Discussie

Ik zie mezelf dat dus ook niet doen. Maar ik vind het eigenlijk moeilijk om hierover mee te praten omdat ik niet weet hoe het is om 2 of meer kids te hebben. Nu denk, nooit. Maar stel je hebt 5 kids ofzo. Dan moet je zowiezo met je organisatie erg creatief zijn. En hoe zit het dan als de school bijv. aan de overkant van de straat zit? Of je hebt een babyfoon met bereik tot de school? Maar nogmaals. Ik moet er niet aandenken wat er allemaal fout kan gaan.

Ik denk dat het met 5 wéér heel anders is.
Mijn moeder komt uit een gezin van 6 en mijn oma uit een gezin van 10 kinderen.
Dan is meestal de oudste al op zo een leeftijd dat die helpt met de rest.
En bij mijn oma namen de oudste 4 het over, en heilpen de rest van de broertjes en zusjes mee met wassen en aankleden, mijn oma is de jongste van 10...
en haar oudste zus was dus meer een "moeder" voor haar (qua taken) dan haar eigen moeder.

Groetjes Debby

hey,

zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik ook 2 kids, waarvan 1 ook idd naar school gaat, ik zal mijn kleintje ook nooit(meer) alleen thuis op bed laten, ik moest vorige week demi uit school halen terwijl dinand nog niet zo lang op bed lag, ik heb heel lang getwijfeld en toen ben ik haar toch alleen op gaan halen, ik voelde me daarna zo schuldig en zelfs mijn dochtertje had zoiets van mama hoe kun je nu een baby alleen thuis laten?? ik heb er die nacht zelfs van gedroomd, van wat er allemaal had kunnen gebeuren, dus hier ook nooit meer!!!! maar ik kan me voorstellen dat mensen het wel doen, eventjes gauw om hun andere kids naar school te brengen, mijn oudste zus doet het ook , en zolang zij zich daar goed bij voelt, moet ze dat lekker doen,

groetjes susanne

Dat zou ik nou ook hebben, susanne, een gigantisch rotgevoel en de gedachte 'stel dat....'
Maar idd; als een ander zich hier wel goed bij voelt; Prima.
Sil

Hi!

M'n maag draait al om bij het idee...echt never!!!
Je vergeeft het jezelf nooit mocht er iets gebeuren.

Groetjes Monique

Ik heb twee kinderen maar de oudste gaat nog niet naar school dus ik heb het "probleem" nog niet.

Ik zou de jongste nooit alleen thuis laten (zeg ik nu). Ik laat mijn kinderen wel in de auto zitten als ik moet betalen na het tanken of als ik even een brief moet posten. Maar ik zou mijn kinderen nooit langer dan een minuutje alleen in de auto laten. Misschien vinden anderen dat al lang maar ik vind het wel een heel gedoe om twee kinderen uit de auto te hijsen als ik even snel moet betalen. Boodschappen doen vind ik toch weer anders omdat je dan vaak helemaal geen zicht hebt op de auto (met daarin natuurlijk je kinderen),

Mijn man komt uit een gezin van 7 kinderen en daar was het heel gewoon dat een ouder kind op een jonger kind paste als mama even weg moest.

Femke

Terug
Bovenaan