Ik weet niet of een logopedist een diagnose kan/mag stellen , hier is eerst via libra en daarna via auris gegaan.. Mijn zoontje was ook toen hij ong 3.5 was doorverwezen ivm bijna niet praten enzo ( via CB)... En die diagnose is zeker wel belangrijk als je dochter het zou hebben want dan is er ook grotere kans dat ze niet kan meekomen in de klas.. en dan krijg je extra hulp.. even snel een beeld van mijn zoontje... korte dingen snapt hij wel.. maar als hij nieuwe dingen kreeg moet hij die echt paar x krijgen/doen voordat het blijft '' plakken'' en daarom was ook een reguliere school geen doen voor hem ( terwijl hij daar 2 a 3x pw extra hulp kreeg).. want de klas is dan zo groot dat hij gewoon verzuipt en er dus niks blijft '' plakken'' en hij dus ook nagenoeg bijna niks leert.. omdat hij via auris was getest kon hij een TLV krijgen/aanvragen voor een Sbo school .. en moet echt wel zeggen.. vond het eerst moeilijk.. maar achteraf zooooo blij dat het gedaan is.. eerste half jaar ging het zo goed dat de extra hulp vanuit auris niet nodig meer was en hij het dus nu op de '' normale'' manier mee gaat op die school.
( hij had een score van tbq 64 , wq 69 , zq 69)
Die laatste score heeft mijn logopedist aangegeven dat het niet betrouwbaar is. Ze heeft letterlijk bij binnenkomst een kaart tevoorschijn gehaald en twee woorden opgenoemd om te herhalen. Daarna heeft ze de kaart na vijf seconden weggedaan en gelijk een score gegeven. Dat heeft voor argwaan gezorgd bij mij.