Dit was dan de laatste dag....

Met weemoed kijk ik terug op de afgelopen 12 weken, ondanks dat ik best een zware start heb gehad (zoals veel "nieuwe" mama's) kijk ik nu terug op een heerlijke tijd en vind ik het jammer dat ik weer moet gaan werken.

Deels is het wel leuk om weer andere dingen te gaan doen, zeker omdat ik ook vanaf halverwege deze maand naar mijn nieuwe werkgever kan en dus ook nieuwe uitdagingen krijg, deels wil ik mijn meisje niet uit handen geven...

Ik zit nu al in de stress over wat ik allemaal moet regelen en wanneer Kyara wel en niet naar welke opa's/oma's gaat (ik werk in de zorg met wisselend rooster dus soms is papa ook gewoon thuis voor haar)
Ik hoop alleen dat Kyara er alleen maar baat bij heeft om door meer liefdevolle personen opgevangen te worden

Ik zit met traantjes in mijn ogen te denken aan de uren die ik haar moet gaan missen, want helaas kan ik gewoon financieel gezien niet minder gaan werken. Gelukkig is ze tot nu toe altijd heel makkelijk naar mijn/zijn ouders kunnen gaan dus ben ik daar niet zo bang voor. Maar toch... het schuldgevoel knaagt...
Ik heb altijd gedacht dat ik na 12 weken tegen de muren op zou vliegen van verveling. Nu kan ik alleen maar denken dat ik die muren nog veel langer om mij heen zou willen hebben om alles van mijn kleintje mee te kunnen krijgen, ik mis haar nu al!

Ach tja, ik ben vast niet de enige. .

Liefs,
Nymue

Hai Nymue,

Heel herkenbaar hoor, ik ben vandaag ook weer voor het eerst begonnen (eehhm maandag, dus gisteren inmiddels)

Ook in de zorg en met wisselende diensten...met frisse tegenzin heengegaan dus vandaag, maar een zeer warm welkom gekregen
Er was donderdag tm zaterdag kermis op het terrein geweest -gehandicaptenzorg- en toen hadden alle groepen de vlag uitgehangen en ze hadden bij onze groep speciaal de vlag laten hangen omdat ik  vandaag (ehm gisteren dus) na een half jaar afwezigheid weer begon met werken, ondanks alle commentaar van andere groepen...

nou geloof me, mijn dag was weer helemaal goed.
Alleen jammer dat als je  na half 11 thuiskomt iedereen al in bed ligt...

Nou ja, morgen lekker weer een dagje vrij (of is het al vandaag hihi) kan ik lekker naar de tandarts

Groetjes Yvonne

hoi nymue
ik werk ook onregelmatig en ik denk dat dat wat extra stress met zich meebrengt,omdat van te voren niet vaststaat waar de kleine heengaat.nouja,boas gaat wel altijd naar dezelfde oma,maar het is toch anders dan:maandag en dinsdag is hij/zij bij oma.en soms moet oma zelf weg en dan past opa even op.en sinds deze week heeft mijn man een nieuwe baan met ploegendienst,dus de dagdelen dat hij vrij is is hij met boas en haalt /brengt hij hem bij oma.dat is ook weer even wennen(vergeet hij niks?)
ik ben nu ruim een maand weer aan het werk en boas heeft het heel goed naar zijn zin bij oma en mijn (stief)moeder weet hem ook heel goed aan te voelen.in het begin liep de dag van te voren al nerveus ALLES in te pakken wat hij eventueel nodig zou kunnen hebben en ik sleepte echt het halve interieur mee,schommelstoel,kinderwagen..en nu bel ik steeds naar mijn man,of hij wel overal aan denkt.als je je daar beter bij voelt;gewoon doen.word vanzelf minder.zeker als je kindje het leuk blijkt te hebben bij de ander word went het wel snel.
ik hoop dat je snel weer met plezier naar je werk gaat!
groetjes kari

Hoi,
herkenbaar hoor. Maar het went kan ik je zeggen. Ik ben nu alweer 2 maanden aan het werk en het gaat vanzelf beter. Je moet er gewoon aan wennen en even een nieuw ritme vinden.
Kari, dat jij al die spullen meesleept. Ik heb bij de oma's en opa's gewoon een campingbedje en wipstoeltje staan. En ook een aankleedkussen, luiers, voeding, reservekleding. Juist zodat ik dat niet steeds hoef mee te slepen.
Groetjes Veerle

Hoi,

Ik moet volgende week woensdag weer gaan beginnen met werken, ik hou mezelf voor dat het ook fijn kan zijn om er even uit te zijn en dat Emma het goed heeft bij opa en oma. En dat het natuurlijk ook goed gaat als papa thuis is. En dat is ook allemaal zo, maar nu het steeds dichterbij komt moet ik zeggen dat ik het ook niet erg had gevonden als het nog iets langer zou duren. Ik ga deze week dus maar even extra hard genieten van mijn kleine meid!!!

Succes met werken....
groetjes Monique

Hoi hoi,

Eerlijk gezegt ben ik wel een beetje jaloers op jullie hoor!
Zelf heb ik 8 kinderen,waarvan er nu 6 schoolgaand zijn en er nog twee volledig thuis zijn.(bijna 2 en morgen 9 weekjes)
Als ik jullie verhalen zolees dan passen opa en oma op als jullie aan het werk zijn,maar helaas hebben we dat niet.Ze leven allemaal nog wel,maar ze gedragen zich niet als opa en oma,af en toe komen ze hier als hun "kleinkind" jarig is maar anders zien we ze eigenlijk niet,mijn man en ik staan er wat dat betreft geheel samen voor.
Ik zou ook t liefst overdag gaan werken maar om nu een wildvreemde te laten oppassen?nee dat zou ik niet kunnen eerlijk gezegt!
Dus nu begin ik morgenavond om 5uur in de schoonmaak,tja je moet toch wat he?

liefs Caro

zo caro,

8 kinderen!!! Da's best veel voor deze tijd. Dat hoor je niet vaak. Is het niet druk? of juist leuk en gezellig? Hoe doe je dat met vervoer in de auto en slapen er meerdere op 1 kamer of hebben jullie zo'n groot huis? Ik vraag me echt af hoe je dat doet! Ons huis vinden we al te klein als we er nog een bij zouden krijgen en we hebben niet eens een klein huis...

Groeten

Rosanne een nieuwschierige mama!

Hoi Woedel,

Wat een vragen hahaha.

De drukte met 8 kinderen vinden wij erg meevallen,ja we hebben onze drukke momenten maar dat vinden wij alleen maar gezellig,misschien omdat we eraan gewent zijn?Wij vinden het heerlijk een groot gezin en we genieten er iedere dag   weer van!
Qua vervoer; we hebben beide een rijbewijs en we hebben 2 auto`s.
We hebben niet zo`n ongelooflijk groot huis,maar we redden t prima.
Ons huis heeft een inhoud van 400m3,we hebben een hele grote zolder waar we 4 slaapkamers gemaakt hebben en een verdieping lager hebben we er 3.
Iedereen heeft een eigen slaapkamer ,alleen slapen er 2 meiden bij elkaar(dit willen ze zelf)dus opzich redden we t goed hier.
We hebben alleen jammergenoeg niet zo`n hele grote achtertuin en met een grote trampoline (doorsnee 305 cm)houden we niet erg veel over,maarja de kids vinden t zo mooi dat we m maar laten staan.

Als je meer vragen hebt dan hoor ik t wel :))))))

liefs Caro

Terug
Bovenaan