Discussie: alles in huis wegzetten/aan de kant zetten voor je kind of alles laten staan?

Daar ben ik wel eens benieuwd naar!

Zetten jullie, nu dat die kleintjes overal aan kunnen, alles weg of aan de kant (vazen, onderzetters, theelichtjes, glazen enz enz) of laten jullie het staan??

Ik vind zelf dat ze moet leren dat er vanalles op tafel/op de venserbank of waar dan ook staat waar zij gewoon niet aan mag komen.
Sommige dingen vind ik gevaarljk (zoals een mok met koffie) en die zet ik wel hoog.
Maar de rest laat ik echt gewoon staan hoor.
Lijkt me nmelijk ook wel zo makkelijk als we ergens op bezoek gaan(je kunt niet van andere mensen verwachten dat ze even alles weg gaan zetten vind ik)

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

hoi!

Nou, mijn salontafel is op de dag volledig leeg. Soms laat ik expres wat staan (een lege koffiemok ofzo) om het te "leren" maar daar is het denk ik wat te vroeg voor.
Moet ook zeggen dat mijn salontafel niet zo groot is.

Voor de rest heb ik weinig weg gehaald, de kaktussen staan gewoon in de vensterbank, ze voelt het vanzelf wel  tot een bepaalde hoogte dan.

Glazen laat ik dus ook niet op tafel staan, met de plavuizen klettert het zo kapot, niet dat de glazen me intereseren... maar wel de scherven.

Groetjes Debby

Hooii

Ik haal echt niet alles weg hoor!Ik vindt dat ze moet leren dat ze niet overal aan mag
zitten met die kleine grijpgrage handjesDingen die gevaarlijk voor der zijn, die
haal ik wel weg!Natuurlijk!!!Maar ik heb een wijnrek staan en daar mag ze niet aan
zitten want dan kletteren ze er allemaal uitEn als ze er dan toch aan wil zitten dan
staat ze mij zo is aan te kijken en dan heel stiekum dat handje er naartoe....dus ze
'weet' et wel dat ze er niet aan hoort te zitten.Maar ik ben ook wel blij dat ze nog veel in de box zit!!

xxx

Hoi,

Hier is het een beetje  een mengelmoes. Sommige dingen laat ik staan, sommige dingen zet ik weg. Omdat ik geen zin heb om de hele dag te roepen 'afblijven' en haar constant bij zaken vandaan te halen, is het wel wat minimalistisch bij ons op dit moment. Maar aan de andere kant zijn er wel een aantal zaken waarvan ik oprecht vind dat ze moet leren om er vanaf te blijven en die staan er nog (elektriciteits snoeren, hondenvoer).

Ik heb trouwens wel de volgende stelregel; als je echt wil dat de porseleinen vaas van oma de kindertijd van je uk overleeft; zet 'm dan weg!

Groetjes, KT

hoi,

Ik heb niet zoveel keus denk ik. Ik heb een vrij onhandig ''huis''.
Ik heb zo'n open Ikea kast met 16 open vakken met spullen. Ik kan moeilijk de onderste 2 lagen legruimen! Ook heb ik een open tv kast waar dus de dvd recorder en surround zound in staan.
En tot slot nog een heel lage salontafel waar Jasmijn makkelijk tot in het midden kan reiken.
Ik ben dus heel de dag politieagentje aan het spelen, want ze wil ook niet meer in de box.
Maar het valt me op hoe goed ze het woordje ''NEE"" al begrijpt. Ik moet wel in haar buurt zijn en het duidelijk uitspreken maar dan draait ze toch echt om en gaat iets anders doen.
Ze zal het helaas wel steeds weer opnieuw proberen.
Als je alles wegzet dan ben ik bang dat als ik dan een keer ergens op visite ga ze alles gaat pakken wat los en vast zit.

groeten Elke

Als je alles gaat weghalen, leren ze het niet, en dan kom je bij iemand anders en dan trekken ze daar de boel overhoop. Ik had laatst ook zulke visite. Ja, zei die moeder, je zult straks alles weg moeten zetten hoor! Nou ik niet. allleen de dingen die echt niet kapot mogen staan iets verder weg, en van de rest moet hij leren afblijven. En Erikjan begint het te leren, hij weet het best en kijkt of ik wel kijk, bengel! En als hij aan de kaktus zit zegt hij 'au' dus ook dat weet hij. het komt vanzelf.......

Janine

Wij hebben wel de salontafel leeg geruimd en er een plastic tafellaken overheen geplakt. We hadden namelijk toen we trouwden een mooie nieuwe gekocht en we willen hem graag mooi houden maar dan moet je dus geen watervlekker er in hebben enzo.
En verder staat alles nog op z'n plek en leert Thomas dat hij er niet aan mag zitten. Gaat steeds beter.

groetjes Ida

Ja dat is een goeie. Ik ben daar de laatste tijd veel mee bezig. jeske is denk ik een van de jongste hier ( van 26 dec. ) en begrijpt nee dus nog niet. Ik haal haar overal weg en zeg duidelijk nee. Ze zal het vast een keer gaan begrijpen. Ik ben niet van plan alles weg te halen maar ik heb een dilemma. Ik heb een houtkachel. Wat doe ik daar mee? Afschermen is wel zo veilig. Misschien een hekje ervoor zetten. Aan de andere kant moet ze leren dat ze eraf moet blijven en dat het heet is. Maar een handje branden is wel meteen een hele harde leerschool. Wat vinden jullie?

Terug
Bovenaan