dikke nekplooi.. uitslag vlokkentest

Eigenlijk zijn hier geen woorden voor zo vreselijk moeilijk als deze beslissing moet zijn voor jullie beide.
Je houdt inderdaad al veel van dit kindje dat spreekt zo duidelijk uit je verhaal. Welke keuze je ook maakt beide zal je leven veranderen. Wat je moet kiezen kan niemand voor je beslissen dat is aan jullie.
Als wij voor dergelijke situatie zouden komen te staan dan zou ik ook heel goed willen weten welke afwijkingen er zijn. Is het 'alleen maar' down of wat is er nog meer. Op die manier dan een keuze maken of het voor het kindje een leven zal zijn wat dragelijk is.
Zoals de anderen hier ook schrijven kinderen met down syndroom zijn zeker gelukkige kinderen ook al zijn ze anders dan de rest. Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze duivelse keuze zoals je zelf zo mooi omschrijft.

Mevanne en partner.. Ook ik heb regelmatig aan jullie gedacht en zal dat ook zeker blijven doen. Wat heb je het mooi beschreven en wat is het een moeilijke tijd voor jullie..
Gisteren was ik nog bij 2 meiden waarvan 1 haar kindje heeft verloren met 37 weken (placenta losgelaten) en de ander haar zw.schap had laten afbreken met 22 weken. In die gesprekken kwam het op neer dat de eerste heel goed begeleidt was tijdens haar keizersnede, maar de tweede was heel slecht voorgelicht..
Mochten jullie de keuze maken voor afbreken laat je uitgebreid voorlichten over wat jullie kunnen verwachten voor, tijdens en na de bevalling.
Zij wist niet wat haar overkwam omdat ze ook nog geen cursus had kunnen volgen.. Ze had er nu nog last van, na 3,5 jaar en 2 kinderen verder..
Maar zoals ik het lees worden jullie gelukkig wel heel goed begeleidt.

Ik wens jullie enorm veel sterkte de komende tijd en heb ik enorm bewondering voor jullie..

Phoe wat heftig.... Ik kom ook van een ander forum af en begon je verhaal te lezen omdat ik ook voor een uitgebreid onderzoek wil gaan.

De rede is ik ben 37 jaar... Ik ben nu zwanger van mijn 1ste en heb eerder al een miskraam gehad...

Weet je... ik zeg heel stroer als de uitslag wijst op een chromosoom afwijking of andere ernstige complicaties dan breek ik de zwangerschap af...

Daar ben ik nu heel stellig in.

Ook ik werk al jaren in de hulpverlening... en heb ook een aantal jaar met gehandicapten kinderen gewerkt... Ik ben heel eerlijk tegen je... ze zijn heel lief...ook zij zijn mensen/kinderen en verdienen een kans....maar phoe ze vragen veel zorg en begeleiding en zullen noooit het leven kunnen leven wat jullie voor ze in gedachten hebben.
Mijn vriendin is vorig jaar bevallen van een dochter met down… het is zwaar heel zwaar en het heeft haar nu al haar relatie gekost… een kind staat op nummer 1 maar een kind met down gaat op nummer 1+…

Het kind heeft geen keus…. Jullie nu wel… het is ook anders als dat je met de bevalling de confrontatie krijgt… En dat je er nu al naar verlangt en enorm van houd dat is prachtig…
Mijn advies aan jullie is laat je heel goed informeren… in je verhaal lees ik al dat het niet alleen om down gaat .. ik weet op dit moment niet of ik dit stukje moet plaatsen naar je omdat ik niemand wil kwetsen…. maar ik doe het omdat ik denk dat het ook heel belangrijk is om ook te bedenken hoe groot de verantwoordelijkheid wordt... zijn er nog meer kinderen? Ook voor hun is het pittig… ohh meid ik zit gewoon te huilen wat vind ik dit erg voor jullie… wat een verschrikkelijke nachtmerrie….

Sterkte en welke keus je ook maakt doe hem met je hart en je verstand!!!

Dag Mevanne,

Wat zullen jullie in een achtbaan zitten...
De wijze waarop je jullie afwegingen en gevoelens omschrijft vind ik erg mooi en krachtig.
Als jullie in staat zijn om zo over jullie jochie te denken, dan weet ik zeker, dat jullie ook in staat zullen zijn om de beslissing te nemen, die bij jullie past!
Enorm veel sterkte gewenst.
Elke keuze, is de juiste keuze.

Marieke

Lieve Mevanne,

Ik wens je heel erg veel sterkte, en weet dat bwelke keuze je ook maakt er een uit liefde voor je kind is. Die liefde is er als je hem dicht bij je hebt, maar ook als hij in je hart zit. Hij zal voor altijd jullie trots zijn, jullie mooie mannetje, waar hij ook is.
Liefs

Terug
Bovenaan