Discussieer mee!!! Kindival......

Hoi hoi

Even toch nog wat zeggen hoor...hihi
Kindival is alleen maar een middeltje met een spóórtje valeriaan erin.   Dus ik zou het echt niet betitelen als kalmeringsmiddel.Er staat inderdaad in de bijsluiter dat je na 2 weken beter even kunt stoppen, maar ik zou zowiezo nooit zo lang verdergaan. Verder is het bij Stef helaas geen paar weken dat hij "vervelend" is, maar het duurt al bijna 3 maanden, dus ik loop intussen echt op mijn tandvlees..... en heb het uitzitten dus echt wel een flinke kans gegeven.....

Maar goed, ik had gevraagd naar jullie mening, dus ik ben alleen maar blij dat ik die dan ook eerlijk krijg.   Enne.....even antwoord op ehhh weet niet meer wie...haha. Hubbie komt vanavond thuis!!! Jippie!! Was echt bang dat het morgen zou worden, maar zó erg is het dus niet. Hij is al onderweg, moet nog even lang schiphol en dan komtie thuis....hehe!

Liefs Annet

Even nog een hele kleine toevoeging....
Bedenk het me ineens....
Maarre...ik geef het Stef natuurlijk niet alleen voor mezelf. Ik vind het voor hem ook nogal zielig als hij al zó lang van slag is.... Stel je eens voor dat je al 3 maanden chagarijnig bent...... Dan wil je ook wel een valeriaantje toch?? Ik wel tenminste..haha

Liefs Annet

hoi Annet,

Meike heeft ons een jaar beziggehouden, sommige dagen ging het beter dan andere dagen. Soms een week lang huilen en niet slapen en dan weer een paar dagen rust.
Ze heeft twee weken voor haar verjaardag gehuild, gehuild en s ´nachts gekrijst...

Wanhopig??? Zeg maar verrot en onze relatie heeft een enorme deuk gekregen want door de vermoeidheid zijn er toch dingen gezegd en gedaan, of liever gezegd niet gedaan die kennelijk moeilijk zijn te vergeten.

We zijn het nog niet vergeten en onze omgeving ook niet wat was iedereen met ons begaan.

Meike heeft van alles en nog wat gehad en dat maakte dat de ha bezoekjes frequent waren. Twee weken voor haar verjaardag heb ik ook op het forum gevraagd naar kindival en ook de tip van het forum gekregen. Ik heb het met de ha overlegt en die zag er een mogelijkheid in vooral ook om ons te helpen. Drie dagen laten was ze rustig en ben direct gaan afbouwen. Of het geholpen heeft durf ik niet te zeggen. De nacht van haar verjaardag sliep ze en dat doet ze sinsdien. Het is een ander kind die goed kan spelen en het plezier van het leven heeft ontdenkt....

het is een lang verhaal geworden maar ik denk dat meike naast haar kwaaltjes ook behoorlijk gefrustreerd was want dat is ze soms nog. Zoals nu met het staan en willen lopen...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt want ik weet hoe moeilijk het is.... wij zijn onze relatie aan het lijmen en dat gaat ons lukken want de liefde voor elkaar is er nog en de wil ook..

Liefs Renske mv Meike 12/07/06

Hier een mama die er al aardig wat maanden doorheen zit wbt slapen van Yoëll.
M'n allerlaatste redmiddel (zo voelde het) was kindival.
Nou ik zal je zeggen voor mij NEVER NOOIT, maar dan ook geen ene keer meer.
Het was de verschrikkelijkste week in het hele leventje van hem. Wat een hel! Het wer echt 100 keer zo erg en er zat geen verbeterende lijn in. Hij had zelfs paniek aanvallen als in bed ging, terwijl hij daar nooit moeite mee had. Ze zeggen dat homiopatie eerst erger wordt en dan aanslaat, maar het werd erger en erger en niet minder.
Na de laatste dag heb ik een halve dag lopen janken wat ik mn lieve ventje allemaal wel nniet aan heb gedaan. Heb het potje gepakt en de inhoud door de plee gespoeld (mn plee is erg relaxed nu ) Nadat ik gestopt was met geven sliep hij weer in zn oude patroon. En dat is 20 uur naar bed na een fles met nutrix en rond 1 a 2 uur in de nacht angstig wakker, tussen in en verder slapen tot 7 uur.
We hebben ons hierbij neergelegd en zodra hij begint te begrijpen wat zijn eigen bed is en dat hij daarin slaapt, gaan we het weer proberen. Op dit moment zit ik er (nog steeds) goed doorheen en merk dat ik anders ben als anders. Dus hebben we besloten het te laten zoals het is en nooit geen kindival meer te gebruiken.

Hier dus hele slechte ervaringen.  Maar ik weet van Ilse dan Danique er stukken eter door slaapt. Zo zie je maar ieder kind is anders.

Pauline

ik ben het eens met de moeder van Reve. In de link die Toulouse hier heeft geplaatst staat hetvolgende:

"Kinderen jonger dan drie jaar mogen geen middelen van Valeriaan gebruiken.".

Dan gaat er bij mij toch een klein alarmpje af.

Milo was ook ontzettend moeilijk en ik slaap nog steeds niet door, maar dat heb ik graag voor hem over. Hij wordt wakker voor mij en voor de borst, dus dat is natuurlijk niet te vergelijken, maar ik werk heel anders als ouder. (Dat wil niet zeggen dat ik jouw manier afkeur!! Je vroeg om een discussie, vandaar mijn reactie).

Mijn (onze) mening is als volgt: als er iets "mis" is met een kindje, lichamelijk of geestelijk, niet lekker in zijn vel, whatever, daan haal ik er professionele hulp bij. Ik ben heel erg tegen homeopathie op deze leeftijd. Ik geloof echt niet in "baat het niet dan schaadt het niet". Planten hebben een enorm krachtige uitwerking en wij als volwassenen voelen daar minder van na jarenlange immuniteit-opbouw.
Geen wonder dus dat Stef knock-out is; zijn lijfje is nog puur en geen (homeopatische) -medicatie gewend.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik zou dus of naar een kinderpsycholoog gaan, of naar zo'n arts die alle botten weer op de plaats drukt... hoe heet zo'n dokter nou ook alweer... geen chiropraktor... ik kom er niet op. Ik heb daar iig heel veel succesverhalen over gehoord; kinderen werden ineens veel rustiger. Ik wilde met Milo ook naar zo'n arts gaan maar toen bleek het o.a. aan zijn oren te liggen.

't is een beetje een lang verhaal geworden.... heel veel succes met Stef in ieder geval!

Hoi hoi Stephanie

Even allereerst, ik ben blij met je reactie, want nogmaals, ik vroeg om een discussie...haha

Maarrrrrr Onze huisarts heeft al vastgesteld dat er niks mis is met Stef. Pijn heeft hij niet want het is een compleet ander mopperen. Knock-out is hij absoluut niet! Hij is zelfs bij tijden gewoon nog vervelend hoor, alleen is hij nu niet meer zo gefrustreerd en boos. En dit is al zeker niet de eerste keer dat hij homeopatische middelen krijgt. We hebben hem hiervoor al (op aanraden van CB en Ha) cinababy en spul voor zijn tandjes gegeven. Ik ben trouwens ook een voorstander van homeopathie. Dan nog,,,,Het is gemaakt voor baby's en de huisarts ziet er geen kwaad in, dus waarom zou ik me druk maken om de valeriaan? Ik neem aan dat hij ook wel weet wat het doet......en dus ga ik me er geen zorgen meer om maken.....

Nogmaals, ik wil hier niet mee "terugslaan" ofzo, maar aangzien de discussie nu dus (hihi) over ons gaat, wil ik wel graag eea uitleggen...

Liefs Annet

Hoi Annet (en de andere meiden),
Ik wilde even zeggen dat ik dit een heel goede discussie vind worden. Los van wat mijn mening is dus. Hier leren we allemaal weer van. Ik zie dat je in een situatie bent beland waar je een ‘oplossing’ ziet maar kennelijk twijfels hebt. Ik leer van jouw situatie etc... Afin, je reageert hartstikke goed en dat zal vast niet meevallen...

Ik hoop ook dat iedereen zo goed blijft reageren, dus zonder oordeel maar wel met gezond verstand en onderbouwing!

Hoera voor het forum...

Hihi, dankjewel Toulouse...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een moeilijke discussie vind worden, omdat ik eigenlijk niet zulke directe reacties had verwacht, dus ik probeer zo vriendelijk mogelijk te zijn en niets persoonlijk op te vatten....maar da's best lastig hihi. Ik vind het wel super dat iedereen gewoon zijn eerlijke mening durft te geven!

Liefs ANnet

Terug
Bovenaan