Dit was dan de laatste dag....

Nou, eigenlijk wel...  

Schelen ze veel in leeftijd? Of ben je al vroeg begonnen? Ik zou nog best meer kinderen willen, maar zo veel gaat me niet meer lukken. Ik ben nl 'al' 33, de risico's worden nu met t jaar groter.
Kan je ze wel allemaal hun portie aandacht geven? Dat lijkt me zo moeilijk met zo veel kinderen. Of nemen de groten eea over van je, zoals het vroeger ging. (mijn ouders en schoonouders komen uit grote gezinnen, dus ik ken de verhalen...) Ren je je niet rot met school, kdv, gym, zwemmen, knutselklub etc etc???

Erg zeg, die nieuwschierigheid!!!

oooohhh!

Ik ben de vaat aan het uitruimen en ik denk ineens aan al die (af)was die jij moet verwerken...! Werk je ook nog? Ik kan het me bijna niet voorstellen....

Hai Nymue,

Je zult zien dat de 1e werkdag best wel snel voorbij gaat! Je zult denk ik alleen wel bekaf zijn 's avonds.

Het went wel snel hoor dat werken. Bij mijn 1e dochter wist ik niet hoe snel ik thuis moest komen de eerste paar weken, maar na een paar weken vind je het toch ook wel prettig om even die zorg uit handen te geven.

Veel succes!
Groetjes  Sandra

Hoi Nymue,

Ik had het eigenlijk een beetje omgekeerd: ik dacht dat ik me geen seconde zou vervelen en echt niet aan het werk zou willen, maar aan het einde van mijn verlof was ik er echt aan toe om weer te gaan werken. Ik had zo'n ontzettende behoefte aan contacten met andere volwassenen!
Iedereen zei: wacht maar af, dat wordt heel druk, je moet de realiteit weer in. En ik kan niet anders dan zeggen dat ze ongelijk hadden: ik vind mijn leven veel rustiger en minder stressvol nu ik niet meer elke dag bij Esther ben. Ik vind haar huilen veel makkelijker te hanteren als ik weet dat ik er niet nog wekenlang 7 dagen per week in zit. Ik geniet meer van haar lachjes, geklets en geknuffel juist omdat ik weet dat ik dat niet altijd kan doen. De dagen thuis zijn nu veel meer een cadeautje, ik waardeer het weer veel meer. Hoewel ik haar soms zoveel mis dat het letterlijk pijn doet in mijn buik, heb ik echt het gevoel dat ik nu het beste van 2 werelden heb.

Dus maak je niet teveel zorgen: jouw collega's zijn vast ook weer blij dat je er bent, het is weer eens een afwisseling, opa en oma zullen goed voor je meisje zorgen (hoe meer mensen er van zo'n kindje houden hoe beter, denk ik altijd maar) en als het echt niet bevalt, kun je altijd nog andere oplossingen gaan zoeken.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Liefs,

Eveline

ik vind het ook lekker om weer te werken hoor, lekker drie dagen in de week en dan ben ik op woensdag en donderdag vrij om bij de kids (2 ) te zijn. Moet zelfs zeggen dat ik het thuis vermoeiender vind dan om te werken haha. De kids hebben het prima naar hun zin op de creche dus zijn we allemaal blij!

hee hallo

mijn zoontje is nu 6 maanden
en ben nog steeds thuis...

ik vind het inderdaad heel erg fijn om thuis te zijn
en een paar maanden geleden wilde ik ook echt nog niet aan het werk

maar nu begint het toch te kriebelen
ik geniet voor 1000 procent van kleine
maar mis gewoon een bezigheid, het contact met andere mensen

ik ga in september weer met mijn studie beginnen
laatste jaar

en ga op zeer korte termijn weer werken
ik wacht op telefoontje

lijkt me wel fijn

gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken om de kleine
mijn vriend werkt ook gewoon parttime

hij is wel al eens bij oma en opa geweest
gohh wat was dat moeilijk de eerste keren
je kleintje achter laten

ik denk dat het werken je weer veel voldoeining zal brengen

en verder wil ik nog reageren op de moeder van 8 kinderen
daar heb ik veel respect voor
het is ook een droom van mij om een groot gezin te hebben

zou eigenlijk al weer stiekem zwanger willen zijn hihi

in ieder geval veel plezier op het werk!!!!
en als je dan thuis komt is het extra leuk las de kleine op je wacht haha

Hoi Nymue,
Ik zat zomaar mee te lezen en zag dat jouw dochtertje Kyara heet. Mijn oudste van 4 heet ook zo en zo vaak kom ik die naam niet tegen, niet precies hetzelfde gespeld in ieder geval.
Hoe ben jij aan die naam gekomen?
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan