DISCUSSIE!!! Hoe praat je met je kind?

Ik praat gewoon normaal met Kay, maar wel met simpele duidelijke woorden/benamingen.

Ik ben zelf geen voorstander van "babytaal"..
Waarom een woefwoef ipv een hond? Woefwoef DOET de hond.. maar goed..
Ieder zijn ding en dus lekker doen wat het beste bij je past!

Hier wordt dus "normaal" gepraat..

Esmé mv kay

Wij praten hier normaal tegen mike, dus een poepbroek, hond etc.
Geen voorstander van babytaal, wat al gezegd is...moet je straks als ie wat groter is weer omschakelen.

gr. jen mv mike

Wij praten gewoon in 'normale' taal...
Soms gewoon even een makkelijkere verwoording ofzo...
Maar inderdaad geen woeffie ofzo...
Zo heet een hond niet...Dus klaar der mee...

Wat ik wel moeilijk vind.....Is straks het verschil uitleggen...
Bijv   schoenen....en sokken....Hoe leg je dat aan een kind uit??

Haha...Dat lijkt me nog welleens moeilijk!!

Naja we zien het wel als ze 'echt' een beetje woordjes begint over te nemen!

Hier ook gewoon duidelijke taal, Renske zegt elke keer nu die, die, en wijst van alles aan en dan zeg ik ook echt duidelijk ja dat is een hond of dat is een klok en niet woefwoef, en tiktak, haha

Nou... wij hebben een woefwoef en die doet hond...
Haha nee ook hier duidelijk taal en wel (te) veel verkleinwoordjes.
Maar ik ben ook wel weer van "NEE" en "BAH" als ze iets bijvoorbeeld in haar mond stopt wat niet mag.
Maar ik betrap me er ook wel eens op dat ik het fout doe hoor.

hoi hoi

leuke discussie!!!!!

wij doen eigenlijk een beetje ertussen in...

ik benoem alles wat ze ziet en waar ze naar kijkt met de echte benaming....
dus....
waar is poes? daar loopt poes..
wat is er met je handjes, zijn ze vies!

hierdoor leert ze de echte namen die iedereen hanteert..

maar ik zeg ook wel eens :wat ruikt mama nou, heb je poepie gedaan..
(vind dat zo lief klinken... hahah, heb je gepoept vind ik zo ... hard.. klinken.:(
maar tegen haar plassertje zeg ik dus plassertje en geen snuf....zoals ik ooit een keer van een kindje heb gehoord..
dat kindje zei, ik heb en snuf en iedereen dacht dat ze het ergens anders over had en dus niet over haar plassertje...arm kind..

dus idd eigenlijk een beetje ertussen in..

liefs tobi

hier word ook normaal gepraat. Maar hier heten alle honden Oos naar Moos onze hond hihi. En poesssssssss das dan een poes. En hier is het  wel kijk uit je eten doet au als het nog warm is. En ik vraag heb je poep en dan zeg ze dus ja of nuh (das dan nee). En vaak heeft ze dan gelijk. Ik vraag het er altijd en als ze dan gepoept heeft zeg ik jaaaaaaaaaaa en anders nee een plas. Ik wil haar nog niet zindelijk hebben maar wel dat ze het gaat zeggen als ze poep heeft, ik haat rode billen.

Ach iedereen doet toch wat die goed vindt.

Persoonlijk vind ik dat er niks mis is met de zogenaamde "babytaal", naarmate je kindje ouder wordt ga je namelijk vanzelf de juiste benaming erbij geven.......  niks mis mee met woefwoef voor hond, of mauw voor poes hoor, mijn oudste zoon (nu net  5 jaar)  heb ik ook gewoon aangesproken met "babytaal" en zit net in groep 2 en kan al een beetje lezen en schrijven en loopt zelfs voor in zijn taal.Gewoon doen wat je zelf prettig vind.... fout doen bestaat niet.

Groetjes, Angel

Terug
Bovenaan