difrax s-fles

Dirksmama:
Bij de Prenatal werd mij verteld dat de 0+ speen van avent de kleinste was, ik heb zelfs gevraagd of ze geen prematuurspeen of iets dergelijke hadden, maar die bestond niet van Avent. En op de site van Avent is dat ook niet terug te vinden. Volgens mij is dus de Newborn speen 't zelfde als de 0+ speen.

Saskia:
Voor zover ik weet is de 3-standenspeen van Avent een papspeen, dus zelfs het kleinste gaatje is dus dan wel al vrij groot. Dus kan me voorstellen dat de melk er uit klotst... als het pap was geweest, had hij er vast meer moeite mee gehad. Maar net als jij ben ik ook geen voorstander van Avent.

Vanmiddag had ik opnieuw dat de onderkant er uit knalde. Ik had 'n net helemaal afgewassen, helemaal goed afgedroogd (had wel eens gehoord dat als dit niet goed gedaan werd, dat het dan vacuum zoog, dus let daar altijd extra op). Goed in elkaar gezet, melk erin... en drinken maar... Denk zo'n beetje bij de 10e slok dat het al mis was. Dus de rest in een toch behoorlijk tempo opgedronken... het druppelde zo al uit de speen, en omdraaien kon ook niet. Dus ben benieuwd waar het nu fout gaat, hoop morgen toch een reactie te krijgen van difrax. (had al wel een mailtje (automatisch bericht) dat ze morgen weer aanwezig was om te reageren op vragen).

Liefs Rixt
 
Avent heeft de spenen ontworpen met in het achterhoofd de manier waarop een baby aan de borst drinkt. Bij borstvoeding komt de tepel na het aanzuigen ACHTERIN de keel terecht. Het is bij Aventspenen ook de bedoeling dat een kind de hele speen in de mond heeft zodat het puntje van de speen achterin de mond komt. Daarom zit er ook zo'n groot bol gedeelte op, dat moet de bolling van de borst benaderen. De goede manier om fles te geven is dat de hele speen in de mond verdwijnt en de lipjes de harde ring raken.

Een 1,2,3speen is bedoeld voor dikkere voedingssoorten.

Hier in huis hebben we 2x ruim een jaar afgekolfde melk via een Avent newborn gegeven. De flessen hebben nooit gelekt en je moest ook goed zuigen wilde het er uit komen (heb ik zelf geprobeerd). Als een Avent toch lekt, dan zit ofwel de speen niet helemaal goed op de fles (moet door het ringetje getrokken worden tot het klikt, ofwel de speen zit niet goed in de mond.
 




Hey Rixt,

Je moet even checken of dat spleetje wat in het ventiel zit, of dat open is.
Als dat niet zo is moet je het even "open rollen"met je vingers. Of even duwen net hoe je het noemen wilt.
Als je het even probeert zul je zien wat ik bedoel...altijd lastig zonder beeld uitleggen haha!
Krijg namelijk een beetje het idee dat dat gaatje niet open is bij jullie!

Ik bouw de flessen altijd behoorlijk nat in elkaar dus op zich zou dat niet echt uit moeten maken...
Maar als je de dop erop doet, lekt ie niet meer en kun je toch even de bodem vast zetten?? Ok je hebt wel even een schreeuwend kindje maar das beter van het niet kunnen zuigen dan daarna van de kramp!


Groetjes Saskia

 
quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-06-2009 22:36:55'));

Avent heeft de spenen ontworpen met in het achterhoofd de manier waarop een baby aan de borst drinkt. Bij borstvoeding komt de tepel na het aanzuigen ACHTERIN de keel terecht. Het is bij Aventspenen ook de bedoeling dat een kind de hele speen in de mond heeft zodat het puntje van de speen achterin de mond komt. Daarom zit er ook zo'n groot bol gedeelte op, dat moet de bolling van de borst benaderen. De goede manier om fles te geven is dat de hele speen in de mond verdwijnt en de lipjes de harde ring raken.

Een 1,2,3speen is bedoeld voor dikkere voedingssoorten.

Hier in huis hebben we 2x ruim een jaar afgekolfde melk via een Avent newborn gegeven. De flessen hebben nooit gelekt en je moest ook goed zuigen wilde het er uit komen (heb ik zelf geprobeerd). Als een Avent toch lekt, dan zit ofwel de speen niet helemaal goed op de fles (moet door het ringetje getrokken worden tot het klikt, ofwel de speen zit niet goed in de mond.



Sorry ik  ben géén fan..zie bij véél kindjes dat er een straaltje melk via de mondhoeken weer naar buiten lekt en dat heb ik bij de kersspeen van Difrax nog niet meegemaakt...
 
@dirksmama, Kirsten had altijd de lippen tot op de plastic rand net zoals met de difrax fles.
Bij de avent fles loopt het melk er gewoon aan de zijkant uit (bij de mondhoeken).


 
Terug
Bovenaan