hele verhalen als reactie hier op. Ik probeer het even kort te houden.
Denk dat je er niet omheen kunt dat hij er nu eenmaal anders tegenaan kijkt en je daar rekening mee moeten houden.
Zou afwegen wat belangrijker voor je is. Dopen is een gegeven maar als je er niks mee hebt, tsja wat maakt t dan uit dat hij blij wordt dat er water over t hoofdje word gedaan, en hij de zegen van god krijgt. Niks tegen het geloof hoor, bedoel het naar anderen toe niet beledigend maar je kan ervoor kiezen je daar niet druk om te maken, uiteindelijk ziet het leven er daarna heus niet anders uit. Hij/zij kan later toch zelf kiezen wel of niet iets met t geloof te doen. Ook het vernoemen kan op andere manier, dus bijvoorbeeld wel doopnamen maar een andere roepnaam, die er al dan niet op lijkt.
Heb je van beide wat.
Waar ik me meer op zou richten is het peter verhaal.
Hij kan toch ook wel begrijpen dat het vrij raar is dat je zijn broertje nog nooit hebt gezien. Hoe betrokken ben je dan en wat voor rol moet hij spelen dan? Als het alleen suikeroompje betreft dan alla, en neem dan ook wat voor de andere drie kinderen mee zou ik zeggen. Maar als het betekend dat hij/zij ook voogd word mocht jullie samen iets overkomen dan zou ik er wel even anders in staan. Zou er voor staan dat de kinderen bij elkaar blijven, dus daar moet je het samen over eens zijn, en daar kan hij niet alleen in beslissen voor dit kind alleen.
Toch ongemerkt een heel verhaal geworden, hoop dat je hier samen uit komt.
Bovenalles hoop ik dat je een gezond kindje mag krijgen waar je dromen en wensen voor mag houden.
Onze meid bleek ernstig ziek, weg alle dromen, en ze is net geen een jaar geworden. Ga nu minder moeilijk doen over schoolkeuze discussie etc.
Succes en vooral ga lekker genieten meid.
xxx