Dilemma

Ik heb mijn verhaal even in een word bestand gezet en hier naar toe gekopieerd hoop dat je er wat aan heb bij het maken van een beslissing!

Ik wilde zooo graag BV geven en dacht ook dat dat een instinct zou zijn en ik dat wel ff deed! Nou mooi niet dus: De eerste 3 dagen wilde Romi niet drinken want ze was zo misselijk ze weigerde pertinent om vast te pakken. Als gevolg kreeg ik enorme stuwing en dus hele zere borsten dus 24 uur per dag aan BH aan zelfs met douchen! Uiteindelijk na dat ze weer heel lang niet had willen eten hebben we besloten om af te kolven en hara dat in een flesje te geven, toen dronk ze wel! De volgende morgen hoorde in van de kraamverzorgster dat ze dat liever anders had aangepakt dan met de fles maar dat we goed gehandeld hadden door haar wel te laten eten! Toen ons weer helemaal op het aanleggen gefocust, stuwing, kloven, een kindje wat nog steeds weigerde....toch wilde ik niet opgeven dus eerst legde ik haar aan, dan dronk ze niet genoeg dus gaf ik haar afgekolvde melk en daarna moest ik nog eens kolven, daar was ik al 2 uur mee kwijt en dan na een uur wilde ze natuurlijk weer eten dus begonnen we van voor af aan! Soms kwam er gewoon helemaal geen productie dus weer een middeltje geprobeerd om het te laten komen en om de 2 uur kolven. Uiteindelijk heb ik het geprobeerd met tepelhoedjes ook geen succes. We zijn twee keer naar een lactatiekundige geweest daarna is het een paar weken redelijk gegaan in combinatie met borst geven en gekolfde melk. Toen kwam de periode dat ze meer wilde eten en dat lukte haar niet, dus weer afgekolvde melk. Nou is het bekend dat je nooit zoveel kolft dat als een baby drinkt dus moesten we af en toe bijvoeding KV geven. Op een gegeven moment bleef ze huilen van de honger dat was na 8 weken aan geklungeld te hebben met aanleggen, kolven, tepelhoedjes, lacatiekundige enz... Ging het aanleggen eindelijk goed met een welwillend kind en nu dit weer!!! Toen heb ik met heel veel moeite en verdriet de knoop doorgehakt en over gegaan op kunstvoeding. Ze kreeg dit toch al steeds vaker dus dat was snel gebeurt en binnen een paar dagen had ik een heel ander kind! Ze dronk netjes haar flesje, huilde geen hele dagen door en was veel tevredener.

Ik vond het een hele moeilijke keuze want ik wilde zo graag BV geven en net op het moment dat het een beetje ging lopen, was de voeding gewoon niet vet genoeg waardoor zij niet het gevoel kreeg vol te zitten. Er zatten wel voldoende voedingstoffen in want ze kwam genoeg aan!
Maar ik kreeg er heel veel rust voor terug en een heel ander kind!

Dat is nu 8 weken geleden en nog steeds schiet relactatie wel eens door mijn hoofd,omdat ik zo mis! Maar het gaat nu zo goed dat zou eigenlijk nogal egoistisch zijn naar haar toe! We zijn nu beide een stuk relaxter

Ik heb nu wel zoiets ik heb er ruim 8 weken alles aan gedaan om borstvoeding te geven en het dus geen falen is van mij kant af ( iedereen verklaarde me ook voor gek dat ik zo bleef aanmodderen)

Ik heb wel als tip dat als je evt. gaat stoppen je toch iets minder gauw stopt als ik, dat is beter voor de kleine maar ook voor jouw borsten ik liep met hele zere grote borsten waar het melk toen uitspoot!

Nou succes, Groetjes

ps: Laat je nog even weten wat je gaat doen/ proberen

 
Ik zou ermee stoppen.Je klinkt best gefrustreerd en dan wordt die 80 cc echt niet meer.Ik wilde ook perse borstvoeding geven ook omdat ik heel erg eczeem heb en wilde absoluut niet dat mijn dochtertje dat ook kreeg.Nu is daar met b.v. ook geen zekerheid van te zeggen dat ze het niet krijgen.het is dus helemaal in de soep gedraaid.Ze bleef afvallen en belandde in het ziekenhuis.Daar ben ik begonnen met kolven omdat ik wilde weten wat ze dronk.Had ook maar uit 1 borst 30 cc en uit de ander wel 120 cc!Was ook niet voldoende.Op een gegeven moment zag ik er pus uitkomen en het bleek een borstontsteking.Teon was het voor mij genoeg geweest.Wie weet heeft het er al eerder in gezeten en heb ik dat mijn dochtertje gegeven!Ik heb in het ziekenhuis een gesprek gehad met een lactatiekundige en die zei dat het kan dat sommige vrouwen niet voldoende voedingsstoffen hebben in hun bv. waardoor ze bleef afvallen.Ik wilde toen eerst blijven kolven na de ontsteking (kreeg antibiotica) en het haar uit de fles geven.Dit hield ik 2 dagen vol en werd steeds gefrustreerder.En er kwam steeds minder voeding.Het nam daardoor erg af en ze moest ook bij gevoed worden.Waar was ik mee bezig?Alleen maar de hele dag mijn kind voeden!Voor iets anders was geen tijd!Toen ben ik gestopt.Mijn dochtertje heeft nu erg eczeem, net als ik, en koemelkallergie.Soms denk ik weleens had ik maar doorgezet, maar had ze het dan niet gehad?Allergieen zijn erfelijk en als je borstvoeding geeft ineens niet meer?Misschien groeit ze eroverheen, misschien niet.Maar ze is hartstikke vrolijk en erg druk.En een gefrustreerde mama daar heeft geen enkele baby iets aan.

Je moet zelf de keuze nemen, maar ga je daarna niets verwijten want jij vond dat op dat monemt de goede keuze!
Groetjes Mieke.
 
Ik vond het heel moeilijk, maar ik ben ook overgegaan op volledige flesvoeding. Ik ben in het ziekenhuis op dag 1 al begonnen met kolven en dat ging op zich goed. Eenmaal thuis een elektrische kolf gehaald bij de Thuiszorg. Dat werkt wel goed: je kunt de kracht instellen, zodat je per borst langzaam kan opbouwen.
Niels wilde echt niet aan de borst en had in het ziekenhuis al een flesje gekregen. Hij raakte helemaal in paniek als we hem aanlegden. Het flesje pakte hij prima.

Ik heb het na 2 weken in overleg met de verloskundige opgegeven. Op zich had ik genoeg productie, maar de 6-8 keer per dag een half uur kolven naast alles wat nog meer moest gebeuren kon ik echt niet opbrengen. Niels had ook al meteen veel krampjes en huilde heel veel. Ik heb er heel veel respect voor hoe sommigen van jullie hebben volgehouden!! Ik had ook zo graag mijn kindje borstvoeding gegeven. Het was een grote teleurstelling dat het niet lukte. Ook dat ik niet sterk genoeg was om het vol te houden. Toch ben ik blij met de genomen beslissing. Ik ging er zelf bijna aan onderdoor en was doodop. De beslissing om die 3 uur aan mijn kindje en aan mijn rust te besteden heeft ons allemaal goed gedaan.

Veel succes allemaal!
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan