Dilemma: carnaval en drinken

<p>Hoi dames,</p><p>Ik zit met het volgende, met carnaval ben ik ruim 35 weken zwanger. Mijn vriend viert altijd stevig carnaval en drinkt daarbij behoorlijk bier. Ik heb hem gevraagd wat hij een acceptabele hoeveelheid bier vindt om dit jaar met carnaval te drinken en hij is vam mening dat hij gewoon net zoveel als anders kan drinken omdat de kans zo klein is dat er wat gebeurt. </p><p>Zelf vind ik het niet zo'n prettig idee dat hij helemaal tot het gaatje gaat met toch de kans dat het wel begint. </p><p>Aan de ene kant wil ik hem het nog gunnen om nog een keer los te gaan voor de kleine er is, maar aan de andere kant vind ik het idee dat hij dronken is zo kort voor de uitgerekende datum echt niet fijn. </p><p>Daar komt nog bij dat ik misselijk word de stank die dan van hem af komt. Normaal is een bierlucht al niet fijn maar die geur kan ik nu al helemaal niet verdragen.</p><p>Wat zouden jullie doen? </p>

Ik heb vorig jaar mijn vriend gevraagd nuchter te blijven. Om te voorkomen dat 2 drankjes 3 worden, 3 drankjes 4 en ga zo maar door. 

ik heb hem op het hart gedrukt dat als ik zou gaan bevallen hij mij naar het ziekenhuis moest rijden. Ongeacht waar hij op dat moment was. En dat vond hij prima. Hij wilde geen moment missen van de bevalling en mij overal bij helpen. 

ik ben uiteindelijk een week voor carnaval ingeleid, dus tijdens de optocht heeft hij wel een drankje gehad. 

Persoonlijk zou ik het absoluut niet toc vinden als hij wel gaat drinken. Jij draagt jullie kindje al 8 maanden hè. Dit is zijn kans om je half te staan. Carnaval is er volgend jaar weer, die bevalling is eenmalig. 
succes!

Ik was 38 weken zwanger met carnaval en mijn vriend heeft gewoon lekker carnaval gevierd. Ik stond er heel relaxt in, het ergste wat er kon gebeuren was dat hij aangeschoten of katerig was tijdens de bevalling. Daar had ik serieus niets van gemerkt. We wonen dichtbij het ziekenhuis en hadden prima met de verloskundige mee kunnen rijden.
Bij 35 weken zou ik dus geen restricties opleggen aan je vriend. Als het verder rustig is in je buik, dan is de kans echt heel klein dat de kleine zich zo vroeg aandient. En als dat wel zo is, is de kater van je vriend niet het belangrijkste.
O ja, van mij zou hij trouwens wel in het logeerbed mogen gaan liggen als ie zo meurt... ;-)

De kans dat de baby komt met 35 weken is niet zo groot mits je niet nu al problenen heb? dus ik zou er niet te moeilijk over doen en zorgen dat er iemand van familie bereikbaar is tijdens carnaval.
Ik ben 37 weken zwanger als mijn man een optreden heeft (moeilijk bereikbaar en uur rijden) ik vibd dat de grens. Bij 38 weken zorgt hij maar dat hij in de buurt is ha ha! 
En over het misselijke, dan slaapt hij maar op de bank ha ha
Maar mocht je, je echt niet fijn voelen bespreek het nog een x met hem.. wie weet denkt hij dan anders erover

Ik snap heel goed je zorgen en vind dat je dit best mag uitspreken bij je vriend.
Grappig dat mensen hier zeggen om je geen zorgen te maken met 35 weken. Dat dacht ik vorig jaar ook toen ik 32 weken zwanger was. Ik bleek ‘s avonds in het ziekenhuis spontane weeën te hebben. Nu wil ik je niet bang maken, maar het kan natuurlijk zo maar gebeuren dat je kindje eerder komt. Geen 1 zwangerschap is voldragen, zoals de meeste mensen hier denken! 

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik dat dus echt niet chill vinden! Maar dat is puur door wat wij vorig jaar meegemaakt hebben..

De verloskundige mocht ons ook niet eens naar het ziekenhuis vervoeren ivm aansprakelijkheid bij een ongeluk. Daarnaast braken mijn vliezen dus wel spontaan bij 35 weken. Mijn partner had ook besloten om vanaf dat weekend niet meer te drinken  en dat was dus maar goed ook. Ik zou het persoonlijk dus ook niet oké vinden. Maar ik had ook geen ander vervoer, behalve mijn partner

Mijn man ging laatst weg toen ik 35+6 was. Hij kwam lekker aangeschoten thuis en de volgende dag kreeg ik weeen ? Die hebben niet doorgezet, maar het kan dus wél. Ik zou dus wel afspraken maken

Lastig vraagstuk, wij hadden inderdaad de afspraak gemaakt na 37 weken niet meer dan 2 glazen zodat hij altijd zou kunnen rijden mocht het nodig zijn. Maar, wij zaten niet rondom carnaval... Gelukkig staat/stond mijn man daar ook achter.
Uiteindelijk al voor de 37 weken ingeleid, dus was de afspraak niet nodig. Je weet nooit hoe het loopt, dus je zou kunnen zeggen het zekere voor het onzekere. Alleen daarvoor heb je wel je partner nodig. Wat vind hij zelf? 

Terug
Bovenaan