Discussie; Eten doe je aan tafel.

A

Anoniem

Guest
Ik zag laatst bij hart van nederland ofzo een reportage over eten voor de TV.
Het schijnt dat 70% van de nederlanders op de bank voor de tv eet.
Ik was hier een beetje verbaasd over, aangezien ik het  heel normaal vind om aan tafel te eten.
Ik vind het nuttigen van de maaltijd een moment van het gezin; gezellig met z'n allen aan tafel en niet 'wezenloos' (zo zien we eruit als we voor de tv zitten)  voor de tv.
Ik wil dit aan mijn kinderen meegeven en bovendien knoeit Kyara nog teveel om op de bank te mogen eten.
Ook schijnt het  niet gezond te zijn voor de spijsvertering als je voor de tv eet.
Maar ook hier komt het wel eens voor dat we effe snel een patatje halen en dit voor de tv opeten. Moet af en toe kunnen, maar niet standaard elke avond!
Hoe doen jullie dit en hoe denken jullie hier over?
Sil

Ik sluit me helemaal bij jou aan!Ook wij eten elke avond en meestal zelfs ook de middag (behalve als we op stap zijn ) aan tafel.Ik vind dit niet meer dan normaal......natuurlijk hebben wij ook wel is een uitzondering, dat moet kunnen vind ik als het maar geen gewoonte wordt! Ik vind het juist zo gezellig om met z'n allen aan tafel te kletsen, voor de tv ben je toch geneigd om maar naar dat ding te blijven kijken!

groetjes Daf

Ik denk er precies hetzelfde over. Heel af en toe moet kunnen maar verder gewoon aan tafel hoor. Ik vind het ook veel te gezellig

Wordt weer weinig discussie zo als iedereen er hetzelfde over denkt!
Ik vond die 70% zo veel, dat ik dacht dat er hier vast wel iemand moest zijn die elke avond voor de tv at.

idd, weinig discussie

Ook hier wordt er aan tafel gegeten, en de TV uit!
Toevallig gisteravond verbaasden mijn ouders zich erover hoe goed B'Elanna aan tafel (lang) kan blijven zitten....
Tja, om 18.00 uur (ongeveer) wordt hier gegeten en ook nagetafeld!! hééééérlijk!!
En B'Elanna vind dat ook erg leuk!! tot ongeveer 19.00 uur.. aansluitend ruimen wij af, en kan zij nog even de boel (op de grond) onveilig maken tijdens het afruimen.
Dan haal ik haar pyama boven en nog een beetje klootzakken/stoeien, rustig een bakkie thee (of fles melk) bij mij op schoot.. en dan naar bed!

Soms ook "laag" eten hoor... maar idd, met een patatje oid, eens in de zoveel tijd.

Groetjes Debby

Van huis uit heb ik geleerd om aan tafel te eten; was ook altijd beregezellig, iedereen kon z'n verhaal doen. Dus ik had me heilig voorgenomen dat ik niet zo'n Voor-de-TV-eet-huishouden zou krijgen. Totdat we getrouwd waren en toch saampjes voor de TV eindigden tijdens de maaltijden.
Maar nu Lara er is zitten we weer gezellig aan tafel! Gisteren heeft ze voor 't eerst echt "met de pot meegegeten"; macaroni. Jeetje, heb haar nog nooit zo gretig en snel zien eten! Dit wordt echt een favoriet!

Dus... wij horen niet meer bij die 70%.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat als je alleen woont, dat je dan niet in je eentje aan tafel gaat zitten.
Dan heb je voor de tv nog iets meer 'aanspraak'.

Hoi Hoi,

Toen ik nog geen kinderen had, at ik wel elke avond voor de tv. Mijn man at altijd aan tafel met een krantje.
Sinds de geboorte van Sophie eten we wel elke avond en middag aan tafel. Natuurlijk zijn er momenten dat we niet aan tafel eten (vooral 's middags eten we niet altijd aan tafel maar krijgt ze ook wel eens een boterham in de hand).
Als we gaan eten 's avonds gaat ook de televisie uit (ik zet ze nog wel eens voor de tv als ik aan het koken ben).

Helaas dus weer geen afwijkende mening.....wat zijn we toch eensgezind.

Groetjes Femke

Terug
Bovenaan