<p>Hi allemaal,</p><p>Onze dochter is nu 15 maanden en best een pittige tante. Dat is niet erg, want ik weet waar het vandaan komt ?. Maar ik merk dat ze op dagen dat we met z’n tweetjes zijn zo erg aan me hangt dat ik eigenlijk niet eens de vaatwasser kan inruimen. <br /><br /></p><p>Zolang ik bij haar op de grond zit en bijvoorbeeld kijk naar hoe ze aan het spelen is of meedoe, is het allemaal prima. Maar als ik dan even opsta om de vaatwasser in te ruimen of ergens een doek overheen te halen, is het drama. Ze kruipt dan meteen achter me aan en hangt dan aan m’n been te zeuren. Als ik haar niet snel genoeg oppak wordt ze echt boos en ze kan dan zelfs (hard) met haar hoofd op de grond bonken. <br /><br /></p><p>Wat ik nu doe is dat ik haar op woensdagen na het ontbijt zo’n 20 minuten achter elkaar op m’n telefoon op YouTube kids laat in haar kinderstoel, daar is ze dan helemaal zoet mee. Dan ruim ik even alles op, haal ik een doek door de woonkamer en keuken en soms stofzuig ik meteen.</p><p>Maar, als ik ga koken (man is altijd laat thuis) zet ik haar weer achter m’n telefoon want anders komt daar niets van terecht. Al geprobeerd om haar in de keuken te laten spelen met potten en pannen, bakjes etc. maar dat werkt maar 2 minuten. Ik voel me daar eigenlijk een beetje schuldig over, want al met al kan het rustig zo zijn dat ze een uur filmpjes zit te kijken verdeeld over de dag. <br /><br />Lang verhaal, haha, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen met je dreumes als je even wat anders wil/moet doen in huis! Alvast bedankt voor de tips!</p>