Discussie: alles in huis wegzetten/aan de kant zetten voor je kind of alles laten staan?

Hoi mammies!
Alles wat niet kapot mag staat veilig. Wat kapot 'moet' is binnen handbereik haha. Ik zal t even uitleggen. Lelijke porceleinen vaas van schoonmoeder, heb ik van die lange takken in, kan evt. kapot gaan.... Hete dingen buiten handbereik, op visite let ik goed op.
Billy heeft minstens 3x uit een plant zand gegeten en weet echt nog niet wat nee is (1 minuut lijkt hij t begrepen te hebben)
Vermoeiend he? Maar ook wel grappig discovery......

Hallo,

Hebben jullie nu allemaal van die slimme goed luisterende kindertjes???? Stijn lijkt er namelijk nog niets van te begrijpen als we "nee" zeggen. We hebben een aantal dingen weggehaald, inderdaad de gevaarlijke dingen, hete thee komt hier niet meer op tafel. Maar de stereo, video en planten staan er gewoon nog ( zou niet eens weten waar we ze anders moeten laten). Daar mag hij dus niet aankomen. We zijn echt concequent hiermee, maar hij reageert er echt niet op. We zeggen "nee"   en halen zijn handje er bij weg, zodra ik de hand los laat zit hij er weer aan. Na drie waarschuwingen zet ik hem in de andere hoek van de kamer, maar goed binnen vijf minuten zit hij weer ergens aan waar hij niet aan mag komen. Dus voorlopig spelen wij politieagentje.

Wat betreft die houtkachel, ik zou het afschermen, je wilt natuurlijk niet dat de handjes verbrand raken. Of je moet het oplossen zoals mijn opa deed: hij heeft bij al zijn klein kinderen de handjes tegen de kachel aan gedaan, zodat we wisten dat het heet was, niemand van ons heeft de kachel ooit nog aangeraakt. Maar of dat nou de oplossing is......

Carina

Hoi Carina,
Nou Chloë luistert ook nog voor geen meter hoor en ik verwacht dat voorlopig ook niet. Ik probeer haar wel dingen bij te brengen maar het komt nog niet aan, zeg maar.
Over die kachel; 'vroeger' was het idd normaal om het op deze manier af te leren, maar ik ben daar niet zo van. Maar het gebeurt nog steeds; een moeder op het kdv waar ik werkte kwam vorig jaar naar me toe en zei dat haar zoontje een brandblaar op zijn handje had. "Hij wilde niet van mijn strijkplank afblijven, dus heb ik de strijkijzer even op zijn hand gehouden om het te laten voelen."
Mijn mond viel open en ik was zo overdonderd dat ik niet eens meer gedag tegen haar heb kunnen zeggen...
Toch helpt pijn wel om het te snappen; wij hebben een afstapje van de keuken naar de kamer en uiteraard is Chloë daar een keer van af gevallen.  En nu komt ze er echt niet meer in de buurt en gaat gewoon zitten gillen als ze naar beneden wil.
Maar ik had liever gewild dat ze het had geleerd zonder zich pijn te doen.
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 11:14:26'));

"Hij wilde niet van mijn strijkplank afblijven, dus heb ik de strijkijzer even op zijn hand gehouden om het te laten voelen."

Oh, wat erg zeg. Dit is toch kindermishandeling of niet? Hoe kun je dat je kindje aandoen, vraag je je dan af. Ook ik laat Thom soms dingen zelf ervaren of iets fijn is of niet, maar dit gaat toch echt veel te ver hoor. Dat die vrouw daar zo voor uit durfde te komen.

quote: Ida30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 14:46:49'));

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 11:14:26'));

"Hij wilde niet van mijn strijkplank afblijven, dus heb ik de strijkijzer even op zijn hand gehouden om het te laten voelen."

Oh, wat erg zeg. Dit is toch kindermishandeling of niet? Hoe kun je dat je kindje aandoen, vraag je je dan af. Ook ik laat Thom soms dingen zelf ervaren of iets fijn is of niet, maar dit gaat toch echt veel te ver hoor. Dat die vrouw daar zo voor uit durfde te komen.

Zij vond het de normaalste zaak van de wereld, maar ik vind het ook tot kindermishandeling behoren.
Ik heb het destijds neer gelegd bij het locatiehoofd en die is erachter aan gegaan of er wat mee gedaan kon worden. Maar blijkbaar moet er veel meer gebeuren wil je iets kunnen doen.  
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 14:55:31'));

quote: Ida30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 14:46:49'));

Zij vond het de normaalste zaak van de wereld, maar ik vind het ook tot kindermishandeling behoren.
Ik heb het destijds neer gelegd bij het locatiehoofd en die is erachter aan gegaan of er wat mee gedaan kon worden. Maar blijkbaar moet er veel meer gebeuren wil je iets kunnen doen.  
Sil

Bah, als je zulke dingen leest vraag je jezelf wel een beetje af waarom sommige mensen kinderen nemen/krijgen...

KT

Terug
Bovenaan