difrax s-fles

Hallo dames,

Voor mijn zoontje heb ik een difrax s-fles gekocht. Hij krijgt borstvoeding, dus drinkt eigenlijk maar een enkele keer uit de fles. Maar gisteren had hij blijkbaar behoorlijke dorst/honger dat hij dat rubberen plaatje wat onderin de fles zit gewoon losgezogen!!
Die dreef dus halverwege de voeding dus door de melk heen. Hij heeft z'n flesje daarna dus in notime leeggedronken (ging iets te makkelijk dus)... maar mag zoiets eigenlijk wel gebeuren???

Zit dus even te vragen of ik dus een "klacht" in moet dienen bij difrax, of zou dat wat vergezocht zijn?

Liefs Rixt
 
ik heb die fles ook, en Kirsten zuigt ook echt krachtig (zuigt regelmatig de gaatjes kapot in de speen) maar ze heeft nog nooit dat rubberen dingetje losgezogen. Zat die wel goed in de draaidop? De fles draai je op dat rubberen dingetje zodat die op zijn plaats blijft zitten.
 
hoi hoi,
ik ken de difrax-s fles niet, maar heb wel 2 dames die altijd binnen 5 minuten (meestal met 3 min)  de fles leeg hadden. ook als ik hem heel hard dicht draaide. dat was opzich niet erg.... zo mogen 20 minuten over een fles doen, maar als ze het in minder doen en het er gewoon in blijft kan het volgens mij geen kwaad.

groetjes
petra
 
mijn dochter dronk in het begin uit de avent flessen en toen had ze binnen 5 min haar fles leeg. Maar ze bleef onrustig erna, ze had toch haar zuigbehoefte. Er werd mij door de kinderarts verteld dat ze er min 10 minuten over moeten doen.
 
Hoi Rixt,

onze zoon heeft dat ook wel eens voor elkaar gekregen. Pof! De eerste keer duurde het wel even voor we door hadden waar dat geluid vandaan kwam.
Ik moet hard nadenken of wij er toen een oplossing voor hebben gevonden. Het kwam geloof ik, doordat hij de fles vacuum zoog. Wellicht kun je de bodem iets losser draaien, zodat er geen vacuum ontstaat. Of tijdens het drinken af en toe de speen uit de mond van je kindje trekken. Lars wist deze helemaal plat te zuigen.
En een hydrofiel luier bij de hand, want zonder dat bodemplaatje, gaat de fles flink lekken!

Groetjes, Marijon
 
Hoi,

Bij mij is dat ook pas gebeurd. Eerlijk gezegd is het niet in me opgekomen om hier een klacht over in te dienen. Zo erg is het toch niet? Schrok wel van het geluid, maar heb  de dop er even afgedraaid en het rubberen ding teruggeplaatst.  Ik ben ervan uitgegaan dat ik waarschijnlijk het rubbertje verkeerd om of niet goed in de dop heb geplaatst. Ik let er nu goed op en het is niet meer gebeurd.

Groet
Lies
 
Persoonlijk heb ik dit nog nooit meegemaakt in de ruim 19 maand s-fles gebruik, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je even het spleetje wat in het rubberen plaatje zit, even open moet drukken.
Ik doe dit standaard elke keer dat ik de fles weer in elkaar zet na een afwasbeurt.
Zo weet je zeker dat de lucht weg kan, in principen mag je kindje de fles namelijk niet vacuüm kunnen zuigen. Dat is juist het mooie van de S-fles. Daarnaast zoals reeds genoemd, de fles niet te strak vast draaien. An is an zeggen ze hier in de Achterhoek, oftewel  vast is vast....

Groetjes Saskia  
 
Ik heb ook de Difrax fles, en heb dit nog niet meegemaakt. Betekent dat niet dat alle   melk eruit lekt zodra het plastic plaatje loszit?
Ik ben op zich wel tevreden met de difrax   fles, maar vind het geluid tijdens het drinken wel irritant. Mijn zoontje trekt die speen trouwens wel regelmatig vacuum...
 
Terug
Bovenaan