Dikke baby en altijd het gevoel dat je je moet verantwoorden!!

Hoi Hoi allemaal,

ook hier een moeder van een "dikke baby" Bij de geboorte woog onze zoon 9 pond en was hij 52 cm. Nu is hij 11,5 maand, 78 cm en   12 kilo!  tuurlijk af en toe heb ik ook wel zoiets OEF! en je hoort echt heel erg veel commentaar maar echt veel trek ik me er niet   van aan. Hij is heerlijk gezond, hij smikkelt heerlijk van zijn eten en hij krijgt echt niet teveel. Ik kijk i.d.d. wel een beetje uit met al die lekkere dingen zoals lange vingers, danootjes e.d. Hij is dol op roer biogarde (zoooo zuur....) dus waarom zou ik hem al die suikers gaan geven?

vanmiddag at hij bijna 2 boterhammen op en een beker melk ha ha! ik moest er echt om lachen. De stukjes gaan keurig om beurten zijn mond in (t mondje gaat echt niet open als er al een stukje in zit) en hij klakt met zijn tong als het mondje leeg is. Geweldig toch! moet je je voorstellen dat het elke keer weer een drama is?!

Ik merk wel dat hij niet zo heel bewegelijk is als andere kinderen, heb het idee dat zijn dikke buikje wat in de weg zit. Herkennen jullie dat?
Zo staat hij nog niet en uit zichzelf gaan zitten is ook nog niet aan de orde. tijgeren en blijven zitten gaat super!

Nee hoor geniet er lekker van, er komt vast een tijd dat je blij bent dat hij zo lekker rond en gezond is en als hij dan een dagje minder wil eten hoef je je lekker niet druk te maken!

Liefs Eve!

Ik vind mijn meisje niet dik (5910 gram, en 59,5 cm) maar ik vind het zo jammer dat iedereen dingen zegt als 'maar dat is niet zo'n kleintje' terwijl ze net twee maanden is...alsof ze al veel ouder is zeg maar...het is opzich niet erg hoor, maar ik wil haar nog zo graag even klein houden.....

groetjes yvonne

hallo,

maak je niet druk hoor, je geeft echt niet teveel.
Mijn zoontje is te licht voor zijn leeftijd, en ik krijg op het consultatiebureau altijd het gevoel of ik een slechte moeder ben die dr kind laat verhongeren!!! maar je moet maar zo denken, het ene kind is het andere niet, en als ie straks gaat lopen en rennen, is ie het zo kwijt!!!

groetjes bianca

nergens druk om maken hoor.
ook ik vind dat je je kindje niet teveel eten geeft, en idd even opletten met lightprodukten.

ook ik krijg altijd te horen dat mijn kinderen groot, stevig, joekels, reuzen etc zijn.

mijn jongste zoon van 6 maanden is 71 cm lang en weegt 8,5 kilo!

komt allemaal goed!

Hoi Hoi,
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien zeg ik iets wat al gezegd is.
Ik vind het zo overdreven hoe tegenwoordig het 'overgewicht' van babies zo in de picture staat. Er zijn maar weinig babies die ook daadwerkelijk dikke kinderen worden.
Ze moeten idd wat meer energie steken in schoolkinderen die alleen maar achter de computer zitten of voor de tv hangen, ipv zich druk te maken over babies.
Mijn oudste was ook een dikke baby. Inmiddels is ze 4,5 en nu krijg ik steeds te horen dat ze zo mager is!
De tweede is ook een lekkere dikkerd, ik noem haar dan ook liefkozend; mijn michellin-poppetje! Maar druk maken doe ik me niet, als ze gaat lopen, gaat het er vanzelf weer af.
Sil

Hoi Anne,

Maak je niet ongerust hoor! Mijn zoontje is vierenhalve maand, een borstvoedingsbaby en al langer en zwaarder dan die van jou! Hij wordt dan ook vaak ouder geschat. Wij maken ons er niet druk om, we zijn beiden lang (1m85 en 2m04) en allebei slank. Naar verhouding is onze zoon (en jouw zoontje dus ook) helemaal niet dik hoor! Op de curve van het CB waar ze lengte afzetten tegen het gewicht zijn ze zo gewoon goed (zelfs iets aan de lichte kant vertelden ze me).
Kortom, laat ze maar kletsen. Dit is jouw kindje, waar je goed voor zorgt!

Erica

Terug
Bovenaan