie in het verleden. Dat het een heftige infectie is geweest, hebben ze een paar weken geleden aan de hand van het aantal antistoffen in mijn bloed geconstateerd.

Ik ben zo bang dat mijn eileiders verkleefd zijn...

Is er nog imand die chlamydia heeft gehad en daarom een kijkoperatie heeft gehad?

Liefs Hopey  

hoi Hopey,

Ik heb zelf geen clamydia gehad of eenkijkoperatie maar ik weet wel dat je pas zwanger mag worden, na je 2de cyclus. Zeker als ze verklevingen tegen zijn gekomen, moet het even rusten. Je mag wel seks hebben.

Succes, Ester

hoi hopey,
bij mij was het dus voor endo. en hebben ze tevens de eileiders doorgespoten. Ze hebben niets gezegd over geen sex. Ik moet zeggen dat ik het me niet goed kan herinneren wanneer wij weer sex hebben gehad. maar ik heb eerst een weekje ongeveer met oijn op bed gelegen en toen hebben we het zeker niet gedaan.
stella

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik de kijkoperatie gehad en mijn verhaaltje geschreven onder topic kijkoperatie. Ik heb nog wel een vraag aan degenen die het ook hebben gehad: hadden jullie ook zo'n opgezette buik nadien? Het wordt echt nog niet minder en pijn in mijn schouder heb ik alleen gistermiddag gehad. Gaat dat gas dan wel je lijf uit? Ik las net op internet (in een folder van ziekenhuis) dat sommige vrouwen wel enkele weken tot maanden last kunnen houden van opgezette buik! Wat is jullie ervaring? Ik maak me hier best druk om, het lijkt nl. wel of ik 4 maanden zwanger ben (was dat maar waar!) en kan absoluut mijn kleding niet aan. Volgende week wil ik weer gaan werken en heb er natuurlijk geen zin in om er ineens een stuk dikker uit te zien, het is echt raar. Ik merk wel dat ik mijn buikspieren nog niet kan spannen, wat natuurlijk door de operatie komt. Ben erg benieuwd hoe dit bij jullie was en hoe snel het weer 'normaal' was. Bedankt alvast, groetjes M.

Terug
Bovenaan