DISCUSSIE: Kinderbijslag slaat nergens op!

ok, ff snel tussendoor mijn eigen mening:

Het bedrag dat we krijgen vind ik echt belachelijk! Met +/- € 185 per kwartaal kun je echt bijna niets voor je kind. Niet dat de overheid mijn kind moet bekostigen, maar op deze manier kost het alleen maar geld (ons belastinggeld!). Ik zou dan liever zien dat ze bepaalde voorzieningen voor kids, waar vrijwel iedereen gebruik van maakt, goedkoper of gratis maken. Zoals slechts 6% BTW op luiers, flessen, spenen, lotiondoekjes, borstcompressen, kraamverband, maxi-cosi’s en andere baby- en mamaverzorgingsmiddelen. En voor later; schoolgeld afschaffen en schoolboeken gratis.

Ook het idee dat Rouvoet wil invoeren lijkt mij zinnig; een toeslag voor gezinnen die “vrij” te besteden is (dus of aan KDV of aan oppasmoeder of als “salaris” voor de thuisblijf-ouder; iets om een goede opvang voor kind te bekostigen).

In Duitsland krijgt men +/- € 185 per MAAND voor een kind. Kijk, daar heb je nog wat aan!

Leuk dat jullie zo massaal reageren! Gezellig...

Jacoline.

Ik geloof dat men de kinderbijslag straks inkomensafhankelijk wil gaan maken en dat vind ik wel heel goed.

Wij hebben het namelijk heel goed en ik vind het niet meer dan normaal dat we bijdragen aan het leven van mensen die het minder goed hebben. En dat we ook al meer belasting betalen...tja dat is zo, nou en?

Ja, ik kom uit een rood nest en heb meegekregen dat het goed is om te delen met mensen die er minder rooskleurig  voor zitten.

Dus wat mij betreft: geef ons maar wat minder en een ander iets meer!

maar Jacoline... het schoolgeld is er toch al vanaf?? (januari 2007 als ik me niet vergis) en boekengeld was in de planning 210, en is opgeschort naar 2008... áls ik het goed heb

quote: debby mv BElanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2007 12:29:02'));

maar Jacoline... het schoolgeld is er toch al vanaf?? (januari 2007 als ik me niet vergis) en boekengeld was in de planning 210, en is opgeschort naar 2008... áls ik het goed heb

ik bedoel dus 2010.. hahaha

oh sorry Debby, zo up-to-date ben ik nou ook weer niet qua politiek! Heb 10 mnd geleden een kleintje gekregen en die slokt alle tijd/interesse in politiek op! Hahahaha...

Nou ja, dan met terugwerkende kracht; ik vind 't een goeie zaak dat er geen schoolgeld meer is!

Jacoline.
en nu moet ik echt weer iets nuttigs gaan doen hier...

Komt ook alleen maar omdat mijn tante een studerende zoon heeft... anders had ik het ook niet geweten

Hallo,

afschaffen? Nou nee, dat hoeft van mij niet. Ik ben er eigenlijk heel tevreden mee. Toch fijn dat we het zo goed hebben dat niet iedereen het nodig heeft, of het zelfs niet eens weet te ontvangen? Ik vind het leuk meegenomen. Bij iedere grote uitgave, zoals deze maand 2 nieuwe autostoelen (vanwege 2 auto ´s ) beschouw ik de kinderbijslag als een bijdrage daaraan en daar word ik persoonlijk blij van .
Ik werk bij Sociale Zaken en zie heel wat ellende en armoede. Ik vind het dan ook oneerlijk dat mensen die net boven de minimumgrens zitten (en dus geen of minder bijzondere bijstand voor extra uitgaven kunnen krijgen) hetzelfde bedrag aan kinderbijslag krijgen als diegenen die heeeeeel veel belasting betalen. Juist die mensen die tussen wal en schip vallen, kunnen dat extraatje heel goed gebruiken.  Ik zou het rechtvaardig vinden als de kinderbijslag in enige vorm inkomensafhankelijk word. Het feit dat hier al mensen zeggen best zonder te kunnen, terwijl er anderen om wat meer zitten te springen, zegt mij genoeg.

Trouwens, ik zou best heeeeeeel veel belasting willen betalen; betekent toch ook dat er dan veel geld binnen komt. Wanneer iemand minder belasting betaalt, betekent dat over het algemeen dat diegene dus ook netto minder verdient. De sociale voorzieningen van Nederland moeten wel op de juiste plaats komen. Prima, dat mensen die veel geld verdienen (waaronder ik mezelf ook beschouw) wat kinderbijslag krijgen, maar net zo eerlijk wanneer een ander die minder te besteden heeft (maar wel dezelfde kosten qua kinderen) wat extra ´s van onze verzorgingsstaat krijgt.

Zo, dat was mijn uitgebreide mening. In slaap gevallen?

groetjes
Mie

Sorry hoor maar het is zooooo weinig dat je er niet eens wat van merkt!Pas zei ik nog tegen me man heyy de kinderbijslag is bijgeschreven(zag ik toevallig)hij zei o is dat de eerste keer?Ik zei nee als het goed is de derde....

xxx

Terug
Bovenaan