Dikke baby en altijd het gevoel dat je je moet verantwoorden!!

Je geeft je zoon echt niet veel en ga zeker niet minderen! En ook geen light producten geven lijkt me! (ik las dat je smeerkaas-light geeft) Een kindje heeft vetten nodig om te groeien en het is bijvoorbeeld belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen.
gr,
Sabine

Beste Anne,

Maak je inderdaad geen zorgen. Je kindje heeft al deze voedingstoffen hard nodig!
Je zult zien dat je kindje vanaf het moment dat hij gaat lopen een heel ander figuur krijgt. Ieder kindje is anders, kijk maar b.v. direct na de geboorte, het ene kindje weegt 6 pond en het andere kindje 9 pond.

Vriendelijke groet,

Mieke Beemsterboer
(dietist Nestle baby- en kindervoeding)

Hé Anne,

hier nog een moeder van een blakende baby. Hij is nu bijna 8,5 maanden, 71 cm lang en weegt nog net geen 10 kilo. Lekker stevig dus. Bij de geboorte was het een redelijk gemiddeld mannetje (3500 gram en 51 cm), maar hij is in de eerste 2 maanden verschrikkelijk hard gegroeid, vooral in gewicht. Na de tweede controle op het consultatiebureau moest hij al op 'dieet' ; 's nachts water i.p.v. borstvoeding. Tja, daar wordt je als kersverse moeder even flink onzeker van. Ik heb dit advies na 1 keer proberen naast me neergelegd, daar werd iedereen gelukkiger van. Ik maak me er sindsdien ook  niet meer druk over, al kon ik sommige familieleden wel achter het behang plakken als er werd opgemerkt: "Oh, z'n onderkin lijkt al weer gegroeid!" Gelukkig laat iedereen die opmerkingen nu achterwege. Ik denk maar zo, het hoort gewoon bij hem en als hij straks gaat lopen raakt hij dat puppyvet vanzelf weer kwijt.

Groetjes,
Margrethe

Mijn eerste zoon was een hongerige baby.
Hij was een lekker dikkertje met bolle wangen en dikke beentjes.
Toen hij ging lopen, verdwenen het bolle en het dikke als sneeuw voor de zon.
Hij is nu zo mager dat je er geen soep van kunt trekken (bij wijze van spreken!)
Mijn tweede zoon heeft zelfs nog meer honger dan mijn eerste.
En ook hem laat ik geen honger lijden.
Met 2,5 maand advieseerde het cb me zelfs om pap te gaan geven!
Van 100 cc opvolgmelk papje maken 1x per dag.
En ook dat vat gaat vanzelf weer weg, over een maandje of 8.

Groetjes, Dyonne

Hoi!
Mijn zoontje is nu 2,5 maar ik herken je verhaal wel een beetje. Alleen...dan wel andersom, mijn zoontje is wat aan de magere kant. Hij woog 2890 gram bij zijn geboorte en heeft altijd aan de onderkant van de richtlijnen gebungeld.
Gelukkig heeft hij van nature een wat boller koppie waardoor het niet zo direct meer opvalt maar in het verleden, en nu nog wel eens van famillie, kreeg ik veel reacties. Eet hij  wel genoeg, geef hem eens wat vetter eten etc. Nu ben ik persoonlijk tegen al dat gesnoep en dergelijke dus dit krijgt hij van ons nauwlijks. Hij eet  wel erg goed maar bovenal gezond, zo'n 4 sneeen brood per dag, 2 a 3 stuks fruit, een koekje bij zijn melk voor hij gaat slapen  en zo af en toe een suikervrij snoepje. Het is geen moeilijke eter dus ook het warme eten gaat prima, al heeft hij natuurlijk wel zijn voorkeuren.  
Kortom, is je kinje   wat aan de zware kant dan is het niet goed en is hij te licht dan is het hetzelfde liedje. Ik heb in de afgelopen jaren wel geleerd om het naast me neer te leggen. Zolang je verantwoord eet en zorgt dat hij zijn voedingsstoffen binnen krijgt is er niets aan de hand.
Succes en geniet vooral van je kleintje!

Tja... mensen zijn soms rare wezens dat ze iemand anders een schuldgevoel kunnen aanpraten.

Onze tweeling (nu 10 mnd) is ook erg verschillend, dochtertje weegt net iets meer dan ca. 8kg en zoontje weegt net iets meer dan ca. 10kg.

Momenteel krijg ik dus voortdurend de volgende opmerkingen:
"oh... is zeker geen tweeling wat hij is veel dikker"
"zo...... die is een stuk dikker!"
"is het wel een tweeling?"
"nou.. die is flink...."
"zo, wat een bolle toet"

enz. enz. kortom:  altijd moet je weer je verhaal klaar hebben, maar goed, ik weet dat ze prima op de curve zitten en geen extreme maten hebben. Dus trek je er niets van aan, als jij weet dat je kindje het prima doet en goed eet !!

Groetjes Marasje

Velen hebben het al gezegd en ik kan mij er alleen maar bij aansluiten...trek je niets aan van wat mensen zeggen.Zoveel babies,zoveel maten...de één is wat flinker,de ander is weer wat magerder.Je kindje krijgt echt niet te veel binnen en uit ervaring (ik heb 8 kinderen) weet ik dat vrijwel altijd het gewicht in verhouding met het lijf goed komt als ze ouder en dus beweeglijker worden.Te dik zijn bij een kind komt pas later voor.
Geniet lekker van je bolle mannetje en laat ze maar kletsen.

Liefs van Anja (die net het tegenovergestelde heeft met haar jongste zoontje van nu 7,5 maand en bijna 6,5 kilo.Hij was pre -en dysmatuur en wordt soms wel een beetje moe als mensen overdreven reageren van "wat is hij klein" bij het horen van zijn leeftijd.Komt allemaal wel goed!)

Ach ja, ik ken het.

Mijn jongste had met 6 maanden het gewicht en de lengte van een kind van 8 maanden. Een heerlijk "proppie". Trek me helemaal niets van aan van wat de mensen zeggen. Gaat er vanzelf wel weer af als hij meer gaat bewegen.

Terug
Bovenaan