Dochter erg aanhankelijk - te veel tv?

[quote quote=10292854]Ik ben ook zo’n loedermoeder die filmpjes gebruikt om even wat te kunnen doen als ze zelf niks kan. Vind het wel prima, als ze er om zeurt terwijl ze daarvoor speelde dan krijgt ze het niet. Elke ochtend en avond is een ritueel bij ons. Met de vaatwasser laat ik haar mee helpen, maar ze kan wel lopen. Kun je haar niet een deksel van de pan geven met pollepel, kan ze zich daar mee vermaken? Een plumeau is ook een mega uit bij ons. Gaan we ‘samen’ schoonmaken.[/quote]
Onze kleine dame loopt inderdaad nog niet, dus dat maakt het lastiger. Pannen en lepels etc. heb ik geprobeerd, maar dat is alleen leuk zolang ik erbij blijf zitten. Ga ik dan koken, dan voelt ze zich genegeerd ofzo denk ik! Dus dan hangt ze meteen aan m'n been. 
Dat van die plumeau ga ik wel proberen, ze vindt het wel leuk om te 'helpen' met stofzuigen maar dan kom ik geen stap verder, haha. 
 
Thanks voor de tips allemaal! Ik ga gewoon kijken waar het lukt om haar te laten helpen met de taken en daarnaast maar gewoon de filmpjes inzetten als afleiding ;)
 
Mijn dochter is pas 12 maanden maar ook echt niet gediend van alleen gelaten worden. We hebben een open keuken maar daar staat een kattenbak omdat de kat sinds de komst van onze dochter ineens in een hoek ging plassen. Die kan niet weg, hebben we meerdere keren geprobeerd. Dus nu hebben we een hekje gezet zodat dochter niet zomaar de keuken in kan. Zodra ik ook maar 2 seconde weg loop voorbij het hek staat ze als een king kong aan dat hek te rammelen en huilen. Ik negeer het nu af en toe omdat ik vind dat ze moet leren zichzelf te vermaken. Hoe minder ik op haar reageer hoe sneller ze weer zelf gaat spelen. Soms wel extra stil, dan weet ik meteen dat ze ergend aan zit waar ze eigenlijk niet aan mag haha :p stiekem vind ik dat dan wel weer grappig. 
 
[quote quote=10293394]Mijn dochter is pas 12 maanden maar ook echt niet gediend van alleen gelaten worden. We hebben een open keuken maar daar staat een kattenbak omdat de kat sinds de komst van onze dochter ineens in een hoek ging plassen. Die kan niet weg, hebben we meerdere keren geprobeerd. Dus nu hebben we een hekje gezet zodat dochter niet zomaar de keuken in kan. Zodra ik ook maar 2 seconde weg loop voorbij het hek staat ze als een king kong aan dat hek te rammelen en huilen. Ik negeer het nu af en toe omdat ik vind dat ze moet leren zichzelf te vermaken. Hoe minder ik op haar reageer hoe sneller ze weer zelf gaat spelen. Soms wel extra stil, dan weet ik meteen dat ze ergend aan zit waar ze eigenlijk niet aan mag haha :p stiekem vind ik dat dan wel weer grappig.[/quote]
Hahahahahaha!! ? heel herkenbaar van dat erg stil zijn! Ik weet dan hier ook dat het foute boel is ?
meestal is het of de telefoon of de afstandsbediening die ik perongeluk heb laten slingeren ?
 
Mijn zoontje zat voorheen ook in de kinderstoel in de keuken. Wij hebben niet een hele grote keuken dus hij zit niet heel ver van t aanrecht af. Ik wilde een grote pan met aardappels/boerenkool afgieten en liet deze toen uit me hand glijden. Mijn kant op. Ik ben daardoor tweedegraads verbrand door het kokende water. Als mijn zoontje 50-70 cm dichterbij had gezeten had hij ook het water over zich heen gekregen. Sindsdien mag meneertje niet meer in de keuken tijdens t koken en zit hij lekker voor de tv met een youtube filmpje aan. 
 
[quote quote=10293394]Mijn dochter is pas 12 maanden maar ook echt niet gediend van alleen gelaten worden. We hebben een open keuken maar daar staat een kattenbak omdat de kat sinds de komst van onze dochter ineens in een hoek ging plassen. Die kan niet weg, hebben we meerdere keren geprobeerd. Dus nu hebben we een hekje gezet zodat dochter niet zomaar de keuken in kan. Zodra ik ook maar 2 seconde weg loop voorbij het hek staat ze als een king kong aan dat hek te rammelen en huilen. Ik negeer het nu af en toe omdat ik vind dat ze moet leren zichzelf te vermaken. Hoe minder ik op haar reageer hoe sneller ze weer zelf gaat spelen. Soms wel extra stil, dan weet ik meteen dat ze ergend aan zit waar ze eigenlijk niet aan mag haha :p stiekem vind ik dat dan wel weer grappig.[/quote]
Haha! Ik zie het helemaal voor me ? Negeren probeer ik inderdaad ook wel eens, maar dan gaat ze dus ook met haar hoofd op de grond slaan ?. Dus dan toch maar in de stoel met een filmpje..
 
[quote quote=10294102]Mijn zoontje zat voorheen ook in de kinderstoel in de keuken. Wij hebben niet een hele grote keuken dus hij zit niet heel ver van t aanrecht af. Ik wilde een grote pan met aardappels/boerenkool afgieten en liet deze toen uit me hand glijden. Mijn kant op. Ik ben daardoor tweedegraads verbrand door het kokende water. Als mijn zoontje 50-70 cm dichterbij had gezeten had hij ook het water over zich heen gekregen. Sindsdien mag meneertje niet meer in de keuken tijdens t koken en zit hij lekker voor de tv met een youtube filmpje aan.[/quote]
Gatver, wat naar! Ik kan me voorstellen dat je hierdoor je zoontje lekker voor de tv zet, groot gelijk. 
 
Ik denk dat hier maar een vraag met antwoord nodig is. wat vind je er zelf van? Als jij het zo prima vindt en met dit uurtje per dag het huishouden kunt runnen en zo een blije mama kan zijn, lekker zo laten! Het gaat namelijk om een uurtje per dag, tel eens uit hoeveel uren ze er dus niet achter zit! Daarnaast hoeft filmpjes kijken niet altijd negatief te zijn. Er zijn ook veel leerzame filmpjes of spelletjes! 
 
Terug
Bovenaan