DISCUSSIE: Kinderbijslag slaat nergens op!

Ik ben heel blij met de kinderbijslag hoor. Het is dan misschien niet veel, maar alles wat je krijgt is mooi mee genomen toch?
Ik merk het wel degelijk als het bijgeschreven is en koop er dan kleren ed voor de kids voor. Zo weinig dat ze het net zo goed af mogen schaffen, dat vind ik een klein beetje ondankbaar klinken.
Ik ben er wel blij mee iig.
Sil

Ik weet eigenlijk niet of ik het er nu wel of niet mee eens ben. Maar persoonlijk vind ik het afschaffen omdat je er niets van merkt geen geldend argument. Dat kan voor iedereen anders zijn namelijk.

Mijn broer is single en loopt altijd te klagen dat mensen met kinderen belastingtechnisch gezien veel meer voordeel hebben dan mensen zonder kinderen. Dat  vind ik op zich niet helemaal eerlijk maar aan de andere kant, als we de vergrijzing willen aanpakken moeten ze mensen met kinderen koesteren. Ik heb denk ik te weinig inzicht om hier echt een mening over te hebben.  

Wij zijn heel blij met kinderbijslag; we kunnen iedere euro die we krijgen namelijk goed gebruiken. Maar het idee om bijvoorbeeld op luiers en andere baby/kinderartikelen  6% BTW te berekenen i.p.v. 19% vind ik ook een goeie. Dan ben je er ook.

groetjes Ida

Ook hier is de kinderbijslag heel welkom, ik merk het wel degelijk als het weer gestort is. En soms wacht ik er ook echt op, als er nieuwe schoenen moeten komen ofzo.

Ik ben er dus blij mee, maar een inkomensafhankelijke regeling of een kindgebondenbudget zou ik ook prima vinden. Maar dat komt omdat dat voor ons waarschijnlijk positief zou uitpakken. Ik kan goed begrijpen dat als je de kinderbijslag kwijt zou raken omdat je net te veel verdient je dan flink baalt.

Ook hier is het een leuk extraatje, handig als er dure aankopen voor Eline gedaan moeten worden en anders gaat het lekker naar haar bankrekening. We zijn 1,5 verdiener zeg maar, er zijn mensen die er beroerder voorstaan als wij, bv mensen met een uitkering en met kinderen. Kinderbijslag eerlijk naar verhouding verdeeld (de armeren meer dan de rijkeren) daar voel ik wel voor ook al zou dat betekenen dat wij minder krijgen.

Hoi,

Ik vind kinderbijslag belachelijk. Doe er iets substantieels mee zoals zorgen dat studeren gratis/een stuk goedkoper wordt, of inderdaad, verlaag het tarief voor babyspullen naar 6%.

Wat ik wel vind is dat aanstaande ouders die niet zoveel geld hebben een soort van basis-set zouden moeten krijgen (of geld daarvoor) zodat ze goede en veilige spullen voor hun baby-to-be kunnen kopen.

Groetjes, KT

Het verbaasd me eerlijk gezegt best dat er door veel mensen heel ondankbaar (in mijn ogen) word gereageerd op de kinderbijslag.
Ik snap dat, als je het niet nodig hebt, je het nieteens merkt dat je het krijgt. Maar het is toch een leuk extraatje waar veel mensen heeeeeel blij mee zijn!
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die er echt op moeten wachten voordat ze hun kinderen leuke kleding kunnen kopen enzo. Daar staan veel mensen niet bij stil...
Wij hebben het altijd goed gehad financieel (gewoon "normaal"), maar nu dat mijn vriend werkeloos is en alleen een uitkering krijgt (waar we soms nieteens alle vaste lasten mee kunnen betalen!) en ik ook "maar" 3 dagen werk, is de kinderbijslag toch ECHT wel welkom hoor!!
Het is toch 190 euro extra!

Sluit me bij jou mening aan 4 dec.  

Je kan iedere ouder wel gelijk behandelen dmv de babyproducten naar 6% btw te zetten, maar dat is voor de lagere inkomensklassen maar een druppel op de gloeiende plaat lijkt meEn de hogere inkomensklassen missen de kinderbijslag lijkt me nou niet echt.  Hoor  sommigen  al denken: 'wij werken er ook hard voor, ik heb  het wel verdiend'. Tja,fijne discussie he? Wie komt met de oplossing??

Terug
Bovenaan