Dilemma: carnaval en drinken

Wel grappig hoe extreem verschillend mannen kunnen reageren. Bij onze 1e had mijn man zelf besloten vanaf 36weken niks meer te drinken. Was erg eigenlijk erg blij mee want met 37weken braken om middernacht mijn vliezen op een vrijdagavond. Mijn man was toen net een uurtje thuis aangezien hij nog met een vriend wat was wezen drinken in de kroeg (alcoholvrij dus). 
Bij de 2e had hij besloten de hele zwangerschap samen met mij alcoholvrij te doen, gewoon uit solidariteit :) ik vond dat superlief, maar heb hem nergens toe gedwongen.
Ik snap helemaal dat je geen zin hebt in een bezopen kerel, zeker als je al zo ver in de zwangerschap bent. Als ik jou was zou ik heel open en eerlijk je vriend aangeven wat jij graag zou willen dat hij doet.

Wij hadden de afspraak vanaf 37 weken opletten en vanaf 38 weken 'echt opletten' ?. Maar ik snap je gevoel wel hoor, zou het zelf ook niet echt prettig gevonden hebben als ik 35 weken was geweest, maar dat had dan meer te maken met dat ikzelf al maanden aan het afzien was tegen die tijd en ik ook wel iets van hem 'terug zou willen' ofzo. Natuurlijk is de kans dat het begint met 35 weken heel klein, maar het kan wél. Na al 8 maanden de baby in je buik te hebben en overal rekening mee te moeten houden, vind ik met die termijn wel het minste dat je van je partner kunt vragen een beetje op te letten.

Bedankt voor al jullie reacties en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. 
Hijzelf vindt vanaf 36 weken max 2 biertjes, en dat is de woensdag na carnaval dus tja... 
Ik heb hier geen familie in de buurt die ik kan bellen om mee te gaan naar het ziekenhuis en zijn vader zit in de raad van 11 dus is ook niet bereikbaar, zijn moeder durft niet meer te rijden. Ik moet in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie dus ben wel afhankelijk van mijn vriend om er te komen.
Hij doet verder alles voor me hoor, ik moet me vooral rustig houden dus het huishouden en alles komt op hem neer. En hij is heel lief en geduldig, maar hierover verschillen we dus wel behoorlijk van mening 
Zal toch nog maar een keer mijn zorgen uiten en vragen of hij er wel rekening mee wil houden. 

Ik zou met 35 weken nog gewn afspraken maken, pas vanaf 37/38 omdat dan de kans groter is dat het wel ineens begint. Ja tuurlijk kun je altijd de pech hebben dat het wel eerder begint maar dat kan ook bij 30 weken of eerder al. 

Ik heb nooit afspraken gemaakt. Als mijn vriend iets gepland had overlegde we hoe ik mij voelde en na 1 of 2 biertjes stuurde hij nog eens bericht hoe het ging. Als ik dacht dat het rommelde zou ik dit melden en zou hij rustig aan doen en goed telefoon bij houden. Dit is echter nooit gebeurd.
Hij wist hoe boos ik zou zijn als hij te dronken zou zijn om te rijden. Dus dat hoef ik hem niet te vertellen. En het zou zijn risico zijn als hij een kater had tijdens de bevalling.
Beiden niet gebeurd.

Qua vervoer wel grappig hoe er over gedacht wordt. Bij ons gaf de verloskundige juist aan dat als de man het niet zag zitten om te rijden hij dit vooral moest zeggen want dan mocht ik wel mee rijden... iets met het creeeren van een onveilige situatie als de man het eng vindt. 
uiteindelijk niet nodig geweest omdat ik ingeleid werd. De kans met 35 weken is klein. Dus ik snap wel dat je man er nog even van genieten wilt. Heb je geen buren/vrienden in de buurt waar je in geval van nood een beroep op kunt doen? 

Ik heb het nog een keer rustig met hem besproken en jullie reacties laten lezen. Hij zei dat als ik er rustiger bij ben als hij niet drinkt dat hij dat dan niet doet. Dus we hebben afgesproken dat hij niet gaat drinken ? nogmaals bedankt voor jullie reacties 

Tsja het is personlijk denk ik. Ik zou hem laten zuipen en naar t logeerbed verwijzen. Wel regelmatig zn tel laten checken. De kans op bevallen is minimaal en als de weeen beginnen duurt het meestal nog erg lang, in welke tijd hij nuchter kan worden denk ik. Maarja als jij je daar helemaal niet fijn bij voelt.. miss ook even kijken wat voor jullie beiden werkt.. wellicht kan hij wel aangeschoten raken maar niet katjelam? Of bijtijds naar huis? 

Terug
Bovenaan