DISCUSSIE: Kinderbijslag slaat nergens op!

A

Anoniem

Guest
Uitleg: het bedrag dat we tegenwoordig van de overheid krijgen als kinderbijslag is zo laag en ontoereikend dat ze het net zo goed kunnen afschaffen. De administratie en uitvoering ervan kost misschien nog wel meer dan het uitgekeerde bedrag.
Eens of niet mee eens? En wat zou een beter systeem zijn?

Have fun!

Jacoline.

Uhhhm krijgen we kinderbijslag dan??? Het bedrag is zo laag dat het me niet eens opvalt eerlijk gezegd... Maar ik moet ook zeggen dat wij het niet 'nodig' hebben als extratje.... Maar voor mensen die krap zitten zou t fijn zijn om het wat omhoog te laten gaan!
Ik ben er alleen niet mee eens dat mensen die minder verdienen weer meer kinderbijslag zouden krijgen aangezien de mensen die veel verdienen al meer belasting e.d. betalen!
Heb er verder dus niet echt een mening over....

Groetjes L81

Van mij mag het dus best wel meer zijn dus... maar over het hoe en wat???
pffff géén idee eigenlijk!! hahaha... mss anderen een idee???

Hoi

Wij beschouwen de kinderbijslag als een leuke spaarpot voor Jesper....... Doen er zelf dus niks mee gaar gelijk naar zijn rekening toe, leuk voor later als hij wil studeren ofzo.
De regering is toch aan het overwegen om het te veranderen en dan naar inkomens te kijken goed hoor maar inderdaad denk dat we dan niks overhouden en we betalen al zoveel belasting (mijn man heeft een eigen zaak en zit in het hoogste belasting tarief). We horen het wel wat ze van plan zijn in Den Haag maar het is inderdaad erg weinig als je het echt nodig hebt ga maar even nieuwe kleren kopen en dan heb ik het nog niet over luiers en derest........

Hallo,

Leuk ondewerp. Ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben het er wel mee eens, nl dat het niet inkomens afhankelijk moet worden omdat degenen die meer verdienen ook al meer belasting betalen.

Goed idee trouwens om het als spaarpot voor de kleine te gebruiken. Wij storten maandelijks een bedrag op zijn rekening ( hij wordt echt slapend rijk, hihi) maar zo zou je het natuurlijk ook kunnen doen.

Ik vind het prima als ze het afschaffen, het is inderdaad zo weinig, ik weet niet eens hoeveel precies. iets van 70 euro per drie maanden toch. Nou daar kun je per maand toch 2,5 pak luier oid van kopen, schiet lekker op!!!!! Maar goed natuurlijk wel een extratje en wie het kleine niet eert is het grote niet weerd toch>????

Carina

hahaha, nou 70,- is het niet.... een 1 mag ervoor ;) maar dan nog is het geen vet-pot voor 3 maanden.

Mij valt het ook nooit op.   Wel erg eigenlijk!

Ik weet nog wel dat mijn ouders echt wachtten op de kinderbijslag.
Als ik een nieuwe jas moest of nieuwe schoenen kreeg ik die als de kinderbijslag binnen was.

Maar goed afschaffen hoeft voor mij ook niet.
Alles is mooi meegenomen en inkomensafhankelijk vind ik ook onzin.

oh is het 170. Dat wist ik dus echt niet, erg he!!! Het komt op de rekening van mijn man, dus misschien dat een beetje een excuus is.

Maar afschaffen hoeft inderdaad ook niet

Carina

Terug
Bovenaan